Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

X100D besteld

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik hier mee op het forum. Het Tesla virus heeft daardoor ook mij te pakken gehad, want zojuist heb ik onderstaande model X besteld. Bedankt jongens! ;-)

Ik ben 33 jaar, en mijn vriendin en ik hebben 3 kinderen. Ik rijd nu al in een ruime 5 serie touring, maar voor ons lijkt de X de perfecte gezinsauto! Juni is nu de verwachte levertijd. Wat is jullie ervaring? Ontstaat er vaak vertraging? In juli wil ik er namelijk graag mee op vakantie naar Noord-Italie.

Onderstaande uitvoering heb ik besteld. Ik hoop hier veel ervaringen met jullie te mogen delen!

Model X 100D All-Wheel Drive
Obsidian Black Metallic Lak 22" Onyx Black Turbine velgen
Zwart Premium
Koolstofvezelupgrade
Zwarte hemelbekleding
Oplader voor extra hoog vermogen
Trekhaak pakket
Verbeterde Autopilot
Premium upgradepakket
Intelligente luchtvering
7-zits configuratie
Tesla Model X 100D.png
 
Nice!
Stond er niet toevallig eentje op de boot in dezelfde configuratie? Dat was bij ons het geval, als dat het geval is, dan kan de levertijd een week of 6 zijn. Anders ben je echt afhankelijk van de snelheid in de US.
 
Gefeliciteerd!

De kans dat juni wordt gehaald is zeer groot: dat is het einde van het tweede kwartaal. Tesla rapporteert het aantal geleverde auto’s per kwartaal en doet er alles aan om in een kwartaal geproduceerde auto’s ook in dat kwartaal af te leveren. Zo worden de auto’s voor Europa in de eerste helft van een kwartaal geproduceerd, zodat deze rekening houdend met transport tijd ook nog in dat kwartaal afgeleverd kunnen worden.
 
Gefeliciteerd!

Mooie combinatie, zelf afgelopen donderdag de bevestiging van onze X 100D binnen gehad, maar dan de witte uitvoering met de zwarte velgen, 6 zits (wit) met middenconsole. Prognose was juni. Wat ik me wel afvraag en vindt daar weinig van terug is een hoedenplank (parcel shelf), ben deze alleen tegengekomen op een checklist die ik toevallig tegenkwam op de Amerikaanse afdeling van dit forum.

En nu maar wachten,....
 

Attachments

  • TeslaModelXChecklist-feb-2018.pdf
    1.4 MB · Views: 56
Gefeliciteerd!

Mooie combinatie, zelf afgelopen donderdag de bevestiging van onze X 100D binnen gehad, maar dan de witte uitvoering met de zwarte velgen, 6 zits (wit) met middenconsole. Prognose was juni. Wat ik me wel afvraag en vindt daar weinig van terug is een hoedenplank (parcel shelf), ben deze alleen tegengekomen op een checklist die ik toevallig tegenkwam op de Amerikaanse afdeling van dit forum.

En nu maar wachten,....
De X heeft überhaupt geen hoedenplank. In 2013 was dit bij de Model S een optie van € 250,-
 
Oke duidelijk, misschien mis je dit niet eens. We wachten het maar af en anders moeten we zelf aan de slag als het gaat rammelen al die los liggende spullen.;)
Bij mij vliegt dat voorlopig allemaal in de opbergruimtes onder de twee "hoedenplanken" in de trunk. Ideaal voor niet-ruikende boodschappen trouwens heb ik al gemerkt :D

Have fun with the X aan zij die besteld hebben, ik ben er erg gelukkig mee alvast (sinds twee maand - check signature hieronder).

Up next is eens kijken naar 't kostenplaatje om 'em wat sportiever te laten ogen, met name de Blacked Out- (of blackout-)versie...
 
Gefeliciteerd met je prachtige aankoop.
Ik lees dat je een 7-zits hebt besteld, wat me een prima keuze lijkt voor een gezin met 3 kinderen.
Mochten jullie een 4e kind nog overwegen: Dan is de 6-zitter sterk aan te raden.
Reden is dat je bij de 7-zitter een opgesloten gevoel hebt op de achterste rij. Dit heb je bij de 6-zitter niet. Tevens is het veel gemakkelijker instappen via het "gangpad". En de middelste hoofdsteun van de middelste rij blokkeert het zicht naar achteren niet.
 
Proficiat met de aankoop!

Ik heb mijn X100D sinds 6 dagen, heb er ondertussen al meer dan 1000 km mee rondgezoefd, en de brede glimlach is nog niet van mijn gezicht geweest. Ik heb hem dan ook maar ‘SmileGlider’ gedoopt :)

Veel plezier ermee, je zal er geen seconde spijt van hebben, en het lange pijnlijke wachten is snel vergeten.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
De X heeft überhaupt geen hoedenplank. In 2013 was dit bij de Model S een optie van € 250,-

Dat viel me inderdaad ook al op.
Gefeliciteerd met je prachtige aankoop.
Ik lees dat je een 7-zits hebt besteld, wat me een prima keuze lijkt voor een gezin met 3 kinderen.
Mochten jullie een 4e kind nog overwegen: Dan is de 6-zitter sterk aan te raden.
Reden is dat je bij de 7-zitter een opgesloten gevoel hebt op de achterste rij. Dit heb je bij de 6-zitter niet. Tevens is het veel gemakkelijker instappen via het "gangpad". En de middelste hoofdsteun van de middelste rij blokkeert het zicht naar achteren niet.

Dank voor de tip, maar drie is meer dan zat! ;-) Nu vind ik de 6-zitter ook mooier, maar in ons geval lijkt het me niet handig wanneer we veel bagage mee moeten nemen.
 
Proficiat met de aankoop!

Ik heb mijn X100D sinds 6 dagen, heb er ondertussen al meer dan 1000 km mee rondgezoefd, en de brede glimlach is nog niet van mijn gezicht geweest. Ik heb hem dan ook maar ‘SmileGlider’ gedoopt :)

Veel plezier ermee, je zal er geen seconde spijt van hebben, en het lange pijnlijke wachten is snel vergeten.

Goed om te lezen! En pijnlijk is het inderdaad nu al!
 
Gefeliciteerd!

De kans dat juni wordt gehaald is zeer groot: dat is het einde van het tweede kwartaal. Tesla rapporteert het aantal geleverde auto’s per kwartaal en doet er alles aan om in een kwartaal geproduceerde auto’s ook in dat kwartaal af te leveren. Zo worden de auto’s voor Europa in de eerste helft van een kwartaal geproduceerd, zodat deze rekening houdend met transport tijd ook nog in dat kwartaal afgeleverd kunnen worden.

Heel goed om te weten. Thanks!
 
Gefeliciteerd! Wij hadden ook eerst oog op een 7 zitter, met onze vier kinderen zou dan ook oma of een vriendje/vriendinnetje mee kunnen. Maar de open ruimte en gemakkelijke instap van de 6 zitter heeft ons doen overtuigen. Zelf geniet ik elke keer van het open zicht naar achteren, in ons spaceship! Ook voor de kinderen is het prettig. Het is niet alleen mooier maar ook functioneel.
Bagage past bij ons net. Iets groots extra meenemen wordt lastig. Echter plaatsen we vaak dingen tussen de twee middelste stoelen in.

Sterkte met het wachten komende maanden, is het zeker waard. Je gaat enorm genieten van deze auto.