TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Zéér hoge vampire drain?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by xveys, Sep 7, 2017.

  1. xveys

    xveys Member

    Joined:
    Oct 10, 2014
    Messages:
    110
    Location:
    Antwerp, Belgium
    #1 xveys, Sep 7, 2017
    Last edited: Sep 7, 2017
    Vandaag heb ik iets vreemd voor met mijn batterij, ik verlies aan een enorm tempo range door gewoon stil te staan:

    Deze ochtend tussen 9-12u30 en verlies van 30km
    Vanmiddag tussen 14u en 15u30 nog eens een verlies van 21km!

    Ik heb dan maar meteen naar Tesla gebeld om te kijken of er iets mis is met de batterij. Tijdens de telefoon van een paar minuten weer 4km kwijt!
    Gegevens werden bekeken of zo OTA niets konden zien.

    Ik bel 1u later terug om te horen of ze nieuws hebben, blijkt dat ik pas begin volgende week antwoord krijg :confused:... Dit wordt mogelijks problematisch angezien ik niet elke dag thuis kan laden, ik woon in een rijhuis en er is niet altijd plaats voor de deur zodat ik kan laden. Extra pech, een achtergelaten wagen ICE't mijn voordeur al meer dan 4 weken achter elkaar zonder te bewegen (politie kan niets doen want auto is niet gestolen of geseind en is niet verkeerd geparkeerd - hebben al gebeld...) :(.

    Dit is wel een slechte situatie, ik heb nu maar 124km range, en heb bijna schrik dat ik de nacht niet doorkom. Ik zal vanavond maar eens langs de SuC passeren (yeey). Bijna een week wachten op diagnose lijkt me toch heel lang, maar blijkbaar is de technieker te druk bezet voor de moment... Ik had gehoopt de auto vandaag te kunnen binnenbrengen zodat ze er op het gemak naar konden kijken. Tesla vertelde me dat als ik morgen met een probleem moest zitten dat ik dan maar moest bellen. Niet echt proactief of oplossingsgericht, maar bon.

    Heeft er iemand dit ook al eens voorgehad?

    EDIT: hopla, op de tijd dat ik dit schrijf weer 7km kwijt...
     
  2. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,222
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Oops.

    Ik heb in het verleden eigenhandig al eerder wagens weggesleept. Met de S ging dat niet meer eenvoudig maar met de X met trekhaak zal dat toch zeker weer lukken straks.
     
    • Funny x 1
  3. BobbyKings

    BobbyKings Silver

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    930
    Location:
    Voorburg, Netherlands
    Is niet goed. Misschien keer power off proberen (via controls op scherm, 4 minuten), anders naar Service Center rijden en ze ter plekke laten zien hoe snel hij leegloopt.

    Dan inleveren en loaner meenemen
     
    • Like x 1
  4. robertvg

    robertvg Active Member

    Joined:
    Jul 3, 2015
    Messages:
    1,905
    Location:
    Amsterdam, Netherlands
    Ik zou ook niet langs de SuC maar langs de SeC rijden als het kan.
    En inderdaad de Power Off en een reset proberen, hier gaat iets duidelijk niet goed.
     
    • Like x 1
  5. xveys

    xveys Member

    Joined:
    Oct 10, 2014
    Messages:
    110
    Location:
    Antwerp, Belgium
    Ik wilde langsgaan, maar aan de telefoon zei service me dat ze nu toch niets konden doen. Anders morgen eens Gent proberen.

    Zal morgen zeker ook de power off proberen, bedankt voor de tip!

    De auto laadt ondertussen, dus voor morgen alleszins al uit de miserie :).
     
  6. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    2,516
    Location:
    Netherlands
    Gewoon direct langs rijden. Krijg wel vaker het gevoel dat call-centre wat verder weg staat...
    En overigens ook dat niet alle SeC's dezelfde customer-friendly aanpak hanteren. Bij SeC Amsterdam zou het een no-brainer zijn je direct een loaner mee te geven.
     
  7. Phil_BE

    Phil_BE Member

    Joined:
    Aug 14, 2015
    Messages:
    928
    Location:
    Strombeek Bever,Belgium
    Hoe lang heb je je tesla al? Dit is recent gekomen?
     
  8. xveys

    xveys Member

    Joined:
    Oct 10, 2014
    Messages:
    110
    Location:
    Antwerp, Belgium
    Update: vandaag besloot de auto dat het wireless inductief kon opladen met kiezelstenen, en steeg de range van 177km naar 209km op 3u tijd zonder laden op de parking van het werk :D

    Even langs SeC Gent gepasseerd, leek hen ook niet normaal en auto voor een weekje op logie, ze gaan BMS herbalanceren met enkele 0-100-0% charges. Hopelijk lost dat het op, ze lazen wel een paar zaken uit die ze nog niet gezien hadden.

    Rode P90D loaner meegekregen, wat is dat, zeg. Gewoon een andere klasse van vermogen o_O.
     
    • Like x 1
  9. nico180

    nico180 Serge

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    399
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    Interessant, laat vooral weten als je meer weet
     
  10. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,622
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    Dat heb ik ook gehad; maar al rijdende.
    Tijdens een vlakke rit van ongeveer 30km; hoe verder ik reed; hoe groter de range.

    Verder nog eens 130km range verloren op 20km (vlakke Vlaamse land).

    En tot slot nog eens tot 80% geladen; soc stond bij start op 100% ; 50km gereden ; soc bleef op 100%. Tot ik de stekker instak, tot ging de soc plots naar 65%.

    Telkens bleef het bij één gekke afwijking; nadien maanden normaal.
    Af en toe balanceren lijkt mij een goed idee.
     
    • Informative x 2

Share This Page