Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zéér hoge vampire drain?

This site may earn commission on affiliate links.
Vannacht in 9 uurtjes weer 4% kwijt is dat normaal??
 

Attachments

  • 45B8933D-507D-4D9A-9959-D3FF1E73FCA0.png
    45B8933D-507D-4D9A-9959-D3FF1E73FCA0.png
    315.1 KB · Views: 68
  • B6766A84-931B-4E02-9C49-EB28ABEB17D0.png
    B6766A84-931B-4E02-9C49-EB28ABEB17D0.png
    1 MB · Views: 44
  • C79A2D2A-9300-4F22-BCD4-555B1121990F.png
    C79A2D2A-9300-4F22-BCD4-555B1121990F.png
    315.1 KB · Views: 48
  • 0CA10A53-42DB-4683-8E22-48BCA0BBC58A.png
    0CA10A53-42DB-4683-8E22-48BCA0BBC58A.png
    1 MB · Views: 50
Vannacht in 9 uurtjes weer 4% kwijt is dat normaal??
Dat is normaal gesproken niet normaal. Maar ... je bent bij de SuC in Breukelen vertrokken met een warme accu en een interieur temperatuur van 25 graden. De afgelopen nacht is heel koud geweest met temperaturen net onder het vriespunt.
Als je accu weer warm is zal een groot deel van je 'verlies' weer terug zijn.
 
Business case voor de app ontwikkelaars hier: een onafhankelijke, overal aanvaarde cryptosleutel maken die alle logins, paspoorten, vervangt. Nu kan dat al in veel applicatirs met FB, maar welke weldenkende mens wil dat met FB doen?
Via cryptotechnieken kan daat alsmaar meer info aan toegeviegd worden: diploma’s, vergunningen, abonnementen, parkeerkaarten, accesskaarten, theatertickets...
 
Gisteravond teruggekomen met de S75D van een weekje Duitsland. Auto had nog 15% range over en thuis aan de TWC 3fase gehangen. Vanmorgen geeft de auto aan dat er 0% over is (en nog een sneeuwvlokje ernaast, alsof de batterij bevroren is) en dat wij de stroomvoorziening moeten nakijken. TWC eruit gehaald en opnieuw erin en nu laadt het weer. Maar nooit eerder meegemaakt dat er ineens 15% verdwenen is terwijl het aan de lader zit. Iemand een idee en voornamelijk hoe dit te voorkomen? Wij hebben wel superchargers onderweg gebruikt, maar ook een gewone lader in Duitsland.
 
Vorige week had ik iets vergelijkbaars.
Op de heenreis naar Italie bij de SuC Erftstadt heb ik de lader (misschien) niet goed aangesloten.
Gelukkig heb ik de gewoonte om na een paar minuten te controleren hoe het laden verloopt.
Ik geloofde m'n ogen niet: Er stond -3kw o.i.d. In paniek rende ik naar de auto (en heb dus geen foto).
Ik denk dat het niet goed aansluiten van de lader een 'lekstroom' veroorzaakte.
Er stond inmiddels een andere S naast, dus ik heb de mijne verplaatst naar een geheel lege paal.
 
Ik heb ooit eens op wintersport (bij -1) gehad dat ik na een wandeling de auto terugvond met de verwarming op. Dan is er ook wel een hoge vampire drain ;-).
Ik had de wagen van op afstand gesloten met een druk op de keyfob. Doe dat normaal nooit. Ik laat hem normaal vanzelf sluiten. Waarschijnlijk heb ik hem geopend ipv te sluiten.
 
Verwarming stond zelfs de hele rit naar huis uit, auto aan de Twc, lichtje ging netjes branden, en in de ochtend 15% weg. Hopelijk was het idd fout aangesloten of zoiets, maar de hele dag aan het laden geweest en die 15% kwammen niet vanzelf weer tevoorschijn helaas.
 
Business case voor de app ontwikkelaars hier: een onafhankelijke, overal aanvaarde cryptosleutel maken die alle logins, paspoorten, vervangt. Nu kan dat al in veel applicatirs met FB, maar welke weldenkende mens wil dat met FB doen?
Via cryptotechnieken kan daat alsmaar meer info aan toegeviegd worden: diploma’s, vergunningen, abonnementen, parkeerkaarten, accesskaarten, theatertickets...

OEH JA JA! Ik gooi 'm erin! Blockchain!!!1!!eleven!!!11!!
 
Gisteravond teruggekomen met de S75D van een weekje Duitsland. Auto had nog 15% range over en thuis aan de TWC 3fase gehangen. Vanmorgen geeft de auto aan dat er 0% over is (en nog een sneeuwvlokje ernaast, alsof de batterij bevroren is) en dat wij de stroomvoorziening moeten nakijken. TWC eruit gehaald en opnieuw erin en nu laadt het weer. Maar nooit eerder meegemaakt dat er ineens 15% verdwenen is terwijl het aan de lader zit. Iemand een idee en voornamelijk hoe dit te voorkomen? Wij hebben wel superchargers onderweg gebruikt, maar ook een gewone lader in Duitsland.

Als er iets mis is, maar het laadsysteem wel actief is blijven alle systemen in de auto wel actief. De auto gaat dan niet slapen. Dat zou deze "drain" mogelijk kunnen verklaren, hoewel het dan wel aan de hoge kant blijft.

Ik check eigenlijk altijd of het laden goed start. Heb soms wel eens dat het niet werkt omdat de stekker er niet volledig in zit. Dan lijkt alles goed, maar laden start niet
 
Voor de geïnteresseerden, mijn vampire drain is 3 km per 12 uur. Ik laad altijd tot 50% als ik niet ver weg hoef. De Tesla meldt mij dan om 00.30 uur dat het totaal aantal km is bijgeladen tot 191 km is. Nu precies 12 uur later staat de S85 op 188 km.
De S is van februari 2015 en heeft 66.500 km gereden.
Teslafi en andere pollers gebruik ik niet en de auto staat buiten onder de carport.
 
3 km per dag lijkt mij vrij normaal, ongeveer 30 Watt per uur, daar kun je wat electronica voor laten draaien.
Ik heb nu mijn Tesla S85 2014 mij de Tesla dealer staan, hij staat daar meer dan een week en het valt mij op dat ie precies 12 km per dag "verbruikt". Wie weet waar die stroom allemaal naar toe gaat, totaal zo'n 120 Watt.
 
Business case voor de app ontwikkelaars hier: een onafhankelijke, overal aanvaarde cryptosleutel maken die alle logins, paspoorten, vervangt. Nu kan dat al in veel applicatirs met FB, maar welke weldenkende mens wil dat met FB doen? Via cryptotechnieken kan daat alsmaar meer info aan toegeviegd worden: diploma’s, vergunningen, abonnementen, parkeerkaarten, accesskaarten, theatertickets...
Technisch is dat helemaal niet zo lastig te realiseren (Facebook, Google, ... hebben al zoiets gemaakt). Het probleem is alleen dat de site waarop je wilt inloggen dit moet implementeren en dat doen ze niet om een aantal redenen:
  1. Je weet niet of die andere partij te vertrouwen is en voor de authenticatie leg je jouw lot in handen van die partij.
  2. Afhankelijk van die derde partij.
  3. Extra werk.
Veel sites kunnen inloggen via Facebook, Google, ... Een volledig nieuwe onbekende partij maakt vrijwel geen kans. Daarbij is het ook erg lastig om hier een verdienmodel aan te hangen. De meeste mensen willen niet betalen en gebruiken liever een onveilig wachtwoord. Zelfs een gratis wachtwoordmanager (bijv. LastPass) wordt vaak niet gebruikt. Mensen hebben geen zin om zich hier in te verdiepen (helaas).

Ik laad altijd tot 50% als ik niet ver weg hoef.
Ik weet dat je niet tot 100% moet laden, maar waarom zou je dit helemaal terugbrengen naar 50%? Ik laad juist tot 90%, omdat ik dan ook een eind kan rijden als ik onverwachts weg moet. Normaal gesproken kom ik nooit onder de 30%, dus ik zou best naar 70% kunnen zakken, maar dan moet dat wel nut hebben.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik weet dat je niet tot 100% moet laden, maar waarom zou je dit helemaal terugbrengen naar 50%? Ik laad juist tot 90%, omdat ik dan ook een eind kan rijden als ik onverwachts weg moet. Normaal gesproken kom ik nooit onder de 30%, dus ik zou best naar 70% kunnen zakken, maar dan moet dat wel nut hebben.


Er zijn twee redenen waarom ik het doe. De accu wordt het minst gestresst als je
ergens tussen 30 en 70% SOC hebt. De belangrijkste reden is evenwel dat in de winter ik de accu voor ik vertrek nog een half uur tot drie kwartier wil bijladen om deze lekker warm te laten worden. Ik kan dat gelukkig doen met 22 kW en dat verwarmt de accu echt goed. Het prettige gevolg is dat ik bij vertrek al de maximale re-gen heb en de accu zich niet meer vanuit het pack hoeft te verwarmen.

Als ik niet zou voorverwarmen door met 22 kW te laden, duurt het met mijn rustige rijstijl wel 100 km voor ik de
volledige re-gen heb. Het prettige gevolg is dat mijn ATA, mede hierdoor 203 wH/km is.