Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zakelijk gebruik tesla supercharger m3

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien handig om te weten:

Ik heb zojuist sepa incasso toegevoegd als betaalwijze.
Wilde de incasso's van m'n bv laten afschrijven, met invullen bv naam en rek nummer van bv lukte dat niet en kreeg ik foutmelding dat opslaan op dit moment niet lukte. Met invullen van m'n eigen naam en dan rekeningnummer bv naam lukte het me wel.
 
Ik heb ook mn IBAN gekoppeld via SEPA en een dag na het laden wordt het bedrag automatisch afgeschreven, werkt super!
Nu blijkt dat ik een factuur nodig heb om deze betaling te declareren, maar ik kan deze niet downloaden.

Is er iemand die ook zn IBAN gekoppeld heeft via SEPA en facturen kan downloaden? Ik heb bij mensen die een credit card gekoppeld hebben gezien dat dit mogelijk is.
 
Ik had eerst een Creditcard gekoppeld en kon geen facturen downloaden alleen inzien. Nu heb ik mijn IBAN gekoppeld maar ik kan nog steeds de facturen niet downloaden en alleen inzien.
Voor de btw terugvraag is het nodig om een factuur te hebben. Het zou verder wel veel handiger zijn als Tesla per maand de supercharging zou factureren en dat bedrag zou afschrijven en dat de factuur te downloaden zou zijn.
Nu is het heel veel administratief werk.
Vooralsnog doe ik het nu alsvolgt:
1. in de Tesla account open ik zoveel mogelijk oplaadsessies als zichtbaar blijven in het scherm
2. printscreen
3. printscreen toevoegen aan word bestand
4. de volgende laadsessies in die mand openen en zelfde procedure
5. zo krijg ik alle laadsessies met de btw van één maand in een word document
6. dan helaas nog met de hand de bedragen en btw bedragen optellen en eentueel de kwh's en die in het word document zetten.
zo heb ik dan een semi btw factuur voor de administratie.
als iemand nog een slimmer idee heeft hoor ik het graag.

Heel veel werk dus en daarom zou het heel handig zijn voor zakelijke rijders die declaraties moeten indienen en voor eigen ondernemers die de laadsessies en de btw moeten verantwoorden in hun administratie, indien Tesla dit beter zou organiseren. Bijvoorbeeld zoals Vandebron, die eens per maand een factuur stuurt en dat als totaal bedrag incasseert van de bank. Newmotion doet dat ook per maand.
Hopelijk leest Tesla dit blog ook en passen ze dit aan.
De auto is fantastisch maar de administratie van het superchargen belabberd.
 
A
Ik had eerst een Creditcard gekoppeld en kon geen facturen downloaden alleen inzien. Nu heb ik mijn IBAN gekoppeld maar ik kan nog steeds de facturen niet downloaden en alleen inzien.
Voor de btw terugvraag is het nodig om een factuur te hebben. Het zou verder wel veel handiger zijn als Tesla per maand de supercharging zou factureren en dat bedrag zou afschrijven en dat de factuur te downloaden zou zijn.
Nu is het heel veel administratief werk.
Vooralsnog doe ik het nu alsvolgt:
1. in de Tesla account open ik zoveel mogelijk oplaadsessies als zichtbaar blijven in het scherm
2. printscreen
3. printscreen toevoegen aan word bestand
4. de volgende laadsessies in die mand openen en zelfde procedure
5. zo krijg ik alle laadsessies met de btw van één maand in een word document
6. dan helaas nog met de hand de bedragen en btw bedragen optellen en eentueel de kwh's en die in het word document zetten.
zo heb ik dan een semi btw factuur voor de administratie.
als iemand nog een slimmer idee heeft hoor ik het graag.

Heel veel werk dus en daarom zou het heel handig zijn voor zakelijke rijders die declaraties moeten indienen en voor eigen ondernemers die de laadsessies en de btw moeten verantwoorden in hun administratie, indien Tesla dit beter zou organiseren. Bijvoorbeeld zoals Vandebron, die eens per maand een factuur stuurt en dat als totaal bedrag incasseert van de bank. Newmotion doet dat ook per maand.
Hopelijk leest Tesla dit blog ook en passen ze dit aan.
De auto is fantastisch maar de administratie van het superchargen belabberd.
Wanneer je een enkele factuur uit de lijst opent kun je deze toch gewoon downloaden?

upload_2020-1-13_18-16-27.png




Dus nadat je eerst "Bekijk rekening" hebt gedaan:

upload_2020-1-13_18-18-24.png
 
Bij welke LM zit jij? Ik heb hetzelfde “probleem”, in mijn Tesla account staan bedragen open voor het gebruik van superchargers. Volgens Leaseplan komt dit vanzelf goed en gaan de facturen vroeg of laat naar Leaseplan en hoef ik geen actie te ondernemen.
Gr.
Pieter
 
Maar ehhh. Suc's zijn toch niet voor commercieel gebruik, zakelijke rijders en lease rijders gebruiken de Suc's dan toch ook commercieel.
Als Tesla dat gaat handhaven wordt het wel lekker rustig bij de SUc's.:)
Denk dat "commercieel gebruik" en "zakelijk gebruik" perse hetzelfde zijn.

Zelfde idee als taxi en lesauto (commercieel) versus auto van de zaak (zakelijk).