You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Mwa, mijn dochter heeft een MY en een Z3 youngtimer.Een youngtimer rijden blijft in mijn excelsheets de voordeligste zakelijke keuze voor de zzper
...Je leeft maar één keer.
Heb je de serie NOISE al gezien op Netflix?Een uitspraak waar ik echt niet mee akkoord kan gaan.
Ik leef namelijk elke dag!
Sterven daarentegen, ... dat doe ik maar één keer![]()
Heb je de serie NOISE al gezien op Netflix?
De enige echte oplossing hiervoor is onder die 500 km blijvenEr is nauwelijks nog iets te bedenken waarmee je voordelig zakelijk rijdt
Op papier voordelig idd, totdat je echt eentje hebt en dan begint de leeftijd soms toch zijn tol te eisen: plastic wat afbreekt, verbruik is soms flink, techniek is achterhaald en dan vooral op het gebied van connectiviteit etc. Ik heb het geprobeerd vroeger met V70, E39 etc, maar in de praktijk viel het altijd tegen en onderaan de streep reed je nog steeds in een oude bak. Inmiddels zijn er wellicht wat leukere opties om te rijden, nu heb je het dan over 2008 inmiddels.Een youngtimer rijden blijft in mijn excelsheets de voordeligste zakelijke keuze voor de zzper
Helemaal eens met de argumenten die jij noemt en waar ik goede herinneringen aan heb van de 20 jaar dat ik E32 en E38 heb gereden. De laatste E38 was een 740iL op LPG uit 1998 die ik heb gereden van 180k km tot 450k km. Ik zou ook nu als young timer nog een E38 nemen uit het laatste jaar dat deze is gemaakt, uit 2000. Na 2000 tot en met 2008 zie ik niet zo snel leukere opties om te rijden en waar je in de praktijk minder problemen mee krijgt.Op papier voordelig idd, totdat je echt eentje hebt en dan begint de leeftijd soms toch zijn tol te eisen: plastic wat afbreekt, verbruik is soms flink, techniek is achterhaald en dan vooral op het gebied van connectiviteit etc. Ik heb het geprobeerd vroeger met V70, E39 etc, maar in de praktijk viel het altijd tegen en onderaan de streep reed je nog steeds in een oude bak. Inmiddels zijn er wellicht wat leukere opties om te rijden, nu heb je het dan over 2008 inmiddels.
E38 heb ik ook gehad, geweldige auto idd, maar vind nog maar eens een goede en dan ook nog eens voor een leuk bedrag. Als ie 15k is heb je alsnog relatief veel bijtelling. Goedkoopste is dan een onverwoestbare V70 classic voor 1000 euroHelemaal eens met de argumenten die jij noemt en waar ik goede herinneringen aan heb van de 20 jaar dat ik E32 en E38 heb gereden. De laatste E38 was een 740iL op LPG uit 1998 die ik heb gereden van 180k km tot 450k km. Ik zou ook nu als young timer nog een E38 nemen uit het laatste jaar dat deze is gemaakt, uit 2000. Na 2000 tot en met 2008 zie ik niet zo snel leukere opties om te rijden en waar je in de praktijk
De laatste E38 was een 740iL op LPG uit 1998 die ik heb gereden van 180k km tot 450k km
Ik heb een klant gehad die ook dacht dat dit slim was. Hij is er financieel op leeggelopen.Helemaal eens met de argumenten die jij noemt en waar ik goede herinneringen aan heb van de 20 jaar dat ik E32 en E38 heb gereden. De laatste E38 was een 740iL op LPG uit 1998 die ik heb gereden van 180k km tot 450k km. Ik zou ook nu als young timer nog een E38 nemen uit het laatste jaar dat deze is gemaakt, uit 2000. Na 2000 tot en met 2008 zie ik niet zo snel leukere opties om te rijden en waar je in de praktijk minder problemen mee krijgt.
Dat eerste klopt en je laatste opmerking snap ik niet helemaal, je hebt het over 2 aparte zaken, namelijk bijtelling en btw correctie lijkt het. Die bijtelling is echter nooit hoger dan de geboekte kosten als IB-ondernemer.ik mis in dit verhaal alleen de juistheid mbt de wet op de Omzetbelasting. Deze schrijft (volgens mij) voor dat je een activum eenmalig een stempel “zakelijk” of “niet zakelijk” mag geven. Volgens mij biedt de wet geen mogelijkheid tot tussentijds switchen. Hierdoor betaal je (enkel bij <500 km, waaronder woon-werk verkeer NIET valt) altijd volledige bijtelling en niet het bedrag aan btw teruggevraagd in het betreffende jaar.
Naast de opmerking van @Michel_AH , is het voor de meeste IB ondernemers zo dat het zakelijke adres gelijk is aan het thuis adres. Oftewel; woon-werk verkeer bestaat niet in dat geval; je bent thuis op de zaak en als je naar een klant gaat is dat altijd zakelijk verkeer.ik mis in dit verhaal alleen de juistheid mbt de wet op de Omzetbelasting. Deze schrijft (volgens mij) voor dat je een activum eenmalig een stempel “zakelijk” of “niet zakelijk” mag geven. Volgens mij biedt de wet geen mogelijkheid tot tussentijds switchen. Hierdoor betaal je (enkel bij <500 km, waaronder woon-werk verkeer NIET valt) altijd volledige bijtelling en niet het bedrag aan btw teruggevraagd in het betreffende jaar.
Ik lees overal dat zolang de kosten lager zijn dan de bijtelling, dan betaal je de werkelijke kosten en niet meer.
Maar hoe zit het met de afschrijving dan van de auto? Dat is gemiddeld toch al snel 5K per jaar.
Dat zijn toch ook kosten en dat komt al aardig in de buurt van de bijtelling per jaar.
Klopt bijtelling IB is inderdaad nooit hoger dan de werkelijke kostenDat eerste klopt en je laatste opmerking snap ik niet helemaal, je hebt het over 2 aparte zaken, namelijk bijtelling en btw correctie lijkt het. Die bijtelling is echter nooit hoger dan de geboekte kosten als IB-ondernemer.