Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zeer goedkoop laden SWD

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu een jaar ervaring met de laadpas van Stadtwerke Dusseldorf (SWD) en inmiddels weet ik genoeg om mijn ervaringen met zekerheid te kunnen delen.
De laadpas werkt in Nederland hoofdzakelijk op het net van Allego en het werkt daar probleemloos. Hierdoor heb je in de Randstad niet heel veel aan de pas, want daar zal je niet veel Allego laadpalen vinden.

Er worden twee pakketten aangeboden: een mobilflat voor 35 euro per maand. Hiermee kost elke laadsessie 2 euro, flatrate, dus ongeacht gebruik.
Voor 5 euro per maand heb je een mobilflex abonnement waarbij elke laadsessie 6 euro flatrate kost.
Je kunt met 1 klik maandelijks vanaf de 17e van pakket wisselen. Ook erg handig!

Het 35 europakket is zeer aantrekkelijk als je in het Oosten woont of werkt en veel kilometers maakt.

Online heb je direct inzicht in de laadsessies. Facturering van het maandbedrag en de laadsessies vindt achteraf driemaandelijks plaats.

Je kunt de pas hier aanvragen:
Stadtwerke Düsseldorf

Let wel: het kan een paar weken duren voor je de pas in huis hebt. Bestel je uit ongeduld een tweede pas, dan betaal je voor die tweede pas weer hetzelfde maandbedrag: 35 of 5 euro.
 
SW Dusseldorf Flat | Laadpas Top 10
http://allchargecards.com/chargecard/92/SW Dusseldorf Flat
Heb hem ook al eens overwogen, ook omdat hij het ook op TNM-palen schijnt te doen.
DC-prijzen staan ook gewoon vermeld; hier 10,50 bij de Flat variant.

Düsselstrom mobil flex
  • Laden Sie Ihr Auto weniger häufig an öffentlichen Ladesäulen, lohnt sich der Tarif mit der niedrigen monatlichen Grundgebühr von 5 Euro und preiswerten 3,50 Euro pro Ladung

Düsselstrom
mobil flat
Düsselstrom
mobil flex

Grundgebühr(monatlich)
35,00 €
5,00 €
Ladegebühr AC (pro Ladevorgang)
0,00 €
3,50 €
Ladegebühr DC (pro Ladevorgang)
8,50 €
8,50 €
Roaming AC (pro Ladevorgang)
2,00 €
6,00 €
Roaming DC (pro Ladevorgang)
10,50 €
11,00 €
 
Ik heb nu een jaar ervaring met de laadpas van Stadtwerke Dusseldorf (SWD) en inmiddels weet ik genoeg om mijn ervaringen met zekerheid te kunnen delen.
De laadpas werkt in Nederland hoofdzakelijk op het net van Allego en het werkt daar probleemloos. Hierdoor heb je in de Randstad niet heel veel aan de pas, want daar zal je niet veel Allego laadpalen vinden.

Er worden twee pakketten aangeboden: een mobilflat voor 35 euro per maand. Hiermee kost elke laadsessie 2 euro, flatrate, dus ongeacht gebruik.
Voor 5 euro per maand heb je een mobilflex abonnement waarbij elke laadsessie 6 euro flatrate kost.
Je kunt met 1 klik maandelijks vanaf de 17e van pakket wisselen. Ook erg handig!

Het 35 europakket is zeer aantrekkelijk als je in het Oosten woont of werkt en veel kilometers maakt.

Online heb je direct inzicht in de laadsessies. Facturering van het maandbedrag en de laadsessies vindt achteraf driemaandelijks plaats.

Je kunt de pas hier aanvragen:
Stadtwerke Düsseldorf

Let wel: het kan een paar weken duren voor je de pas in huis hebt. Bestel je uit ongeduld een tweede pas, dan betaal je voor die tweede pas weer hetzelfde maandbedrag: 35 of 5 euro.
Ik heb deze pas ook heel 2019 gebruikt voor de Allego paal bij mij in de wijk toen ik nog geen eigen TWC had. Geloof dat ik het hele jaar voor 450 euro klaar was. Pas werkt tegenwoordig op Newmotion, Allego en EVnet en E-laad volgens SW Dusseldorf Flat | Laadpas Top 10 en ladenetz.de
 
Zeker interessant voor particulieren. Zakelijk echter niet interessant denk ik omdat er geen BTW te verrekend valt. Dan wordt het toch stuk duurder...

Bij NewMotion betaal je 36 cent per kilowatt maar kan je de btw (21%) weer terug vragen.
Zelfs als je de 19% umsatzsteuer niet kunt terug vorderen is het denk ik nog steeds de goedkoopste oplossing als je enkel publiek kunt laden en flink wat kilometers maakt.
 
Zelfs als je de 19% umsatzsteuer niet kunt terug vorderen is het denk ik nog steeds de goedkoopste oplossing als je enkel publiek kunt laden en flink wat kilometers maakt.
Ook als je niet-publiek laad, maar bijv. een laadpaal van TNM hebt, kan het interessant zijn. Dan moet 'gastgebruik' wel aanstaan natuurlijk. Zodra/Als mijn kilometrage weer omhoog gaat (pre-corona stond ik op het punt om deze aan te vragen) ben ik van plan om dat te proberen.
 
Vandaag deze pas ontvangen en vanavond geactiveerd. Zojuist geprobeerd op mijn laadpaal in de straat maar werkte niet. Kreeg rood ‘foutmelding’ lampje bij het gebruiken van de pas.

In mijn straat staat een paal van Allego. Zijn er gebruikers hier die ook problemen hebben met deze pas bij Allego? Of werkt bij jou wel?
 
Vandaag deze pas ontvangen en vanavond geactiveerd. Zojuist geprobeerd op mijn laadpaal in de straat maar werkte niet. Kreeg rood ‘foutmelding’ lampje bij het gebruiken van de pas.

In mijn straat staat een paal van Allego. Zijn er gebruikers hier die ook problemen hebben met deze pas bij Allego? Of werkt bij jou wel?

Klopt, de activatie kwam bij mijn Allego paal pas de volgende dag. Dit geld ook voor de laadsessies, die komen ook pas na een dag in je account, soms later.
 
Last edited: