Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

zelf parkerend

This site may earn commission on affiliate links.
Model S | Tesla Motors Nederland

Model S helpt u bij het vinden van een parkeerplaats en parkeert automatisch in. In de stad zal de wagen u attenderen op een parallelle parkeerplaats, vervolgens worden het stuur, de acceleratie en remming gecontroleerd zodat er gemakkelijk achterwaarts ingeparkeerd kan worden.Als u een Supercharger station nadert, parkeert Model S automatisch in een vrije plek. Model S parkeert zelfs in uw garage thuis.

Met ingeschakelde agenda synchronisatie, controleert Model S de huidige verkeersomstandigheden om te bepalen hoeveel tijd er nodig is om op uw eerste afspraak van de dag te komen. Op het juiste moment schakelt het de climate control in en opent het de garagedeur. Model S zal zelfs op uw eigen terrein zelf de garage uit rijden en op uw wachten naast de stoep.
 
Ik heb het in een Lancia Ypsilon gehad (dat is dus een auto van 19.000 euro ongeveer, met wat opties zoals de 'Magic Parking' al meegerekend). Enige verschil is dat je zelf gas moest geven en remmen, maar het sturen deed de auto dan zelf. Hij gaf je ook instructies wanneer je moest steken, dus dat je weer de vooruit versnelling moest inschakelen en dan een beetje gas geven, et cetera. Dat ding wilde in de krapste plekjes, zelfs fileparkeren in plekken waarbij ik het zelf niet had geprobeerd, gaf de Lancia aan er wel in te kunnen parkeren en dat ging dan ook altijd probleemloos (soms na 5 keer steken, maar goed...).

Dat was dus ook al een paar jaar terug. Op dat punt vind ik het wel jammer dat dit soort dingen bij Tesla wat lang duren naar mijn gevoel. Maar er zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn en hopelijk is het straks dan gewoon een heel goed functionerend systeem.
 
Probeer eens een proefrit te regelen in een wat luxere (dynamic) Prius vanaf 2009....
Deze hebben de optie ook:wink:
Werkt mooi, maar zodra die zegt: kan niet, ga je de auto er toch zelf in steken:biggrin:

De executive lijn heeft dat inparkeren. Op mijn PlugIn zat het, één keer gebruikt voor fileparkeren. Je was meer tijd kwijt met de knopjes dan hem er effe zelf in te zetten. Grappig is wel dat als je achteruit haaks in een vak aan het rijden bent en de auto herkende toch uiteindelijk de lijnen dan was het een kwestie van één bevestiging en de auto ging sturen, gas en remmen deed je nog zelf. Dat is wel gaaf hoor dat je stuur precies goed heen en weer gaat. Maar ik mis het niet ;-)
 
Op mijn I3 zit die optie en het werkt feilloos.
Parking knop 1 x indrukken, traag langs geparkeerde auto's rijden. De wagen geeft aan als er een plaats beschikbaar is. De hoef je enkel te remmen en de richtingaanwijzer aan te zetten. De rest gaat volledig automatisch.
Ik moet bekennen dat de wagen beter inparkeert dan ikzelf, op enkele cm van de stoeprand, zonder er tegen te rijden, goed voor de velgen...
Het gaat wel iets trager dan manueel.
Ik mis de optie niet echt op de Tesla, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn....