Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zelf wielen wisselen

This site may earn commission on affiliate links.
Wintervelgen zomerklaar maken...
20190223_134709.jpg
 
Ik vroeg mij af wie er allemaal jackpads hebben om de auto omhoog te krikken. Dat zijn dus deze dingen:

Untitled-1.png


Het voordeel zou moeten zijn dat je de onderkant niet kan beschadigen. Het lijkt mij eigenlijk wel handig om er 4 te hebben als de auto op de brug moet. Dan weet je zeker dat de kracht op de juiste punten komt. Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Is die onderkant niet te hoog, waardoor die eigenlijk niet te gebruiken is i.c.m. een gewone garagekrik?
  2. Past zo'n jack-pad van een Model 3 ook op een Model S of is dat andere maatvoering (Model X lijkt grotere gaten te hebben)?
  3. Komt het inderdaad zo precies dat die alleen daar opgekrikt mag worden? Lijkt me dat veel garages die bandenwissels doen toch wat minder secuur zijn hierin (als ze het al weten).
Bij onze vrienden van AliExpress kosten 4 van deze pads nog geen €16, dus daar hoef je het niet voor te laten. Het is me alleen niet duidelijk welke ik moet hebben. Benieuwd naar jullie ervaringen...
 
Ik heb deze afgelopen week besteld:
US $15.54 19% OFF|4 Stuks Zwart Rubber Jack Lift Punt Pad Adapter Jack Pad Tool Chassis Jack Auto Styling Accessoires Voor Tesla Model x/S/3 op AliExpress

Zijn een stuk lager, makkelijker om een krik nog onder te krijgen. :) Had eerst nog andere besteld (ongeveer zelfde formaat maar helemaal zwart) maar die zijn na 3 maanden nog steeds niet aangekomen.

Is alleen even afwachten hoe het nu gaat met verzenden vanuit China, zal denk ik wel langer duren dan normaal.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ik vroeg mij af wie er allemaal jackpads hebben om de auto omhoog te krikken. Dat zijn dus deze dingen:

View attachment 510468

Het voordeel zou moeten zijn dat je de onderkant niet kan beschadigen. Het lijkt mij eigenlijk wel handig om er 4 te hebben als de auto op de brug moet. Dan weet je zeker dat de kracht op de juiste punten komt. Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Is die onderkant niet te hoog, waardoor die eigenlijk niet te gebruiken is i.c.m. een gewone garagekrik?
  2. Past zo'n jack-pad van een Model 3 ook op een Model S of is dat andere maatvoering (Model X lijkt grotere gaten te hebben)?
  3. Komt het inderdaad zo precies dat die alleen daar opgekrikt mag worden? Lijkt me dat veel garages die bandenwissels doen toch wat minder secuur zijn hierin (als ze het al weten).
Bij onze vrienden van AliExpress kosten 4 van deze pads nog geen €16, dus daar hoef je het niet voor te laten. Het is me alleen niet duidelijk welke ik moet hebben. Benieuwd naar jullie ervaringen...


4 stuks besteld alleen kan dat door Corona wel even duren. Ik ga er vanuit dat de plaatselijke garage deze niet heeft.
 
Ik heb er 4 besteld samen met een opbergtasje bij Ali.
Het tasje kwam na een paar weken binnen, maar de pads niet. Na drie maanden bood Ali aan om te bemiddelen danwel het geld (nog geen €20,- ) terug te storten. Ik koos voor het geld. Dat werd prompt door Ali teruggestort.
Tot mijn verbazing kwamen de pads een paar weken later alsnog binnen in Chinese verpakking.
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
4 stuks besteld alleen kan dat door Corona wel even duren. Ik ga er vanuit dat de plaatselijke garage deze niet heeft.
Veel garages hebben een twee koloms brug, dan kun je exact op de juiste plekken tillen. Zo'n brug heeft op de 4 tilplekken in principe rubberen bescherming. Op een gewone brug kan ook maar dan moet de garage een zgn. verrolbare brugkrik hebben, die ondersteunt dan via de ophanging ad binnenkant vd wielen. Op de foto onze Model 3 op zo'n brugkrik. Meestal alleen aanwezig bij professionele bandenwisselaars is mijn idee. Ik hou wat betreft een gewone handmatige krik als speelruimte ( incl gemonteerde jackpads ) onder-aan bij de Model 3 10cm aan. Dat moet dus ingeschoven wel een laag krikje zijn maar die zijn er gewoon!
Suc6

2kolomshefbrug.jpg Brugkrik.jpg Brugkrik.jpg
 
Last edited: