Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zes foutmeldingen (ABS, AP, OPD, EB, TC, CC uitgeschakeld)

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds twee weken krijg ik bijna dagelijks de volgende meldingen (MX 90D 2017 AP2):
  • Parkeerhulp niet beschikbaar
  • Regeneratief remmen inactief
  • Automatisch remmen bij noodgevallen is uit
  • Tractiecontrole is uitgeschakeld
  • Stabiliteitscontrole is uitgeschakeld
  • ABS uitgeschakeld
  • (en soms ook Cruise control uitgeschakeld)
Nog log van de meldingen, rijdt dit zeer vervelend. In plaats van one-pedal-driving blijft de auto gas geven als je het pedaal loslaat. AP werkt niet meer en parkeerhulp ook niet. Resets werken niet. Het enige dat werkt is de auto verlaten en uitzetten en het dan na een kwartier nog eens proberen. Vaak gaan de meldingen dan weg. Tijdelijk. Ze komen net zo spontaan terug tijdens het rijden (niet bij een bepaalde handeling o.i.d.)

Na de eerste keer heb ik hier telefonisch melding van gemaakt en hebben we van alles geprobeerd, waaronder het compleet uitschakelen van de auto. Ik kon nog wel rijden met deze meldingen, ook zonder ABS. Men zou het doorgeven bij mijn service center, dat mij dan z.s.m. zou bellen (het was avond, dus de volgende dag). Maar dat gebeurde niet. Ondertussen maar proberen een afspraak in te plannen, maar de eerst volgende mogelijkheid is pas over drie weken. Dat is te laat.

Net weer gebeld, waarbij gezegd werd dat ik ook gewoon naar het service center kan rijden. Dat is 50 min rijden, maar het is een optie. De auto is net uit de garantie (100k km), dus dat wordt een loaner van € 100 ex. BTW per dag. Hoe werkt dit als de reparatie twee of drie weken duurt? Kan ik niet beter zelf iets regelen?

Ik heb al wat research gedaan en hier op TMC was bij iemand de TMPS sensor vervangen (niet die in de wielen, maar in de auto). Geen idee of die op voorraad zijn en hoe lang dit duurt.

Los van het feit dat het zeer onprettig rijdt, lijkt me het ook niet verantwoord om drie weken lang met deze meldingen te blijven rondrijden. Wat als er een ongeluk gebeurt en ABS en auto-remmen staat uit?

Advies? Tips? Ervaringen?
 

Attachments

  • IMG_1894.jpg
    IMG_1894.jpg
    226.8 KB · Views: 165
Eerst even medeleven: balen voor je...

Wat ik zou doen: heel voorzichtig naar SeC en laten ze het daar maar uitzoeken. Kan veel geld zijn, maar bijvoorbeeld geen ABS zou ik een heel naar gevoel vinden. Wat betreft huurauto, kijk of je met SeC (1) een inschatting kan maken over de duur en als die relatief lang is er (2) een deal te maken is qua kosten of dat je vervolgens (3) idd zelf ergens iets goedkopers huurt. Succes en sterkte!
 
  • Like
Reactions: Yero