TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Zicht door achterruit?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by 4playF1, Nov 17, 2019.

1. 4playF1

4playF1 Member

Stoort het kleine zicht niet door de achterruit?

• Like x 1
  2. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

Rear view camera.

3. Hayden

Hayden Active Member

Een beetje chauffeur gebruikt zijn buitenspiegels om achteruit te rijden.
    En tijdens het rijden kan je idd je camera gebruiken maar het zicht in de achteruitkijkspiegel voldoet voor mij.

4. DucaTinus

DucaTinus Member

Het is beperkt maar ik stoor me er niet aan.
    Dit zijn dingen die je moet testen tijdens een proefrit, Een software update kan dit niet verbeteren helaas :)

5. ScoopT

ScoopT Member

Het enige wat ik wel is mis, is een ruitenwisser aan de achterkant. Maar voor de rest genoeg zicht.

6. Elja Trum

Elja Trum Member

Geen problemen mee. Indien nodig werkt de achteruitkijkcamera uitstekend.

7. MoManTai

MoManTai Member

Daarom ga ik een coating proberen. Hopelijk loopt de regen er dan vlot af en is het zicht beter.

8. TM3LR

TM3LR Member

Let op dat dan regenwater zo de kofferbak inloopt als je deze opent. Zonder coating gaat het nèt goed.

• Informative x 1
  9. MoManTai

MoManTai Member

Bedankt voor de tip. Heb je ervaring ? Zo ja, werkt je coating wat betreft beter zicht ? Zo nee, dan kan ik hem misschien maar beter zo laten....

10. TM3LR

TM3LR Member

Mijn ervaring beperkt zich tot YouTube. ;)

• Like x 1
  11. MasterMace

MasterMace Member

Valt in de praktijk reuze mee. Al een paar flinke regenbuien gehad en dan na de rit de kofferbak openen heeft nog niet geleid tot wateroverlast in de trunk.

12. Furb

Furb Member

Het is niet ideaal maar er is goed mee te leven :)

13. arne-nl

arne-nl Member

Vind het zo gek nog niet: houdt in elk geval de koplampen uit het zicht van mensen die onvoldoende afstand houden.

• Like x 1
  14. Phil V

Phil V Active Member

Was mijn eerste reactie toen ik de auto in ontvangst nam: “Zo weinig zicht”. Eenmaal buiten nooit last van gehad.

15. DutCH_CourA_64

Dacht ik in het begin ook. Maar is eigenlijk wel lekker als er iemand op je bumper zit, want die zie je bijna niet. Ik voel me daardoor minder opgejaagd en dat is wel zo fijn als het straks 100 wordt op de snelweg. Bovendien heb je door het glazen dak een schitterend zicht naar boven.

16. DutCH_CourA_64

Clearvue van Turtle Wax in combinatie met de aerodynamica van de auto doet wonderen. Bij regen loopt het water heel snel van je achterruit af. Geen enkele behoefte aan een wisser.

17. Carl

Carl Supporting Member

Zowel vraag als antwoorden melden niet of het over M3, MS of MX gaat, maar anyway: met mijn MS (die waarschijnlijk het slechtst scoort ter zake, vergeleken met M3 en MX) was ik inderdaad verbaasd door het 'kleine' zicht door de achterruit, maar uiteindelijk dient die niet tot zoveel, toch? Je hebt buitenspiegels links en rechts (rechts was in een vorige eeuw een betalende optie bij de meeste wagens :rolleyes:) en die beide buitenspiegels zijn nuttiger dan "achterruit-zicht".

18. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

Vermoedelijk gaat het om de 3. Het zicht is prima naar achteren, helemaal als ik net uit onze andere Fiat 500C stap :D

19. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

En juist dat is voor mij het grootste 'probleem' met het zicht naar achteren. Wanneer mijn achterligger heel dicht op mij zit ben ik geneigd het gas los te laten, vanuit het idee: als ik geen veiligheidsmarge achter me heb, dan creëer ik hem voor me wel. En nu doe ik dat soms bij achterliggers die lijken te kleven (omdat ik de koplampen niet kan zien) maar dat eigenlijk nauwelijks doen.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC