Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zicht door achterruit?

This site may earn commission on affiliate links.
Zowel vraag als antwoorden melden niet of het over M3, MS of MX gaat, maar anyway: met mijn MS (die waarschijnlijk het slechtst scoort ter zake, vergeleken met M3 en MX) was ik inderdaad verbaasd door het 'kleine' zicht door de achterruit, maar uiteindelijk dient die niet tot zoveel, toch? Je hebt buitenspiegels links en rechts (rechts was in een vorige eeuw een betalende optie bij de meeste wagens :rolleyes:) en die beide buitenspiegels zijn nuttiger dan "achterruit-zicht".
 
Vind het zo gek nog niet: houdt in elk geval de koplampen uit het zicht van mensen die onvoldoende afstand houden.
Maar is eigenlijk wel lekker als er iemand op je bumper zit, want die zie je bijna niet.
En juist dat is voor mij het grootste 'probleem' met het zicht naar achteren. Wanneer mijn achterligger heel dicht op mij zit ben ik geneigd het gas los te laten, vanuit het idee: als ik geen veiligheidsmarge achter me heb, dan creëer ik hem voor me wel. En nu doe ik dat soms bij achterliggers die lijken te kleven (omdat ik de koplampen niet kan zien) maar dat eigenlijk nauwelijks doen.