Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zomer-/Winterbanden of all-seasons?

This site may earn commission on affiliate links.
de TSportline TSF 19x9,5". Deze passen perfect.

20221114_133134.jpg


20221114_133141.jpg
 
Heb je de originele velgen? Want daar moet volgens mij 235/45/18 onder, toch?
Heb zelfs nog een fractie smallere velg:) 7J uit mn hoofd ipv 7,5J.
Geen enkel probleem, scheelt 1.33% dat je omtrek vergroot word (mag +-3% zijn)
Nu 1.5jaar gebruik als lesauto en bijna dagelijks tegen stoepjes met parkeren en nog steeds geheel schadevrije wielen... Evt verbruik? 154wh/km gemiddeld over de laatste 45000km, dit is dus met de bredere banden+alle opzetstukken tbv lesauto...
Screenshot_2022-11-23-21-27-58-07_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Vakantieplaatje waar band/velgcombi duidelijk laat zien hoe de band om de velg ligt.
 
  • Like
Reactions: Maarten and ERvee
Heb zelfs nog een fractie smallere velg:) 7J uit mn hoofd ipv 7,5J.
Geen enkel probleem, scheelt 1.33% dat je omtrek vergroot word (mag +-3% zijn)
Nu 1.5jaar gebruik als lesauto en bijna dagelijks tegen stoepjes met parkeren en nog steeds geheel schadevrije wielen... Evt verbruik? 154wh/km gemiddeld over de laatste 45000km, dit is dus met de bredere banden+alle opzetstukken tbv lesauto...View attachment 877607
Vakantieplaatje waar band/velgcombi duidelijk laat zien hoe de band om de velg ligt.
Mooie resultaten! Welke velgen zijn dat?
 
Vanmiddag bij Kwik-Fit langs geweest voor de Michelin Crossclimate 2 235/ 45/ ZR18
Helaas kon de 98Y niet geleverd worden.
De website van Eromaster vermeld wel de 94W. Volgens Kwik Fit (telefonisch nagevraagd) was dat ook een optie voor de Tesla Model 3. Volgens Kwik-Fit eigenlijk niet. In de zomer trekken we er een vouwwagen mee.

Benieuwd wat jullie zouden doen. Wachten op de 98Y of toch gaan voor de 94W ?
 
Hoe ervaren jullie het verbruik van de Michelin Crossclimate 2. Is het verbruik erg veel hoger ten opzichte van de standaard Michelin zomerbanden?
Is moeilijk gezien het verbruik van een nieuwe band altijd hoger is dan een oude band, dus het lijkt al snel hoger te zijn. Ik heb ze er zelf nu 4000km onder liggen en kan enkel zeggen dat het hogere verbruik in ieder geval nu maximaal 10-15% hoger is dan met de vorige oude zomerband (Bridgestone turanzas). Nu reed ik de zomerbanden ook met hogere temperaturen en minder wind en waren die bijna 50.000km oud.

Verder vind ik ze erg mooi stil, comfortabel en geven ze een vertrouwd gevoel. Is het zo direct als een pilot sport 4 band? Nee. Is dit erg? Ook zeker niet, vind ze qua sportiviteit vergelijkbaar met de turanzas. ik kan gerust zeggen dat ik van lekker sturen houd en dat doet de auto echt nog wel.

Is mn 3e set banden in 1,5jaar dus kan aardig vergelijken. ja i know, ik rijd veel;)
 
  • Like
Reactions: Klaas
ben vermoedelelijk voor mijn m3lr van 2019 ook de eerste keer toe aan nieuwe banden om door de controle te geraken. bij de bandencentrale spraken ze van banden met een schuimlaag in voor minder rolgeluid. is dat iets nieuws of zit dat ook al in de banden waarmee de model 3 geleverd werd?
 
Klopt. De Michelins hebben een schuimlaag.
Nou niet zo zeer hoor. Het is afhankelijk van de type "goedkeuring" van de band. Tegenwoordig zie je vaker "noicecanceling" of "silent" als label terug op de band. Je hebt in de meeste gevallen ook dezelfde type band zonder "schuimlaag".