Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zorgen over occassion

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forumleden,

Dit is mijn eerste post hier, ik hoop op de juiste plek.

Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende.

Via de Tesla site heb ik 2 weken geleden een occassion model X gereserveerd en aanbetaald. Na enkele dagen kreeg ik opeens een sms dat ik de auto dinsdag jl. kan ophalen in Tilburg. In de sms stond dat ik met 'ja' moest reageren als ik akkoord ging en met 'nee' als ik niet akkoord ging. Ik smste meteen 'nee'.

Vervolgens heb ik Tesla Tilburg gebeld en aangegeven dat ik alleen op zaterdagen kan omdat ik fulltime werk. Hier zou een aantekening van gemaakt worden en ik zou teruggebeld worden of dit kan. Ik vond het al vreemd dat de medewerker niet meteen in de agenda kon of mij kon doorverbinden maar goed. De afspraak van dinsdag zou in ieder geval uit het systeem gehaald worden.

Afgelopen zaterdag werd ik gebeld door Tesla om wat dingen door te nemen voor de levering van de auto op DINSDAG! Het smsje noch het telefoongesprek was dus verwerkt. Hele verhaal opnieuw uitgelegd en dat ik alleen zaterdagen kan. Hij zei ook weer dat er een notitie gemaakt zou worden en ik van ze zou horen of zaterdag kan.

Een kwartier later word ik door een andere medewerker van Tesla gebeld met precies dezelfde vragen! Ze hadden dus geen contact met elkaar gehad. Weer hetzelfde uitgelegd.

Wat denk je? Dinsdagavond werd ik gebeld met de opmerking dat ik ben gemist voor de aflevering van de auto! Nogmaals alles uitgelegd. Hij zei datcze zaterdagen helemaal niet open zijn. Dat hoorde ik voor het eerst. Ik zou donderdag jl. teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd.

Ik maak me inmiddels zorgen over de service van Tesla. Hoe kan een techbedrijf zo'n slecht systeem hebben? Hoe moet dat als er wat mis is met de auto? Wat is jullie ervaring met de service?

Nog een ander vraagje. De auto heeft trouwens in 3 jaar tijd 20.000km gereden. Het is een importauto. Is er bij Tesla's kans op terugdraaien van kilometers?
 
De administratieve processen zijn ver geautomatiseerd en verlopen doorgaans prima bij Tesla MITS je tussendoor wijzigingen wilt aanbrengen. Ik verwacht dat de gemiddelde forumbezoeker (>100 berichten) niet vreemd opkijkt van je bericht maar het uiteraard wel erg jammer vind. Er zijn meer Tesla rijders met een dergelijke ervaring in het voortraject, schrale troost: "je bent het snel vergeten als je de auto eenmaal hebt" ;)

Over terug gedraaide km-standen bij een Tesla zou ik me niet zoveel zorgen maken. ALS het al iemand lukt om de km-stand terug te draaien dan kan Tesla al snel zien dat het heeft plaatsgevonden. :rolleyes:
 
Welkom in de wereld van Tesla.
ik begrijp uw zorgen momenteel, maar op een dag gaat het lukken en ga je super tevreden zijn met uw auto.
Succes!
Misschien eens overwegen om een dagje vrij te nemen. Er komen nog dagen genoeg in uw leven dat je kan werken;)
De administratieve processen zijn ver geautomatiseerd en verlopen doorgaans prima bij Tesla MITS je tussendoor wijzigingen wilt aanbrengen. Ik verwacht dat de gemiddelde forumbezoeker (>100 berichten) niet vreemd opkijkt van je bericht maar het uiteraard wel erg jammer vind. Er zijn meer Tesla rijders met een dergelijke ervaring in het voortraject, schrale troost: "je bent het snel vergeten als je de auto eenmaal hebt" ;)

Over terug gedraaide km-standen bij een Tesla zou ik me niet zoveel zorgen maken. ALS het al iemand lukt om de km-stand terug te draaien dan kan Tesla al snel zien dat het heeft plaatsgevonden. :rolleyes:

Dank voor uw antwoord. Dat stelt me wel een beetje gerust.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Welkom in de wereld van Tesla.
ik begrijp uw zorgen momenteel, maar op een dag gaat het lukken en ga je super tevreden zijn met uw auto.
Succes!
Misschien eens overwegen om een dagje vrij te nemen. Er komen nog dagen genoeg in uw leven dat je kan werken;)

Dank u voor uw welkom en advies. Als docent op een middelbare school is het lastig om vrij te nemen. De leerlingen (en daarmee hun ouders die werken) zijn afhankelijk van mij. Ziek melden vind ik ook een beetje asociaal.

En voor het geval jullie je afvragen hoe ik het met een docentensalaris kan betalen, ik heb er erg lang voor gespaard. ;)
 
Tesla is tegelijk een fantastische auto en een verschrikkelijk bedrijf. Je zult het bedrijf moeten slikken als je een Tesla wilt rijden. Je hebt nog maar het topje van de ijsberg gezien, ik vrees dat het niet anders is. Maar de auto is wel zo geweldig dat het per saldo voor mijzelf na 7 jaar nog steeds positief doorslaat.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Tesla is tegelijk een fantastische auto en een verschrikkelijk bedrijf. Je zult het bedrijf moeten slikken als je een Tesla wilt rijden. Je hebt nog maar het topje van de ijsberg gezien, ik vrees dat het niet anders is. Maar de auto is wel zo geweldig dat het per saldo voor mijzelf na 7 jaar nog steeds positief doorslaat.

Daar lijkt het inderdaad wel op. Tesla zit in de prijsklasse van de premium merken. Als je dan vergelijkt hoe je daar behandeld wordt t.o.v. hier bij Tesla, dat is echt een wereld van verschil. Ze hoeven ook niet te slijmen en mijn hielen te likken, maar een beetje normaal contact en afspraken nakomen mag je toch wel verwachten bij de prijzen die ze voor hun auto's vragen.

Sommige dingen vind ik wel weer mooi, zoals het niet onderhandelen over de prijzen. Ik neig nu nog naar wel doen, maar heb inmiddels wel wat twijfels.
 
Daar lijkt het inderdaad wel op. Tesla zit in de prijsklasse van de premium merken. Als je dan vergelijkt hoe je daar behandeld wordt t.o.v. hier bij Tesla, dat is echt een wereld van verschil. Ze hoeven ook niet te slijmen en mijn hielen te likken, maar een beetje normaal contact en afspraken nakomen mag je toch wel verwachten bij de prijzen die ze voor hun auto's vragen.

Sommige dingen vind ik wel weer mooi, zoals het niet onderhandelen over de prijzen. Ik neig nu nog naar wel doen, maar heb inmiddels wel wat twijfels.

Ik heb ook voornamelijk goede ervaringen met Tesla, dus ik zeg: vooral doen!
 
De administratieve processen zijn ver geautomatiseerd en verlopen doorgaans prima bij Tesla MITS je tussendoor wijzigingen wilt aanbrengen. Ik verwacht dat de gemiddelde forumbezoeker (>100 berichten) niet vreemd opkijkt van je bericht maar het uiteraard wel erg jammer vind. Er zijn meer Tesla rijders met een dergelijke ervaring in het voortraject, schrale troost: "je bent het snel vergeten als je de auto eenmaal hebt" ;)

Over terug gedraaide km-standen bij een Tesla zou ik me niet zoveel zorgen maken. ALS het al iemand lukt om de km-stand terug te draaien dan kan Tesla al snel zien dat het heeft plaatsgevonden. :rolleyes:
Hoi Sparky, ik wil niet muggeziften, maar de betekenis van MITS is “op voorwaarde dat”. Ik denk dat je TENZIJ bedoelt. Verder ben ik het helemaal eens met je bericht :)
 
Je kan op de organisatie vitten, maar alles valt of staat met hoe goed de persoon die je aan de lijn hebt z’n werk doet. Leveringen van occasions gaan doorgaans in een Service Center door, dus daar moet wel iemand zijn die ervaring heeft met het afleveren van een auto, en de meeste SeC’s zijn op zaterdag ook gewoon open voor verkoop, niet voor onderhoud/reparatie.

Ik blijf positieve ervaringen hebben met Tesla, maar dat komt omdat ze mails beantwoorden en telefonisch bereikbaar zijn (via het keuzemenu kom ik toch altijd bij een relevante persoon uit). Het enige wat je ze misschien kan nawrijven is dat je ze soms achter de veren moet zitten, maar dat komt ook deels omdat je via de app kan zien wat ze uitsteken.
 
Zelf eigenlijk alleen positieve ervaringen, al is de bereikbaarheid zeker er op achteruit gegaan. Misschien is de beste oplossing om simpelweg even lang het sec te rijden, en daar ter plaatse met iemand van sales een afspraak te maken.
 
Je kan op de organisatie vitten, maar alles valt of staat met hoe goed de persoon die je aan de lijn hebt z’n werk doet. Leveringen van occasions gaan doorgaans in een Service Center door, dus daar moet wel iemand zijn die ervaring heeft met het afleveren van een auto, en de meeste SeC’s zijn op zaterdag ook gewoon open voor verkoop, niet voor onderhoud/reparatie.

Ik blijf positieve ervaringen hebben met Tesla, maar dat komt omdat ze mails beantwoorden en telefonisch bereikbaar zijn (via het keuzemenu kom ik toch altijd bij een relevante persoon uit). Het enige wat je ze misschien kan nawrijven is dat je ze soms achter de veren moet zitten, maar dat komt ook deels omdat je via de app kan zien wat ze uitsteken.

Het was niet 1 medewerker, maar meerdere achter elkaar he. Degene (of het systeem) die het smsje moest verwerken en de drie personen die ik daarna heb gesproken. Dat ze zaterdag niet open zijn, is dus ook verkeerde info volgens jou.

Maar ik heb vandaag zelf gebeld en aangedrongen op een afspraak. Dat is nu gelukt: volgende week vrijdag. Ook heb ik excuses gekregen dus het is goed opgepakt.

Het lijkt soms wel net of het ze niet zoveel boeit of ze een auto verkopen of niet. Moeite moeten doen als klant om een afspraak te maken om de auto te kopen. Eigenlijk best grappig.
 
Het lijkt soms wel net of het ze niet zoveel boeit of ze een auto verkopen of niet. Moeite moeten doen als klant om een afspraak te maken om de auto te kopen. Eigenlijk best grappig.
Het is een beetje een luxepositie; ze verkopen alles wat los zit, en dan nog komen ze niet toe.

Dat stelt jou als klant natuurlijk in een benadeelde positie.

De auto maakt veel goed hoor :). Zelfs in die benadeelde positie kan ik me echt niet inbeelden dat ik terug met een BMW ga rijden, of een andere klassieke auto met of zonder elektromotor ga sturen. Daarvoor is een Tesla zo een grote stap tegenover de rest, net zoals de iPhone zo een grote stap tegenover alle andere telefoons was. Het wordt pas beter als ook de concurrentie die inhaalstappen zet, en dan nog verkies ik na +10 jaar iPhone nog altijd een iPhone boven eender welke Android (YMMV).
 
Dank voor jullie antwoorden. Inmiddels heb ik hem trouwens al een paar weken. De auto is top zoals jullie al opmerkten.

De service blijft soms belachelijk. Ik had via de app de update naar AP3 (onder FSD gratis) en de betaalde MCU2 upgrade aangevraagd. Ook kraakten de falcon deuren een beetje. Via de app kon dit op locatie. Kort voor de update kreeg ik een bericht dat de materialen niet beschikbaar zijn. De update werd automatisch verplaatst naar vandaag. Een aardige monteur is langs gekomen. Echter, hij zegt dat hij de updates niet kan uitvoeren en dat die in de Service Center uitgevoerd moeten worden :(. Dit zouden toch standaard processen moeten zijn die ze zien aankomen. Het gaat me dus nog een extra dag vrij nemen kosten...

De auto rijdt in ieder geval lekker....
 
  • Like
Reactions: Jcamps