Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zwaar sturen

ramonneke

Active Member
Apr 26, 2018
3,812
2,329
Rotterdam
Sport traint mijn biceps, comfort doet de wielen zonder enige moeite draaien. Bij vorige updates zat er eigenlijk geen verschil tussen comfort en sport.

Dat ligt aan welke S je hebt. Mijn S heeft de nieuwe generatie stuurkolom en je voelt amper verschil maar er is weldegelijk een verschil. Rijd maar eens in een flauwe bocht op snelheid en wijzig de standen en je voelt echt een verschil. Het voelt hier nog steeds hetzelfde al sinds ik de auto heb (Sep 2018).
 

Arnout 2904

Member
Apr 22, 2019
319
125
Zoetermeer
Even dit topic gebruiken. Ik heb nu een paar dagen mijn model 3 en ik vind dat het sturen eigenlijk best zwaar gaat vergeleken met mijn vorige BMW 3. Zelfs in de laagste Comfort stand. Mede M3 genoten die dit herkennen?
 

Paco

Member
Jun 7, 2019
238
176
Zottegem (BE)
Even dit topic gebruiken. Ik heb nu een paar dagen mijn model 3 en ik vind dat het sturen eigenlijk best zwaar gaat vergeleken met mijn vorige BMW 3. Zelfs in de laagste Comfort stand. Mede M3 genoten die dit herkennen?

Ik rijd steeds in “sport” modus en houd ervan zoals de wagen reageert en kort instuurt. Dat maakt het sturen “zwaarder”, maar ik vind dit dus prettiger. De “Comfort” stand geeft mij eerder het gevoel dat de wagen met vertraging reageert.
 

Arnout 2904

Member
Apr 22, 2019
319
125
Zoetermeer
Maar tijdens parkeren even met 1 hand op het stuur draaien is er niet meer bij.

De verschillende standen verschillen dus alleen op het vlak van hoe ver je je stuur moet draaien om een bepaalde stuur uitslag te krijgen?
 

Paco

Member
Jun 7, 2019
238
176
Zottegem (BE)
Maar tijdens parkeren even met 1 hand op het stuur draaien is er niet meer bij.

De verschillende standen verschillen dus alleen op het vlak van hoe ver je je stuur moet draaien om een bepaalde stuur uitslag te krijgen?

Ik merk wel degelijk een verschil in de standen waarbij het stuur soepeler of stroever reageert. En in de sport modus kan ik de wagen zonder probleem met 1 hand parkeren. Met meer inspanning dan in de comfort modus, maar zeker niet in die mate dat het arbeid wordt.

Het zou dus kunnen dat er bij u iets niet correct is. Ik zou eerst een reboot doe (blijkbaar de Tesla manier om verscheidene euveltjes op te lossen...) en indien mogelijk eens met een andere M3 testen om te vergelijken. Betert het niet, dan contact opnemen met een SeC.
 

Mad P***y

Sexycars_nl
Jan 23, 2019
1,273
875
Nederland
Ik heb zelfs in de X geen last van een zware stuur. Ja het is iets stuger dan in de S, maar deze dame kan nog steeds met één handje parkeren etc.
 

Arnout 2904

Member
Apr 22, 2019
319
125
Zoetermeer
Even uitgetest, maar er is inderdaad duidelijk verschil te voelen tussen de 3 verschillende instellingen. De lichtste stand is blijkbaar gewoon nog iets zwaarder dan mijn BMW. Zal wel wennen zijn. Overigens had ik 205 banden onder de BMW en 235 onder de Tesla dus dat zal ook schelen.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top