TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Zwaar sturen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by dvotion, Apr 18, 2018.

  1. MX-HH

    MX-HH Member

    Joined:
    Feb 27, 2019
    Messages:
    56
    Location:
    Hamburg, Germany
    Mij valt het zwaarder sturen ook op.
    Als ik in het menu heen en weer klik, word het weer lichter.
    Schijnt een bug te zijn.
     
  2. DamascuS75D

    DamascuS75D Member

    Joined:
    Mar 5, 2019
    Messages:
    111
    Location:
    Den Bosch
    apart. ik merk totaal geen verschil tussen de verschillende standen. niet eens een klein beetje
     
  3. ramonneke

    ramonneke Active Member

    Joined:
    Apr 26, 2018
    Messages:
    3,013
    Location:
    Rotterdam
    Dat ligt aan welke S je hebt. Mijn S heeft de nieuwe generatie stuurkolom en je voelt amper verschil maar er is weldegelijk een verschil. Rijd maar eens in een flauwe bocht op snelheid en wijzig de standen en je voelt echt een verschil. Het voelt hier nog steeds hetzelfde al sinds ik de auto heb (Sep 2018).
     
  4. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    296
    Location:
    Zoetermeer
    Even dit topic gebruiken. Ik heb nu een paar dagen mijn model 3 en ik vind dat het sturen eigenlijk best zwaar gaat vergeleken met mijn vorige BMW 3. Zelfs in de laagste Comfort stand. Mede M3 genoten die dit herkennen?
     
  5. Paco

    Paco Member

    Joined:
    Jun 7, 2019
    Messages:
    203
    Location:
    Zottegem (BE)
    Ik rijd steeds in “sport” modus en houd ervan zoals de wagen reageert en kort instuurt. Dat maakt het sturen “zwaarder”, maar ik vind dit dus prettiger. De “Comfort” stand geeft mij eerder het gevoel dat de wagen met vertraging reageert.
     
  6. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    296
    Location:
    Zoetermeer
    Maar tijdens parkeren even met 1 hand op het stuur draaien is er niet meer bij.

    De verschillende standen verschillen dus alleen op het vlak van hoe ver je je stuur moet draaien om een bepaalde stuur uitslag te krijgen?
     
  7. Paco

    Paco Member

    Joined:
    Jun 7, 2019
    Messages:
    203
    Location:
    Zottegem (BE)
    Ik merk wel degelijk een verschil in de standen waarbij het stuur soepeler of stroever reageert. En in de sport modus kan ik de wagen zonder probleem met 1 hand parkeren. Met meer inspanning dan in de comfort modus, maar zeker niet in die mate dat het arbeid wordt.

    Het zou dus kunnen dat er bij u iets niet correct is. Ik zou eerst een reboot doe (blijkbaar de Tesla manier om verscheidene euveltjes op te lossen...) en indien mogelijk eens met een andere M3 testen om te vergelijken. Betert het niet, dan contact opnemen met een SeC.
     
  8. Mad P***y

    Mad P***y Active Member

    Joined:
    Jan 23, 2019
    Messages:
    1,264
    Location:
    Nederland
    Ik heb zelfs in de X geen last van een zware stuur. Ja het is iets stuger dan in de S, maar deze dame kan nog steeds met één handje parkeren etc.
     
  9. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    296
    Location:
    Zoetermeer
    Even uitgetest, maar er is inderdaad duidelijk verschil te voelen tussen de 3 verschillende instellingen. De lichtste stand is blijkbaar gewoon nog iets zwaarder dan mijn BMW. Zal wel wennen zijn. Overigens had ik 205 banden onder de BMW en 235 onder de Tesla dus dat zal ook schelen.
     
  10. SofaSogo

    SofaSogo Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    611
    Location:
    Vreeland, The Netherlands
    Een te lage bandenspanning van de voorbanden kan het sturen ook zwaarder maken. Iets om eventueel te controleren.
     
  11. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    296
    Location:
    Zoetermeer
    3 bar rondom
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC