TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Zwarte zaterdag

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Devlinx, Nov 22, 2016.

1. Devlinx

Devlinx Member

Wie kan uit eigen ervaring iets zeggen over het rijden/laden tijdens een zwarte zaterdag. Wij willen met onze MX in de zomer naar Oostenrijk rijden maar zijn een beetje huiverig over lange wachttijden aan de SuCs.

Gr Dev

2. eelcodb

eelcodb Member

Kan het mis hebben, maar volgens mij zijn er heel de zomer geen wachttijden gemeld bij SUC in Europa

3. Rick A.

Rick A. Member

Afgelopen zwarte zaterdag bij Nancy, Beaune, Lyon en Orange bijgevuld. Overal 1 tot 3 andere Tesla's gespot. Een stuk rustiger dan ik vooraf had verwacht.

4. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Je zal sneller weg zijn aan de suc dan aan de pomp.

• Like x 3
  5. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Vreemde route richting Oostenrijk:confused:

• Funny x 3
  6. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Wachttijden zijn er inderdaad op zwarte zaterdag: tolpoorten en bij de tankstations.. Niet bij SuC's..

7. Keezje

Keezje Active Member

Nooit last gehad richting Zwitserland / Italië (ook niet via Maienfeld, toch redelijk dichtbij Oostenrijk - ik bespaar je het typewerk CJH Hulskamp). Veelal meer vrije dan bezette laders.

• Funny x 1
  8. Carl

Carl Supporting Member

Nooit iets van gemerkt, behalve twee maal bij de "allerlaatste" SuC voor je de bergen intrekt: Beckenried, Chambéry (maar daar zijn nu ook wel 4 stalls bijgekomen) waar ik tien minuten vertraagd werd. En ik spreek over dé pikzwarte zaterdag, die van de heenreis met carnaval.

Komt me anderzijds wel voor dat het vandaag proportioneel sneller gaat met het leveren van wagens dan met het plaatsen van stalls...

9. HWS

HWS Supporting Member

Al een keer of 10 op en neer naar Z-Frankrijk geweest. Ook op zwarte zaterdagen. Over het algemeen moet je blij zijn als je al een andere Tesla treft. Doordat er inmiddels zoveel staan kun je nu kiezen om slechts 10 min te laden om de volgende SuC te halen of wat langer dan kun je er één overslaan.

10. Rick A.

Rick A. Member

Vind je?
    Sommige mensen maken een omweg van 874km voor 1 Schnitzel...dan kun je net zo goed een omweg maken voor Z.Frankrijk. Niet voor de schnitzel, maar omdat het kan.

• Like x 3
    • Funny x 1
  11. Napoli

Napoli Member

Wij hebben het slechts 1 keer meegemaakt dat er 3 Tesla`s stonden te wachten . Dit had met name te maken met dat er 2 andere auto`s bij een SuC geparkeerd stonden.
    Dit was in Irschenberg, laatste stop DLd voor Oostenrijk.

12. Jamas

Jamas Member

In 2017 zal er waarschijnlijk nog niets aan de hand zijn op o.a. Zwarte zaterdag.
    Maar ik vrees dat het vanaf 2018 gebeurt is met het laden zonder wachttijd, want vanaf dan zal Model 3 in grote getallen geleverd gaan worden.

13. Japiejo5

Japiejo5 Member

Daar ben ik ook bang voor, ook wat beschikbare (publieke) palen betreft straks.

Share This Page