Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Zwitserland Trip : 25 Mei - 28 Mei

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo daar,

Ik ben niet zo bekend met Zwitserland maar zie mooie foto's voorbij komen . We
willen dus ook een keertje die kant op. Ik krijg bezoek uit Portugal en deze mensen
hebben nog nooit mooie bergen gezien. Ik trouwens ook niet o_O

Omdat het om een paar dagen was ik van plan om het bij Noord Zwitserland te houden.
Ik vroeg me af of jullie tips, namen van hotels en routes kunnen adviseren.

Alvast bedankt voor jullie hulp :):)

Paulo / S70
 
Via Basel naar Zwitserland en dan naar Interlaken. Vanuit hier kun je naar Grindelwald en de tandradbaan nemen naar JungfrauJoch. Sta je letterlijke tussen de de hoogste toppen van de Alpen. Daarna verder richting Luzern en het vierwoudenmeer. Ga daar naar het plaatsje Stoos en neem de stoeltjeslift naar Fronalpstock. Je kunt daar ook nog naar Engelberg en met de roterende gondellift naar de bergtop Titlis. Zeer mooi panaroma daar. Het rondje kun je gewoon op SuC doen of eventueel iets bijladen in hotelovernachtingen.

edit: zie trouwens dat op die route ook wat behoorlijk DeC aanwezig zijn
 
De Grand Tour of Switzerland al eens bekeken? het zuidelijke gedeelte heb ik vorig jaar gereden. Staat helemaal aangeven.

Schermafbeelding 2017-05-14 om 15.39.31.jpg
 
  • Like
  • Love
Reactions: dicktump and herb_k
Als je in Luzern bent is een dagtrip Pilatus ook de moeite waard. Je hebt dan een bootreis over het Vierwoudstedenmeer, een flinke rit met de tandradbaan, leuk bezoek aan de top, gondelkabelbaan en busritje :) naar startpunt ineen. En inderdaad, geen zorgen over laden. Superchargers te over in Zwitserland en steeds meer destination chargers.Wel uitkijken met eten want het is wat dat betreft een duur land. Maar er is een prachtige trip van te maken.