Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rit registratie

This site may earn commission on affiliate links.
Is er ook een mogelijkheid om de ritten die met de Tesla zijn gemaakt terug te zien in bijvoorbeeld de app?
Met mijn Volvo app kan ik de ritten van de afgelopen periode terug zien met daarbij de afgelegde route, snelheid, diesel verbruik, elektrisch verbruik. En voor mij handig begin en eind tijd.
Gebruik dit zeer regelmatig als ik s'avonds de uren aan het facturen ben naar mijn klanten.
 
Je kan een account nemen op www.teslalog.com en je auto er aan koppelen. Die registreert dan je ritten en laadsessies voor je.
Nadelen: je moet je Tesla password invoeren op een vreemde site, en het constant loggen van data resulteert in een wat hoger sluipverbruik.
Je kan het loggen van laadsessies weer uitzetten meen ik, dat scheelt wellicht.
 
Je kan een account nemen op www.teslalog.com en je auto er aan koppelen. Die registreert dan je ritten en laadsessies voor je.
Nadelen: je moet je Tesla password invoeren op een vreemde site, en het constant loggen van data resulteert in een wat hoger sluipverbruik.
Je kan het loggen van laadsessies weer uitzetten meen ik, dat scheelt wellicht.
Tesla moet gewoon een optie inbouwen waar ik je additionele accounts met beperkte rechten kan aanmaken. Bijvoorbeeld alleen ritdata delen of lokatie voor bijvoorbeeld een community app.
 
  • Like
Reactions: maarten.claes
Worden die logging gegevens niet opgeslagen in de wagen zelf, zodat een app die enkel,zou kunnen ophalen on request?
Alle toepassingen die ik hier op het forum zag passeren, hebben continue connectie nodig en slaan dan zelf die historiek op.
Beetje zonde voor het dataverkeer vindt ik.
Is dat technisch niet anders mogelijk?
 
Worden die logging gegevens niet opgeslagen in de wagen zelf, zodat een app die enkel,zou kunnen ophalen on request?
Alle toepassingen die ik hier op het forum zag passeren, hebben continue connectie nodig en slaan dan zelf die historiek op.
Beetje zonde voor het dataverkeer vindt ik.
Is dat technisch niet anders mogelijk?

Dat is niet zo. Alle logging apps gebruiken de verbinding met de Tesla servers. Dat geeft idd extra dataverkeer en vooral zorgt voor meer battery drain. Je kan onze oplossing ook eens bekijken op teslatech . Echter we zijn druk bezig om onze hardware om te bouwen zodat alles wordt opgeslagen in de auto en dan alleen wanneer je dat wenst wordt verzonden naar de cloud. Onze ervaring met de logging toestand is dat er regelmatig blackouts zijn en/of Tesla het protocol aanpast. Daardoor is de betrouwbaar niet 100%. Ik laat je nog wel iets weten zodra onze module beschikbaar is. Intussen kan je natuurlijk de bestaande oplossing gebruiken.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Voor de kilometer registratie of rit registratie gebruiken we Route reg.
Eenmalige aanschaf van een USB stick en daarna gratis gebruik van de app.
Al meerdere jaren gebruikt voor de Passat en met de Tesla werkt het net zo mooi.

 
Gelukkig ben ik van de rittenregistratie af.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar ik ergerde mij in het verleden groen en geel aan het uitgangspunt van de belastingdienst, dat de extra kilometers die je rijdt vanwege het vermijden van een file/ongeluk/* (vul maar in) om op tijd op je afspraak te komen, worden gerekend als privé kilometers.
Als ik mij goed herinner is daar ook jurisprudentie over.
 
  • Like
Reactions: Nick-m

Ik heb ook een Lojack connect en erger mij groen en geel aan de onnauwkeurige GPS. Ze komen dus regelmatig langs om te herstellen :)
Eerste keer bleken ze ontvanger niet goed vast te hebben gezet: probleem blijft
Tweede keer hele module vervangen: probleem blijft
Derde keer is volgende week....

Het lijkt alsof ze bijvoorbeeld niet de positie van de stilstaande (geparkeerde) auto pakken, maar tot een minuut eerder...

Herken jij dit?
 
Ik heb ook een Lojack connect en erger mij groen en geel aan de onnauwkeurige GPS. Ze komen dus regelmatig langs om te herstellen :)
Eerste keer bleken ze ontvanger niet goed vast te hebben gezet: probleem blijft
Tweede keer hele module vervangen: probleem blijft
Derde keer is volgende week....

Het lijkt alsof ze bijvoorbeeld niet de positie van de stilstaande (geparkeerde) auto pakken, maar tot een minuut eerder...

Herken jij dit?
Bij Yeshugo is het mogelijk om ritten bij te houden zonder extra kastje, hiervoor wordt de Tesla zelf gebruikt en dus veel nauwkeuriger. Werkt erg goed! Rittenregistratie Tesla conform de belastingdienst - YesHugo
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Bij Yeshugo hebben ze ook een handige digitale ritten/kilometerregistratie en makkelijk te installeren via USB. Rittenregistratie Tesla conform de belastingdienst - YesHugo

Onlangs hebben ze de directe koppeling voor Tesla én andere EV merken/modellen geïntroduceerd. Hiermee heb je geen kastje meer nodig, geen USB-kabel, geen inbouw. Je hoeft alleen maar 1 keer in te loggen met je Tesla-account in de applicatie en je bent ready to go. Werkt erg prettig.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Voor de kilometer registratie of rit registratie gebruiken we Route reg.
Eenmalige aanschaf van een USB stick en daarna gratis gebruik van de app.
Al meerdere jaren gebruikt voor de Passat en met de Tesla werkt het net zo mooi.

Na ongeveer een jaar dit systeem te hebben is het helaas niet 100%.
Kwam er achter ergens 1300 km niet te hebben vastgelegd.
Dus wordt tijd voor een nieuw systeem.
Nu zie ik hier de volgende systemen:
- Lojack
- Yeshugo
- Teslamate

Wat te kiezen??? Heb ook een Enhance commander in de auto. Mocht er daar wat mee kunnen.