Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rit registratie

This site may earn commission on affiliate links.
Lojack en Yeshugo zijn volgens mij systemen op basis van GPS en dat werkt nou eenmaal niet zo nauwkeurig. Bijkomend nadeel is dat ze ook niet zijn te koppelen met de ODO-meter van de auto (je moet dus handmatig correctieritten invoeren). Teslamate is een goed alternatief, maar vergt wat kennis om te installeren (en je moet zelf zorgen voor back-up). Zelf gebruik ik sinds enige tijd Tessie en daarvoor Teslafi. Werkt voor mij heel goed (Tessie is gebruiksvriendelijker dan TeslaFi), maar het betekent wel dat jouw data in handen is van externe partijen. Teslamate heeft dat nadeel niet.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Maurice1 and Nick-m
Kort opgesomd hebben we de volgende aanbieders:
  • Teslafi
  • Tessie
  • Teslamate
  • Flitsmeister
  • Routereg
  • Boekhoudprogramma
Teslafi - Lijkt me op het eerste gezicht erg uitgebreid en basic. Echter wordt op de website niet beschreven hoe het exact werkt en wat er nodig is om het te installeren. Het gebruik voor rittenregistratie lijkt me niet erg gebruiksvriendelijk aangezien er geen app is en dus een desktop noodzakelijk is om de ritten te categoriseren. De prijs daarentegen is schappelijk met €5,- per maand.

Tessie - Een mooie website met duidelijke tekst over wat te verwachten en ook nog eens in het Nederlands. Het werkt ook met een app, zowel op de telefoon als op de watch. Helaas kan ik niet direct terugvinden hoe het ritten verwerkt. Ik ben ook benieuwd of Tessie exact is met de kilometers. Het kost wel wat meer per maand, maar ik zie de waarde er wel in terug: €12,99 per maand of eenmalig €499,- met geluksgarantie LOL.

Teslamate - Ik snap er helemaal niks van. Ik heb geen verstand van coderen of ICT, dus wat hier gebeurt is voor mij hocus pocus.

Flitsmeister - Een Nederlands product met de extra mogelijkheid om flitsers en dergelijke te melden. Echter heb ik het idee dat je dan alsnog her en der een kilometer gaat missen of een hele rit mocht de app eens niet aanspringen. Hetzelfde als bij Routereg. Nu zal dat met de nieuwe DASH misschien niet zo zijn. De prijs is oké aangezien je ook de rest erbij krijgt: €6,99 per maand.

Routereg - Is wat ik nu een jaar gebruik en werkt redelijk. Echter is de registratie niet exact omdat die het doet met de GPS van de dongel en niet de kilometerstand van de auto. En het kan gebeuren dat deze een rit niet registreert, wat je later dan ontdekt. Wel gratis gebruik na een eenmalige aanschaf van de dongel. Prijs-kwaliteit is zeker goed.

Boekhoudprogramma - Met een boekhoudprogramma zoals Gekko of Moneybird kun je ook de ritten bijhouden. Dit moet dan wel manueel ingevoerd worden, waar ik de waarde niet van inzie. Geen gemak, leuk dat het kan. Prijs is afhankelijk van het programma.

Conclusie - Ik ben er nog niet uit. Na de websites gelezen te hebben en het onder elkaar te hebben gezet, heb ik toch nog wat vragen omtrent Tessie en Flitsmeister. Deze twee springen voor mij eruit aangezien ze er gelikt uitzien, een app aanbieden en ook meer aanbieden dan alleen rittenregistratie. Ik ben benieuwd hoe secuur Tessie is vergeleken met Flitsmeister.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Je vraag kan ik niet beantwoorden maar toch even dit:
Ik had voor de rit administratie aanvullend op de lojack ook de tracking laten installeren. Een ramp. Drie keer monteur geweest. Maar huisadres herkennen ho maar. Soms 2km verder!

Op aanraden vriend TeslaFi genomen. Die gebruikt de gegevens van de auto en dat is, voor zo ver ik kan zien, nauwkeurig.

Een app zou leuk zijn, maar heel eerlijk zit ik iedere dag wel even achter PC. Als zelfstandig ondernemers moet ik ook uren invullen....

Verder kan je autotag gebruiken om ritten die vaker voorkomen als zakelijk of prive te taggen.

My 2bits
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Maarten and Nick-m
Tessie - Een mooie website met duidelijke tekst over wat te verwachten en ook nog eens in het Nederlands. Het werkt ook met een app, zowel op de telefoon als op de watch. Helaas kan ik niet direct terugvinden hoe het ritten verwerkt. Ik ben ook benieuwd of Tessie exact is met de kilometers. Het kost wel wat meer per maand, maar ik zie de waarde er wel in terug: €12,99 per maand of eenmalig €499,- met geluksgarantie LOL.
Bij mijn weten kost Tessie €4,99 per maand voor een particulier account en 1 auto. Ten minste dat betaal ik. Waar dat bedrag van 12,99 wat nu op de website genoemd wordt vandaan komt snap ik niet.