Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt 19 inch, maar dat had mn 2019 m3 LR ook.
Die had in het begin ook precies dezelfde getallen (499km range bij 100%), maar met een range van 525km in de “advertentie” destijds.
Dus ik had gehoop nu toch wel iets met een 5.. te zien.

Onze my rwd 2024 heeft een aangegeven range van 455 en geeft op het scherm bij 100% netjes 420km weer. En mag overigens altijd 100% vol.

Maar ik ben overigens alleen benieuwd wat andere m3 2024 LR rijders ervaren. Om er zeker van te zijn dat er niets mis is met mn accu!

Verder ben ik uiteraard fan….
Mijn model y RWD van Januari 2024, km stand 6000, geeft op 100 procent nu 414 km aan en toen ik hem nieuw had stond die op 418 km

Dus elk maand is er 1 km van af gegaan.

Wat geeft die bij jullie aan?
 
Die initiële drop heeft weinig betekenis, aangezien geen enkele batterij identiek is. De ene zal dus iets sneller degraderen dan de andere... Eens die initiële drop voorbij is, moet dat meer uitvlakken.

Wat telt is de reële range die je bereikt, niet de EPA die de wagen aangeeft ;)

Initieel gaf mijn M3 als 438 km aan, woensdag toevallig nog eens gecheckt en stond op 435 km (km stand = 6300 km, sinds 31/1), dus pakweg 2-3 km minder.
 
Sinds afgelopen dinsdag is onze typical range bij 90% laden gezakt van 445km naar 412km.
Wij hebben een model 3 longrange van maart 2019 (76kWh) en deze heeft ondertussen 190.000km gereden, we laden bijna altijd op tot 80% en een paar keer per jaar tot ongeveer 95% en dan vertrekken we direct.
Afgelopen dinsdag moesten we even laden bij een SuC (15 tot 40% geladen) en sindsdien is de range met een extra 5,8% afgenomen.
Onderstaande cijfers zijn geïnterpoleerd van 80% (omdat we normaal gesproken maar tot 80% laden) naar 90% om on-topic te blijven.

Nieuw had onze auto bij 90% lading 450,00km range (0% range verlies)
Na 190.000km was 90% lading 400,50km range (11% range verlies, lijkt me normaal?)
Na 190.300km plus een SuC bezoek was 90% lading 374,40km range (16,8% range verlies 5,8% extra verlies na 1 x SuC laden en 300km)

Ik kijk dagelijks naar de range van onze auto in combinatie tot het laadpercentage en wij hebben nog nooit eerder zo'n groot verlies gezien binnen 1 dag (5,8%) heeft iemand hier een gelijksoortige ervaring?
Is dit opgelost, gelijk gebleven of erger geworden?
 
Sinds afgelopen dinsdag is onze typical range bij 90% laden gezakt van 445km naar 412km.
Wij hebben een model 3 longrange van maart 2019 (76kWh) en deze heeft ondertussen 190.000km gereden, we laden bijna altijd op tot 80% en een paar keer per jaar tot ongeveer 95% en dan vertrekken we direct.
Afgelopen dinsdag moesten we even laden bij een SuC (15 tot 40% geladen) en sindsdien is de range met een extra 5,8% afgenomen.
Onderstaande cijfers zijn geïnterpoleerd van 80% (omdat we normaal gesproken maar tot 80% laden) naar 90% om on-topic te blijven.

Nieuw had onze auto bij 90% lading 450,00km range (0% range verlies)
Na 190.000km was 90% lading 400,50km range (11% range verlies, lijkt me normaal?)
Na 190.300km plus een SuC bezoek was 90% lading 374,40km range (16,8% range verlies 5,8% extra verlies na 1 x SuC laden en 300km)

Ik kijk dagelijks naar de range van onze auto in combinatie tot het laadpercentage en wij hebben nog nooit eerder zo'n groot verlies gezien binnen 1 dag (5,8%) heeft iemand hier een gelijksoortige ervaring?
Is dit opgelost, gelijk gebleven of erger geworden?
Eens tot 100% laden en tot bijna leeg rijden. Je BMS heeft historiek nodig om alle tussenpercentages te herkennen ifv de geleverde spanning van de batterij. Wellicht zit er meer in de batterij dan hij denkt.
Je bent sowieso meer dan voorzichtig genoeg. Toen ik mijn MS met 200000km van de hand deed, had hij minder dan 10% degradatie. 50% SuC geladen en meerdere keren per jaar tot 100% geladen. Wel direct vertrokken dan.
Je voorzichtigheid brengt dus niet zo veel op.