I see a lot of dutch and belgium future owners asking about what they have to change in their configuration.
The purpose of this topic is to help those people in their native language (Dutch, dûh!) with everything they have to arrange.
The main topic will indeed be the 3-phase connection you have to install and cabling you have to use.
The rest of this topic will be dutch
DUTCH
Lees ook mijn artikel over opladen op Groen7: Alles over laadtijden, bereik en accu Deel 2 - Groen7
- - - Updated - - -
Als je de auto dan instelt om bijvoorbeeld elke avond na 23:00 (hoe laat je ook gaat slapen) te gaan laden, dan zit deze in de ochtend gewoon weer vol.
Let Op! De software van de Model S staat NU nog geen charge timer toe. (Het zit er niet in), maar dat zal er bij de EU levering wel in zitten. Anders via de App op de telefoon.
Als je een kabel gaat leggen, leg sowieso 5G6, dat is een 5 aderige kabel met aders van 6mm2, die is ook voldoende om later nog 32A over heen te duwen. Een dikkere kabel zorgt ook voor minder verlies waardoor het voltage wat je auto bereikt hoger is.
The purpose of this topic is to help those people in their native language (Dutch, dûh!) with everything they have to arrange.
The main topic will indeed be the 3-phase connection you have to install and cabling you have to use.
The rest of this topic will be dutch
DUTCH
Lees ook mijn artikel over opladen op Groen7: Alles over laadtijden, bereik en accu Deel 2 - Groen7
- - - Updated - - -
Als je 3x25A hebt en je gaat met 3x16A laden, dan heb je dus per fase zo'n 9A over.Elke keer denk ik dat ik het begrijp, en dan komt er weer een andere stelling. Ik heb nu een 3x 25A aansluiting, hiervan gebruik ik nu maar 1 fase (heb ik begrepen). Als ik dit nu laat omzetten naar 3-fase dan kan ik de auto in zo'n 8 a 9 uur opladen. Ga ik dan geen problemen krijgen met de rest van mijn huis? Want dat zou inderdaad € 700,- per jaar schelen in vastrecht.
Nu ben ik overigens in overleg met de gemeente om aan de andere kant van mijn schutting ook een oplader te monteren, die vanaf mijn pad komt maar wel aan de kant van een openbaar parkeerterrein komt. Ik wil weten hoe zij ertegenover staan (e-oplaadplek bord erbij). Het opladen van de auto van degene die daar parkeert wordt dan wel een betaalde aktie voor diegene, maar op die manier draag ik bij aan meer laadpalen. Als dit doorgaat dan ontkom ik niet aan een krachtstroomaansluiting van 32A, denk ik.
Nog een vraagje: ik ga de laadpaal bij mijn prive woning zetten en aan laten sluiten op mijn prive meterkast, wel met een aparte kWh-meter ertussen. Heeft iemand een idee of en hoe je de kosten dan naar zakelijk krijg?
Als je de auto dan instelt om bijvoorbeeld elke avond na 23:00 (hoe laat je ook gaat slapen) te gaan laden, dan zit deze in de ochtend gewoon weer vol.
Let Op! De software van de Model S staat NU nog geen charge timer toe. (Het zit er niet in), maar dat zal er bij de EU levering wel in zitten. Anders via de App op de telefoon.
Als je een kabel gaat leggen, leg sowieso 5G6, dat is een 5 aderige kabel met aders van 6mm2, die is ook voldoende om later nog 32A over heen te duwen. Een dikkere kabel zorgt ook voor minder verlies waardoor het voltage wat je auto bereikt hoger is.