fabian
Member
Heb je waarschijnlijk niet zo veel meer aan nu maar hier wat uitgebreidere informatie over de verschillende autopilots: https://www.currentautomotive.com/the-ultimate-guide-to-tesla-autopilot/
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee, dat klopt. Er zit inderdaad niet eens adaptieve cruise controle of autosteer op.Ik zou eens bij Tesla informeren wat de upgrade naar 'standaard' Autopilot kost ($3.000 in de USA) en dan eens kijken of de verkoper je nog een beetje wil tegemoetkomen in deze kosten.
Als ik het goed begrijp heb je nu helemaal geen Autopilot dus geen adaptieve cruise controle en autosteer?
Ik snap je goedbedoelde redenering. Alleen is je analogie niet ideaal gekozen, vrees ik.Stel, je koopt een PC waarbij de advertentie zegt: "Inclusief Photoshop". Bij aankoop blijkt de PC wel geschikt te zijn voor het draaien van Photoshop, maar er is geen licentie bijgeleverd waardoor die effectief zonder Photoshop geleverd is. Alleen MS-Paint doet het, dus je kan wel plaatjes aanpassen, maar Photoshop biedt toch wat meer functionaliteit. Jammer, pech gehad? Of..
Jij hebt nu een auto, waarbij de advertentie duidelijk de verwachting wekte dat er Autopilot op zat.
Bij levering blijkt dat er niet op te zitten. Zowel jij, de verkoper als je raadgever werden op het verkeerde been gezet. Er was waarschijnlijk geen opzet in het spel, maar er is niet geleverd wat er beloofd was. Misschien toch maar eens op de koffie bij de verkoper?
Speelt het Waal zijn een noemenswaardige rol?Ik begrijp nog steeds niet dat je verhaal wil halen bij Tesla terwijl zij compleet geen partij zijn in de transactie die jij met die verkoper bent overeengekomen.
Wat is zie?
- Een slimme Waal die een misleidende advertentie plaatst
- Diezelfde slimme Waal die van kromme haas gebaart als hem een specifieke vraag wordt gesteld
- Een Waal, die zich verkoper noemt en die blijkbaar de klant niet kan helpen om de taal even in het Nederlands te zetten.
Tot hier zijn er bij velen al drie alarmbellen afgegaan.
En dan is er nog:
- Een koper die een Waalse verkoper blijft beschermen met woorden als "de sukkelaar wist het ook niet". Ik zou zeggen, ga dan brood kopen bij de bakker en niet in de supermarkt.
- Een koper die tevreden is met een factuur dat heel summier is en waar die slimme Waal zich kan mee indekken
Die EAP heb je misschien verloren, maar de levensles van deze transactie zal je ooit nog wel eens van pas komen. Ik hoop dat je ervan hebt geleerd...
Bij Autopilot dragen zowel de hardware als de software die naam. Er is dus verwarring mogelijk.
Als we dan toch gaan mierenneuken, waar zie jij op bovenstaande foto dat de hardware “Autopilot” noemt ?
Heel de thread mss even lezen om dat te begrijpen...Als we dan toch gaan mierenneuken, waar zie jij op bovenstaande foto dat de hardware “Autopilot” noemt ?
Laat ons zeggen dat mijn opmerking een knipoog was naar het feit dat het in de Franse versie net geen verwarring zou mogen geven, aangezien ze niet over autopilot spreken in het lijntje van de hardware, en ook in het lijntje software duidelijk omschrijven staat wat “inclus” is.Heel de thread mss even lezen om dat te begrijpen...
De auto is gekocht bij een autohandelaar, en een autohandelaar is doorgaans heel goed in handelen, maar heel slecht in (achteraf) onderhandelen.….Probeer iets te regelen met de verkoper, je weet maar nooit.
Daarom dat tijdig de alarmbellen moeten afgaan. Nu is dit idd nog het enige sprankeltje hoop dat de koper zou kunnen koesteren.De auto is gekocht bij een autohandelaar, en een autohandelaar is doorgaans heel goed in handelen, maar heel slecht in (achteraf) onderhandelen.
Dat een servicemanager een lastige klant moet helpen, tot daar aan toe.Dan denk ik dat de ingreep veel minder aderlatend zal zijn voor een servicemanager en ik daar eerder succes zal oogsten. Al is ook die kans verwaarloosbaar klein.
Ik vind me in april als klant in spe en inmiddels als klant vanwege een CCS-upgrade en een paar andere herstellingen niet "lastig" als ik voorafgaand naar feedback pols en verwacht correcte, niet misleidende informatie te krijgen. Op z'n minst is de vraag gerechtvaardigd of er sprake is van een ontrechtmatige daad. Maar ik gaf aan volgende week te gaan praten met de verkoper en de servicemanager, en herhaal: bedankt allen voor de input. Nunc exspecto et videamus.Dat een servicemanager een lastige klant moet helpen, tot daar aan toe.
Maar jij bent zelfs niet eens klant.
Dat is een vinkje in hun systeem. Die die medewerker waarschijnlijk zelf niet kan aanvinken, maar dat terzijde. dat zal iemand hoog in de boom in de VS waarschijnlijk moeten doen met waarschijnlijk ook wel iets van een 4-ogen principe. Het kost Tesla dus helemaal niets behalve 'gedoe', hoogstens gederfde inkomsten als jij anders wel die 7000,- zou ophoesten.dan kost dan Tesla € 7000 en moet die kerel dat dan ophoesten? Of is dat gewoon een vinkje in hun systeem en is het daarmee opgelost?
Die werknemer hoeft het ook niet op te hoesten als ze toch aansprakelijk zijn. De werkgever is in de basis verantwoordelijk voor fouten die gemaakt worden door medewerkers. Daarom hebben bedrijven beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen.
Klopt, verdient de jurist er ook nog wat aanZojuist dit boeiende draadje in zijn geheel doorgelezen. Mijn, niet juridisch, advies aan topic-starter is om niet te luisteren naar alle stellige uitspraken die hier gedaan zijn over wie wel of niet aansprakelijk zou zijn maar gewoon met een jurist met kennis van zaken te overleggen wat de beste stappen zijn.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst.