Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het accupakket en het produceren er van

This site may earn commission on affiliate links.
Regelmatig kom ik op FB artikelen tegen waar in de batterij van een elektrische auto als zeer milieu onvriendelijk wordt afgeschilderd. Zou best kunnen. Iemand hier die hier iets over kan zeggen?

Talking about a Tesla model Y battery. It takes up all of the space under the passenger compartment of the car. To manufacture it you need:

--12 tons of rock for Lithium (can also be extracted from sea water)
-- 5 tons of cobalt minerals (Most cobalt is made as a byproduct of processing copper and nickel ores. It is the most difficult and expensive material to obtain for a battery.
-- 3 tons nickel ore
-- 12 tons of copper ore

You must move 250 tons of soil to obtain:
-- 26.5 pounds of Lithium
-- 30 pounds of nickel
-- 48.5 pounds of manganese
-- 15 pounds of cobalt

To manufacture the battery also requires:
-- 441 pounds of aluminum, steel and/or plastic
-- 112 pounds of graphite

The Caterpillar 994A is used to move the earth to obtain the minerals needed for this battery. The Caterpillar consumes 264 gallons of diesel in 12 hours.

The bulk of necessary minerals for manufacturing the batteries come from China or Africa. Much of the labor in Africa is done by children. When you buy an electric car, China profits most.
 
Iets met splinter en balk...
1715935915733.jpeg

Het zijn allemaal kruimels vergeleken met de rest van de mijnbouw industrie.
 
Dank voor de info en link. Ik heb nu ook het "2021 Tesla Impact report" met hier in een hoofdstuk over battery supply chain. Ik ga dat eens goed lezen. Wat mij wel opvalt aan die Auke Hoekstra op X dat hij ook zijn mening geeft over de wereldorde en niet alleen debunking onzin over EV's.
 
Last edited:
Dank voor de info en link. Ik heb nu ook het "2021 Tesla Impact report" met hier in een hoofdstuk over battery supply chain. Ik ga dat eens goed lezen. Wat mij wel opvalt aan die Auke Hoekstra op X dat hij ook zijn mening geeft over de wereldorde en niet alleen debunking onzin over EV's.
Ook dat doet hij weloverwogen en met een wetenschappelijke insteek. Maar je hoeft het niet met hem eens te zijn om toch zijn mening te lezen.
 
Regelmatig kom ik op FB artikelen tegen waar in de batterij van een elektrische auto als zeer milieu onvriendelijk wordt afgeschilderd. Zou best kunnen. Iemand hier die hier iets over kan zeggen?

Talking about a Tesla model Y battery. It takes up all of the space under the passenger compartment of the car. To manufacture it you need:

--12 tons of rock for Lithium (can also be extracted from sea water)
-- 5 tons of cobalt minerals (Most cobalt is made as a byproduct of processing copper and nickel ores. It is the most difficult and expensive material to obtain for a battery.
-- 3 tons nickel ore
-- 12 tons of copper ore

You must move 250 tons of soil to obtain:
-- 26.5 pounds of Lithium
-- 30 pounds of nickel
-- 48.5 pounds of manganese
-- 15 pounds of cobalt

To manufacture the battery also requires:
-- 441 pounds of aluminum, steel and/or plastic
-- 112 pounds of graphite

The Caterpillar 994A is used to move the earth to obtain the minerals needed for this battery. The Caterpillar consumes 264 gallons of diesel in 12 hours.

The bulk of necessary minerals for manufacturing the batteries come from China or Africa. Much of the labor in Africa is done by children. When you buy an electric car, China profits most.
Selectieve verontwaardiging is a joy forever.

De tekst die je quote is een bekende hoax die de laatste tijd weer regelmatig wordt gepost.
De 24.000 liter brandstof die een fossiele auto gedurende de levensduur lijkt voor de verspreiders van de tekst geen probleem te zijn.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Met name kobalt is een grondstof die vaak onder slechte omstandigheden wordt gewonnen. Nu gebruikt Tesla al een stuk minder kobalt dan overige automerken, zie bijv hier: Kobalt en elektrische auto: hoe zit dat? | ANWB

Dit is ook een van de redenen dat wij voor een M3 met LFP accu hebben gekozen: deze bevat helemaal geen kobalt en geen nikkel: