Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Helaas is onze Model Y LR AWD zojuist opgehaald. Zie onderstaand een overzichtje van het totaalverbruik van de afgelopen ~14 maanden. Hierin zitten ~3500km met dak koffer en bepakking en ~2200km wintersport. Ik heb veel snelweg kilometers gemaakt en rij door waar het kan. Ik vermoed dat met namen de dak koffer er flink heeft ingehakt op het gemiddelde.

Ik ben wel benieuwd of deze cijfers voor andere rijders herkenbaar zijn? :)

embed
 
Normaal. Ligt ook aan je gehanteerde definitie van 'doorrijden'. Als dat met veel sprintjes en bijbehorende remacties is, dan schiet het verbruik natuurlijk goed omhoog.
Thanks! Nee doorrijden is voor mij waar het kan 110/120 rijden op constante snelheid. Als het verkeer dat niet toelaat, dan pas ik mijn rijstijl aan ipv racen/remmen/racen/remmen - dat is alleen maar hopeloos vermoeiend en mateloos irritant als je dat om je heen hebt rijden.
 
Helaas is onze Model Y LR AWD zojuist opgehaald. Zie onderstaand een overzichtje van het totaalverbruik van de afgelopen ~14 maanden. Hierin zitten ~3500km met dak koffer en bepakking en ~2200km wintersport. Ik heb veel snelweg kilometers gemaakt en rij door waar het kan. Ik vermoed dat met namen de dak koffer er flink heeft ingehakt op het gemiddelde.

Ik ben wel benieuwd of deze cijfers voor andere rijders herkenbaar zijn? :)

embed
Ik zit zonder dakkoffer met 50000 aan 175. Eerste jaar met bijna enkel autoweg (België 125km/u), een skivakantie en 30000km gaf 180. Nu een andere opdracht en veel meer secundaire weg.
Je bent dus niet slecht bezig.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Na 5 jaar en (bijna) 1 maand is er een eind gekomen aa de lease van m'n Tesla 3 en ben ik sinds gister overgestapt op de Y LR AWD. Omdat ik vanwege een vertraagde levering & een zakentrip de 1e aangebodene moest afslaan heb ik 'per ongeluk' HW4 in m'n schoot geworpen gekregen.

Voelt een stuk ruimer en stiller dan de 3 moet ik zeggen. Hogere zit snel gewend, de snelheid-overschrijding piep uitzetten zal ik vast heel snel aanwennen. Enige jammere is dat ik de classic-cruise control mis en op te grote afstand v/e voorganger al ga inhouden. Ben ik niet gewend, vind ik onhandig. Geen omweg geloof iK?
 
Na 5 jaar en (bijna) 1 maand is er een eind gekomen aa de lease van m'n Tesla 3 en ben ik sinds gister overgestapt op de Y LR AWD. Omdat ik vanwege een vertraagde levering & een zakentrip de 1e aangebodene moest afslaan heb ik 'per ongeluk' HW4 in m'n schoot geworpen gekregen.

Voelt een stuk ruimer en stiller dan de 3 moet ik zeggen. Hogere zit snel gewend, de snelheid-overschrijding piep uitzetten zal ik vast heel snel aanwennen. Enige jammere is dat ik de classic-cruise control mis en op te grote afstand v/e voorganger al ga inhouden. Ben ik niet gewend, vind ik onhandig. Geen omweg geloof iK?
Je kan de afstand instellen maar het rechter scrollwiel. De TaCC kan nooit slechter zijn dan de ‘standaard’ AP toch?
 
Na 5 jaar en (bijna) 1 maand is er een eind gekomen aa de lease van m'n Tesla 3 en ben ik sinds gister overgestapt op de Y LR AWD. Omdat ik vanwege een vertraagde levering & een zakentrip de 1e aangebodene moest afslaan heb ik 'per ongeluk' HW4 in m'n schoot geworpen gekregen.

Voelt een stuk ruimer en stiller dan de 3 moet ik zeggen. Hogere zit snel gewend, de snelheid-overschrijding piep uitzetten zal ik vast heel snel aanwennen. Enige jammere is dat ik de classic-cruise control mis en op te grote afstand v/e voorganger al ga inhouden. Ben ik niet gewend, vind ik onhandig. Geen omweg geloof iK?
Gefeliciteerd. Maar die snelheidsoverschrijdings-piep is met de MY nog niet EU-verplicht, die kun je default uitzetten, of bedoel je iets anders?