Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
De accu was voorverwarmd. SoC was iets van 50%.
Ik heb een MY RWD en dit is the DC Charging Curve van mijn auto

Screenshot 2024-05-24 at 21.34.33.png


Rond 55% SoC krijg ik rond 100 kW. Ja, 70 is dan minder dan dat en ik zie 70 kW rond 70% SoC
 
Ik heb een MY RWD en dit is the DC Charging Curve van mijn auto

View attachment 1050203

Rond 55% SoC krijg ik rond 100 kW. Ja, 70 is dan minder dan dat en ik zie 70 kW rond 70% SoC
Je hebt ruim voldoende voorverwarmd en 2 stalls geprobeerd en het was erg rustig. Dan is 70 aan de lage kant. Ik zou nog een andere SuC proberen en anders een service request aanvragen. Bij de V4 stalls moet je snel kunnen laden, ik spreek uit ervaring.
 
Je hebt ruim voldoende voorverwarmd en 2 stalls geprobeerd en het was erg rustig. Dan is 70 aan de lage kant. Ik zou nog een andere SuC proberen en anders een service request aanvragen. Bij de V4 stalls moet je snel kunnen laden, ik spreek uit ervaring.
Ik heb op de terugweg in Apeldoorn een V2 charger gebruikt en die was sneller. SoC was toen ca 10% en ruim voldoende voorverwarmd. Piek was toen iets van 80kW, ook niet geweldig.
Ik kom niet zo heel vaak bij Superchargers maar in het verleden heb ik ze soms wel boven de 200kW zien gaan.
 
Ik heb op de terugweg in Apeldoorn een V2 charger gebruikt en die was sneller. SoC was toen ca 10% en ruim voldoende voorverwarmd. Piek was toen iets van 80kW, ook niet geweldig.
Ik kom niet zo heel vaak bij Superchargers maar in het verleden heb ik ze soms wel boven de 200kW zien gaan.
Als het onder de juiste omstandigheden (temp./SOC) niet boven de 100 kW uitkomt zou ik er toch even naar laten kijken. Of zelf eerst nog een paar keer testen en/of in "service mode" (op YouYube staat hoe je daar in kunt komen) kijken of alle componenten correct functioneren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
De accu was voorverwarmd. SoC was iets van 50%.
Voorverwarmen is iets meer dan dat je alleen een melding op het scherm hebt kunnen zien.
Voorverwarmen duurt, bij mij iig minstens 30-40min zeker in de winter.

Als ik een keer vergeten ben te laden en ik plug in de winter 4km verderop mijn auto in op de SuC als het die nacht gevroren heeft dan is de accu nog steeds steenkoud en laadt dan heel traag. Max. 30-40kW (Ondanks dat ik ook nog bewust wat sprintjes heb gemaakt om de accu op te warmen.)

Nu is het nu niet meer zo koud maar het punt wat ik wil maken is, is dat alleen de melding zien verre van genoeg is om te kunnen stellen dat de accu is voorverwarmd.
 
Voorverwarmen is iets meer dan dat je alleen een melding op het scherm hebt kunnen zien.
Voorverwarmen duurt, bij mij iig minstens 30-40min zeker in de winter.

Als ik een keer vergeten ben te laden en ik plug in de winter 4km verderop mijn auto in op de SuC als het die nacht gevroren heeft dan is de accu nog steeds steenkoud en laadt dan heel traag. Max. 30-40kW (Ondanks dat ik ook nog bewust wat sprintjes heb gemaakt om de accu op te warmen.)

Nu is het nu niet meer zo koud maar het punt wat ik wil maken is, is dat alleen de melding zien verre van genoeg is om te kunnen stellen dat de accu is voorverwarmd.
Goedemorgen, heb wel eens tijdens laden de melding "accu is voorverwarmd": gehad....
 
Voorverwarmen is iets meer dan dat je alleen een melding op het scherm hebt kunnen zien.
Voorverwarmen duurt, bij mij iig minstens 30-40min zeker in de winter.

Als ik een keer vergeten ben te laden en ik plug in de winter 4km verderop mijn auto in op de SuC als het die nacht gevroren heeft dan is de accu nog steeds steenkoud en laadt dan heel traag. Max. 30-40kW (Ondanks dat ik ook nog bewust wat sprintjes heb gemaakt om de accu op te warmen.)

Nu is het nu niet meer zo koud maar het punt wat ik wil maken is, is dat alleen de melding zien verre van genoeg is om te kunnen stellen dat de accu is voorverwarmd.
Klopt helemaal. Pas als de melding verdwijnt is de accu op de ideale temperatuur. Dat kan afhankelijk van de omstandigheden wel relatief veel tijd nodig hebben. Dat merk je dan inderdaad aan de laadsnelheid. Gelukkig staat de zomer voor de deur (gemiddeld sneller laden en meer range dan in de winter)

p.s. ik heb zelf het idee dat de accu ook sneller opwarmt als je een paar keer goed acceleert.... maar is een gevoelskwestie!
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Ik verwacht binnenkort de SUC te Den Bosch aan te doen (incl. caravan), dat is op het terrein van een Fletcher hotel. Hoe werkt dat met de slagboom daar (kentekenherkenning), hoe geef ik aan dat ik daar was vanwege de Tesla SUC?
Niks. Boom gaat automatisch open en dicht.

Overigens is SuC Zaltbommel vriendelijker voor laden met aanhangers en caravans. Daar zijn twee stalls aan de kopse kanten van het rijtje bruikbaar zonder afkoppelen. Je staat dan wel buiten de vakken, maar ja...
 
Ik verwacht binnenkort de SUC te Den Bosch aan te doen (incl. caravan), dat is op het terrein van een Fletcher hotel. Hoe werkt dat met de slagboom daar (kentekenherkenning), hoe geef ik aan dat ik daar was vanwege de Tesla SUC?

Geen caravan, maar gaat best als het rustig is. Maar om eerlijk te zijn ben ik bang dat je met afkoppelen. Om een of andere onduistere reden kiezen mensen vaak een laadpaal ver van anderen af. Zo heb ik gehad dat er in Hengelo maar 3 stonden te laden maar zo lekker van elkaar af dat er net geen ruimte voor mij was. :cool:


20240218_094951-1-jpg.1020060
 
Klopt helemaal. Pas als de melding verdwijnt is de accu op de ideale temperatuur. Dat kan afhankelijk van de omstandigheden wel relatief veel tijd nodig hebben. Dat merk je dan inderdaad aan de laadsnelheid. Gelukkig staat de zomer voor de deur (gemiddeld sneller laden en meer range dan in de winter)

p.s. ik heb zelf het idee dat de accu ook sneller opwarmt als je een paar keer goed acceleert.... maar is een gevoelskwestie!
Ik heb regelmatig dat de accu zelfs tijdens het laden wordt verwarmd volgens de app.
 
Ik heb regelmatig dat de accu zelfs tijdens het laden wordt verwarmd volgens de app.
Ik heb de S3XY Commander geïnstalleerd. Het vertelt wat de huidige batterijtemperatuur is. Wanneer de accu wordt opgeladen, is de accutemperatuur meestal ongeveer 42 C. Als de auto arriveert met een accutemperatuur onder de 35 C, klaagt hij.

Tijdens mijn laatste superlaadsessie nam ik de beslissing om vrij laat op te laden. Hij probeerde de batterij te verwarmen, maar hij verwarmde hem elke 2-3 minuten tot één C.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Als het onder de juiste omstandigheden (temp./SOC) niet boven de 100 kW uitkomt zou ik er toch even naar laten kijken. Of zelf eerst nog een paar keer testen en/of in "service mode" (op YouYube staat hoe je daar in kunt komen) kijken of alle componenten correct functioneren.
Vandaag in Rijswijk met voorverwarming geladen vanaf 15% en ik heb even 251kW gezien. Met mijn auto is dus niks mis.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD