Mars2020
Active Member
Hoelang was deze voorverwarmd en hoeveel km had je vooraf gereden?De accu was voorverwarmd…..
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoelang was deze voorverwarmd en hoeveel km had je vooraf gereden?De accu was voorverwarmd…..
ca.150km en voorverwarmen zag ik al heel snel in mijn scherm staan.Hoelang was deze voorverwarmd en hoeveel km had je vooraf gereden?
Ik heb een MY RWD en dit is the DC Charging Curve van mijn autoDe accu was voorverwarmd. SoC was iets van 50%.
Je hebt ruim voldoende voorverwarmd en 2 stalls geprobeerd en het was erg rustig. Dan is 70 aan de lage kant. Ik zou nog een andere SuC proberen en anders een service request aanvragen. Bij de V4 stalls moet je snel kunnen laden, ik spreek uit ervaring.Ik heb een MY RWD en dit is the DC Charging Curve van mijn auto
View attachment 1050203
Rond 55% SoC krijg ik rond 100 kW. Ja, 70 is dan minder dan dat en ik zie 70 kW rond 70% SoC
Ik heb op de terugweg in Apeldoorn een V2 charger gebruikt en die was sneller. SoC was toen ca 10% en ruim voldoende voorverwarmd. Piek was toen iets van 80kW, ook niet geweldig.Je hebt ruim voldoende voorverwarmd en 2 stalls geprobeerd en het was erg rustig. Dan is 70 aan de lage kant. Ik zou nog een andere SuC proberen en anders een service request aanvragen. Bij de V4 stalls moet je snel kunnen laden, ik spreek uit ervaring.
Als het onder de juiste omstandigheden (temp./SOC) niet boven de 100 kW uitkomt zou ik er toch even naar laten kijken. Of zelf eerst nog een paar keer testen en/of in "service mode" (op YouYube staat hoe je daar in kunt komen) kijken of alle componenten correct functioneren.Ik heb op de terugweg in Apeldoorn een V2 charger gebruikt en die was sneller. SoC was toen ca 10% en ruim voldoende voorverwarmd. Piek was toen iets van 80kW, ook niet geweldig.
Ik kom niet zo heel vaak bij Superchargers maar in het verleden heb ik ze soms wel boven de 200kW zien gaan.
Voorverwarmen is iets meer dan dat je alleen een melding op het scherm hebt kunnen zien.De accu was voorverwarmd. SoC was iets van 50%.
Goedemorgen, heb wel eens tijdens laden de melding "accu is voorverwarmd": gehad....Voorverwarmen is iets meer dan dat je alleen een melding op het scherm hebt kunnen zien.
Voorverwarmen duurt, bij mij iig minstens 30-40min zeker in de winter.
Als ik een keer vergeten ben te laden en ik plug in de winter 4km verderop mijn auto in op de SuC als het die nacht gevroren heeft dan is de accu nog steeds steenkoud en laadt dan heel traag. Max. 30-40kW (Ondanks dat ik ook nog bewust wat sprintjes heb gemaakt om de accu op te warmen.)
Nu is het nu niet meer zo koud maar het punt wat ik wil maken is, is dat alleen de melding zien verre van genoeg is om te kunnen stellen dat de accu is voorverwarmd.
Klopt helemaal. Pas als de melding verdwijnt is de accu op de ideale temperatuur. Dat kan afhankelijk van de omstandigheden wel relatief veel tijd nodig hebben. Dat merk je dan inderdaad aan de laadsnelheid. Gelukkig staat de zomer voor de deur (gemiddeld sneller laden en meer range dan in de winter)Voorverwarmen is iets meer dan dat je alleen een melding op het scherm hebt kunnen zien.
Voorverwarmen duurt, bij mij iig minstens 30-40min zeker in de winter.
Als ik een keer vergeten ben te laden en ik plug in de winter 4km verderop mijn auto in op de SuC als het die nacht gevroren heeft dan is de accu nog steeds steenkoud en laadt dan heel traag. Max. 30-40kW (Ondanks dat ik ook nog bewust wat sprintjes heb gemaakt om de accu op te warmen.)
Nu is het nu niet meer zo koud maar het punt wat ik wil maken is, is dat alleen de melding zien verre van genoeg is om te kunnen stellen dat de accu is voorverwarmd.
Niks. Boom gaat automatisch open en dicht.Ik verwacht binnenkort de SUC te Den Bosch aan te doen (incl. caravan), dat is op het terrein van een Fletcher hotel. Hoe werkt dat met de slagboom daar (kentekenherkenning), hoe geef ik aan dat ik daar was vanwege de Tesla SUC?
Ik verwacht binnenkort de SUC te Den Bosch aan te doen (incl. caravan), dat is op het terrein van een Fletcher hotel. Hoe werkt dat met de slagboom daar (kentekenherkenning), hoe geef ik aan dat ik daar was vanwege de Tesla SUC?
Ik heb regelmatig dat de accu zelfs tijdens het laden wordt verwarmd volgens de app.Klopt helemaal. Pas als de melding verdwijnt is de accu op de ideale temperatuur. Dat kan afhankelijk van de omstandigheden wel relatief veel tijd nodig hebben. Dat merk je dan inderdaad aan de laadsnelheid. Gelukkig staat de zomer voor de deur (gemiddeld sneller laden en meer range dan in de winter)
p.s. ik heb zelf het idee dat de accu ook sneller opwarmt als je een paar keer goed acceleert.... maar is een gevoelskwestie!
Ik heb de S3XY Commander geïnstalleerd. Het vertelt wat de huidige batterijtemperatuur is. Wanneer de accu wordt opgeladen, is de accutemperatuur meestal ongeveer 42 C. Als de auto arriveert met een accutemperatuur onder de 35 C, klaagt hij.Ik heb regelmatig dat de accu zelfs tijdens het laden wordt verwarmd volgens de app.
Vandaag in Rijswijk met voorverwarming geladen vanaf 15% en ik heb even 251kW gezien. Met mijn auto is dus niks mis.Als het onder de juiste omstandigheden (temp./SOC) niet boven de 100 kW uitkomt zou ik er toch even naar laten kijken. Of zelf eerst nog een paar keer testen en/of in "service mode" (op YouYube staat hoe je daar in kunt komen) kijken of alle componenten correct functioneren.