In 2021, 2 jaar na aanschaf van mijn M3 kwam ik erachter dat de achterruitverwarming niet (meer) werkte. Service heeft toen de achterruit vervangen onder garantie.
Nu, nog geen 3 jaar later, kom ik er bij de eerste winterse dag achter dat de achterruitverwarming het wéér niet doet. Garantie is inmiddels verlopen op basis van kilometers, maar de auto is nog geen 5 jaar oud. Daarnaast is de auto, en daarmee dus ook de achterruitverwarming, tijdens de (zachte) winters tussen reparatie en nu weinig gebruikt.
Service komt zojuist met een offerte van €858 bij me terug. Weer het hele raam eruit en een nieuwe erin.
Elke < 3 jaar een nieuwe achterruit lijkt mij te veel van het goede. Dit geeft natuurlijk weinig vertrouwen in een dergelijke reparatie, waarbij ik me afvraag of de oorzaak niet ergens anders ligt dan in het raam zelf waardoor het probleem terug blijft komen.
Heeft iemand ervaring met "garantie buiten garantie", waarbij we uitgaan van een verwachte levensduur van een product? Ik mag aannemen dat dat van een achterruit meer dan 3 jaar is bij gewoon gebruik.
Nu, nog geen 3 jaar later, kom ik er bij de eerste winterse dag achter dat de achterruitverwarming het wéér niet doet. Garantie is inmiddels verlopen op basis van kilometers, maar de auto is nog geen 5 jaar oud. Daarnaast is de auto, en daarmee dus ook de achterruitverwarming, tijdens de (zachte) winters tussen reparatie en nu weinig gebruikt.
Service komt zojuist met een offerte van €858 bij me terug. Weer het hele raam eruit en een nieuwe erin.
Elke < 3 jaar een nieuwe achterruit lijkt mij te veel van het goede. Dit geeft natuurlijk weinig vertrouwen in een dergelijke reparatie, waarbij ik me afvraag of de oorzaak niet ergens anders ligt dan in het raam zelf waardoor het probleem terug blijft komen.
Heeft iemand ervaring met "garantie buiten garantie", waarbij we uitgaan van een verwachte levensduur van een product? Ik mag aannemen dat dat van een achterruit meer dan 3 jaar is bij gewoon gebruik.