Ik hoop vooral dat het niet met plakband aan elkaar is gemaakt, ook al is het polypropyleen.De voor de hand liggende vraag is nu natuurlijk wat er in onze batterijen is gebruikt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop vooral dat het niet met plakband aan elkaar is gemaakt, ook al is het polypropyleen.De voor de hand liggende vraag is nu natuurlijk wat er in onze batterijen is gebruikt.
Onderzoekers bij Dalhousie University hebben ontdekt dat in de meeste laptops, telefoons, etc. in de oplaadbare batterijen een verkeerde plasticsoort wordt gebruikt, dat leidt tot het ontladen van de batterijen.
Heel interessant en toegankelijk verhaal over hoe ze er achter zijn gekomen en wat de simpele oplossing is:
De voor de hand liggende vraag is nu natuurlijk wat er in onze batterijen is gebruikt.
Het probleem ontstond bij 85*. Als het goed is mag een tesla batterij die temperatuur nooit halen. Vandaar die herrie bij de supercharger.Onderzoekers bij Dalhousie University hebben ontdekt dat in de meeste laptops, telefoons, etc. in de oplaadbare batterijen een verkeerde plasticsoort wordt gebruikt, dat leidt tot het ontladen van de batterijen.
Heel interessant en toegankelijk verhaal over hoe ze er achter zijn gekomen en wat de simpele oplossing is:
De voor de hand liggende vraag is nu natuurlijk wat er in onze batterijen is gebruikt.
En met uitzondering van sc01 en sc05Ik snap Tesla ook niet dat ze geen V2X in hun auto's bouwen. Of weer wel, want anders koopt niemand meer een Powerwall.
Ik snap de voordelen van V2X niet zo erg goed. In het merendeel van de gevallen staat een EV niet thuis wanneer zonnepanelen opwekken. Dan kan je wel gaan ontladen wanneer je thuis bent (om de piek op het net te ontlasten?) maar dat wil je later waarschijnlijk alsnog weer laden.Ik snap Tesla ook niet dat ze geen V2X in hun auto's bouwen. Of weer wel, want anders koopt niemand meer een Powerwall.
Afgelopen donderdagavond, vrijdagmiddag en -avond had ik graag V2G gehad. Er was in de straat een kortsluiting ontstaan door een verzakking verderop in de straat en het werd verdraaid koud en donker in huis. Als mijn Tesla V2G had kunnen leveren had ik geen centje pijn gehad.Ik vind V2X ook veels te veel gehypt (hyped? )
- de auto staat vaak niet aan huis om hem op eigen zonnepanelen op te laden
- de auto staat niet gegarandeerd aan huis wanneer je de stroom uit die auto zou willen gebruiken
- de voordelen voor een rijder anno 2023 zou zo’n 600€ per jaar kunnen zijn, in 2030 is dat al gedaald naar 200€, het laat zich raden hoeveel voordeel er daarna nog in zou zitten.
Ergo: iedereen die zich met V2G bezighoudt zoekt een oplossing voor HUN problemen, gebruikmakende van ONZE auto’s.
En waar men een voordeel biedt voor de evrijder is dat voor de huidige 4% die al elektrisch rijdt. Men zou zich moeten richten op een oplossing voor de 96% die nog niet elektrisch rijdt. Een goede makkelijke V2V oplossing zou veel meer doen voor de adoptie van elektrisch rijden dan V2G, V2B, V2H etc.
Ik heb het wel eens gezegd: V2G is het nieuwe waterstof.
Afgelopen donderdagavond, vrijdagmiddag en -avond had ik graag V2G gehad. Er was in de straat een kortsluiting ontstaan door een verzakking verderop in de straat en het werd verdraaid koud en donker in huis. Als mijn Tesla V2G had kunnen leveren had ik geen centje pijn gehad.
Ik ga testen met thuisaccu (5kw) op EPEX prijzen (per uur). Ik denk dat die 8 maanden (zon maanden met PV overschot) de avond/nacht kan voorzien (denk zelfs de ochtend, dat komt omdat we nagenoeg niks meer verbruiken in de ochtend). De 4 donkere maanden deel van de avond aan goedkoop tarief (accu laden met goedkoop middag tarief).Bottom line is: een thuisbatterij is leuk maar financieel niet goedkoper dan geen thuisbatterij. Een thuisbatterij op wielen nog praktischer, omdat die optimaler zijn energie gebruikt want je gaat er ook mee rijden. Het heeft geen zin om thuis een thuisbatterij te voorzien om bijvoorbeeld overdag te laden om dan 's nachts je EV te laden, want dan verleg je het aantal cycli en je krijgt zeker in de winter nooit genoeg zonnestroom om je auto te laden, en in de zomer moet je thuisbatterij groter zijn dan die van je EV om interessant te zijn, en bijgevolg te duur.
Toch niet. Dan moet je namelijk in je meterkast aanvullende beveiliging opnemen. De aansluiting met het net moet er af, anders kan een monteur niet veilig werken en je zal iets moeten regelen voor de frequentieregeling.Afgelopen donderdagavond, vrijdagmiddag en -avond had ik graag V2G gehad. Er was in de straat een kortsluiting ontstaan door een verzakking verderop in de straat en het werd verdraaid koud en donker in huis. Als mijn Tesla V2G had kunnen leveren had ik geen centje pijn gehad.
Klopt, meeste thuisaccu's kunnen dit ook niet. Geen net, accu doet dan niks meer.Dat verreist nog wel wat extra apparatuur wat bijvoorbeeld in de Powerwall al ingebouwd zit.
Tesla noemt dat de Gateway als ik mij niet vergis, datgene wat ‘eilandbedrijf’ mogelijk maakt.
De verbinding met het grid van jouw meterkast moet een fysieke scheider hebben anders zet jouw V2G auto het hele grid onder spanning.
Enphase heeft daar nu ook wat voor icm met de IQ8 en daar kost het zo’n 2K als ik het goed heb.
Ik zou niet eens weten wat V2V zou moeten doen. Heb je met je EV zo vaak nood aan een lading dat je zou willen dat je bij een buur met een EV kan laden?Ik vind V2X ook veels te veel gehypt (hyped? )
- de auto staat vaak niet aan huis om hem op eigen zonnepanelen op te laden
- de auto staat niet gegarandeerd aan huis wanneer je de stroom uit die auto zou willen gebruiken
- de voordelen voor een rijder anno 2023 zou zo’n 600€ per jaar kunnen zijn, in 2030 is dat al gedaald naar 200€, het laat zich raden hoeveel voordeel er daarna nog in zou zitten.
Ergo: iedereen die zich met V2G bezighoudt zoekt een oplossing voor HUN problemen, gebruikmakende van ONZE auto’s.
En waar men een voordeel biedt voor de evrijder is dat voor de huidige 4% die al elektrisch rijdt. Men zou zich moeten richten op een oplossing voor de 96% die nog niet elektrisch rijdt. Een goede makkelijke V2V oplossing zou veel meer doen voor de adoptie van elektrisch rijden dan V2G, V2B, V2H etc.
Ik heb het wel eens gezegd: V2G is het nieuwe waterstof.
Ik denk dat voor een thuisbatterij juist veel meer usecases te bedenken valt. In Nederland valt salderen op termijn weg, dus je krijgt bijna niets meer voor de energie van je zonnepanelen (in de zomer). Dus wanneer je in de avond de auto wilt bijladen, moet je wel weer betalen voor de stroom. Sterker nog, er zullen situaties komen dat stroomprijzen naar nihil gaan (overdag). Daarbij verwacht ik dat je straks voor een standaard 3x25 of 1x35A aansluiting in Nederland fors meer zal moeten gaan betalen bij de netbeheerder, maar wanneer je een 3x6A aansluiting hebt, betaal je daar fors minder voor.Ik zou niet eens weten wat V2V zou moeten doen. Heb je met je EV zo vaak nood aan een lading dat je zou willen dat je bij een buur met een EV kan laden?
V2G is een aardigheidje, maar zoals je zelf ook al aangeeft zijn de financiële winsten erg beperkt. Maar da's net omdat er zoveel gaan komen dat het erbij zit, en niemand er verder over gaat nadenken. En dat maakt andere projecten zoals thuisbatterijen en wijkbatterijen nog minder interessant, want met die batterijen kan je niet rondrijden, en als iedereen V2G in z'n auto heeft heb je je VPP.
Ik wil heel graag de mogelijkheden van een thuisbatterij, maar weet nu al dat enkel een kostenpost gaat zijn. Dan liever een kostenpost die 2,6s in 0-100 kan, dan eentje die altijd thuis geparkeerd staat.