Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Achterruit verwarming doet het niet

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gemerkt dat de achterruit niet ontdooid na voorverwarmen van de auto. De spiegels en voorruit zijn wel ontdooid. Ook tijdens het rijden gebeurd er niets met de bevroren achterruit als de achterruit verwarming aan staat.
Er is geen zekeringen box in de M3. Wat kan er mis zijn?
Kan het iets te maken hebben met het vervangen van het glazen dak?
 
In een Model 3 zitten wat 12V betreft enkel e-fuses, die kan je enkel softwarematig weer aan zetten.

In service mode zit er een knopje voor 'achterruit' even proberen of je hem aan kan zetten (bij mij was hij uitgeschakeld omdat in het verleden de achterruit vervangen is, dan springt hij ook op storing)
 

Attachments

  • Screenshot_20230211_195811_YouTube.jpg
    Screenshot_20230211_195811_YouTube.jpg
    150.9 KB · Views: 255
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Bij mij was er een verbinding gebroken, die op de ruit zit. Breukje. Gehele ruit vervangen door Tesla
Ik ben bang dat het buiten de garantie valt want ik zit boven de km grens, ik rij namelijk sinds juni 2019 in mijn M3.
Als ik weet hoe ik in service mode kan komen, ga ik eerst dat proberen.
Bovendien is er in het gehele raam bij de verwarming draadjes geen dooi te bekennen, als er een onderbroken verbinding zou zijn moet er vóór de breuk wel verwarming met dooi moeten optreden.
 
Ik ben bang dat het buiten de garantie valt want ik zit boven de km grens, ik rij namelijk sinds juni 2019 in mijn M3.
Als ik weet hoe ik in service mode kan komen, ga ik eerst dat proberen.
Bovendien is er in het gehele raam bij de verwarming draadjes geen dooi te bekennen, als er een onderbroken verbinding zou zijn moet er vóór de breuk wel verwarming met dooi moeten optreden.
de breuk zat bij mij helemaal in het begin helaas....
 
Inderdaad, met hulp van YouTube in service mode gekomen.
Maar kan ik de achterruit verwarming niet aanzetten mbv de aangegeven handeling van richtingaanwijzer hendel naar boven + rem + sleutel…er moet met de Toolbox iets worden gedaan. Waarschijnlijk toch naar een service center.
Er staat bij dat de gemeten stroom te hoog was waardoor het is uitgeschakeld.
 
Bovendien is er in het gehele raam bij de verwarming draadjes geen dooi te bekennen, als er een onderbroken verbinding zou zijn moet er vóór de breuk wel verwarming met dooi moeten optreden.

Je bedoelt dat een deel van de achterruitverwarming nog zal werken als deze uit 2 of meerdere kringen bestaat.
Als er maar één verwarmingsdraad aanwezig is en deze is, gelijk waar, onderbroken, dan zal er geen dooi of ontwaseming plaatsvinden, ook niet voor de breuk.
 
Er staat bij dat de gemeten stroom te hoog was waardoor het is uitgeschakeld.
Grote kans dat er dan een kortsluiting naar massa is, de ribbon cables die op de ruit zitten gelijmd zijn vrij fragiel. Het kan zijn dat deze losgekomen is en tegen de massa aan ligt, Ik heb dit bij een ander type auto ook al eens gerepareerd. Ik vond toevallig deze post, beetje hetzelfde idee:


Als je de bekleding weg haalt zie je misschien gelijk al het probleem zitten
 

Attachments

  • Screenshot_20230212_163134_Chrome.jpg
    Screenshot_20230212_163134_Chrome.jpg
    404 KB · Views: 128
  • Helpful
  • Like
Reactions: Maarten and shthpnz