Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

any news about future SUC s in south of belgium ?

This site may earn commission on affiliate links.
Anybody knows about future plans for installing superchargers in south of belgium ? Namur, liege ....because for my orofessional trips to the grench speaking part if belgian i need to plan carefully my trips via nivelles. Not very easy and for sure taking me a lot of extra working timr
 
Ik denk niet dat er momenteel plannen zijn. Persoonlijk zou ik het ook geweldig vinden als het SuC netwerk de Ardennen wat beter zou ontsluiten (een SuC in het Luikse en ééntje in Namen) maar gezien Nijvel en Urmond relatief dichtbij zijn, zie ik dit niet onmiddellijk gebeuren.
 
SuC in Neufchateau bij samensmelting E411/E25 zou leuk zijn. Kreeg vorige maand nog dit antwoord van het Tesla Supercharger Team :

Dear Mr. Leermakers,
We understand the importance of a Supercharger on the Brussels – Luxembourg route. Unfortunately, we cannot confirm any Supercharger location on this route as of yet.

Ze denken er dus toch minstens aan :smile:
 
SuC in Neufchateau bij samensmelting E411/E25 zou leuk zijn. Kreeg vorige maand nog dit antwoord van het Tesla Supercharger Team :

Dear Mr. Leermakers,
We understand the importance of a Supercharger on the Brussels – Luxembourg route. Unfortunately, we cannot confirm any Supercharger location on this route as of yet.

Ze denken er dus toch minstens aan :smile:

We gaan ze wat moeten helpen denken. :wink: Ik blijf de vraag bij elke gelegenheid herhalen want voor mij is naar het kantoor in Luxemburg gaan met de S niet realistisch omdat ik niet ter plaatse kan laden.
 
Luxemburg is inderdaad een probleem. Wij hebben ook een kantoor in Luxemburg en de vorige malen heb ik telkens omgereden langs Metz om bij te laden om de heen/terug reis in één dag te doen. En er is geen goed alternatief: de trein doet er langer over vandaag dan in 1938, vrees ik.
 
Kom Jan, dat moet toch te regelen zijn, of ben je er telkens maar kort?

De opties waar ik op dit moment aan denk zijn een taxi of de bus nemen vanaf een laadpunt, een van mijn medewerkers vragen om mij (ons) te komen halen of aan het einde van de dag een 11 of 22 kW paal zoeken om minstens 1 en mogelijk 2 uur te gaan bijladen. Zeker als ik met collega's naar daar ga vind ik dat geen werkbare oplossingen. Het beste zou zijn dat ik ergens aan het gebouw waar we ons kantoor huren kan laden. Zal eens op onderzoek uitgaan maar de inplanting is niet van die aard dat dat vanzelfsprekend is.
 
Luxemburg is inderdaad een probleem. Wij hebben ook een kantoor in Luxemburg en de vorige malen heb ik telkens omgereden langs Metz om bij te laden om de heen/terug reis in één dag te doen. En er is geen goed alternatief: de trein doet er langer over vandaag dan in 1938, vrees ik.
Verder is er nog een ChaDeMo charger bij Nissan in Alzingen, met een ChaDeMo adapter zou dat qua laadtijd denk ik wel korter zijn dan naar Metz op en neer. Dan zit je wel met openingstijden etc. verwacht ik.
 
Verder is er nog een ChaDeMo charger bij Nissan in Alzingen, met een ChaDeMo adapter zou dat qua laadtijd denk ik wel korter zijn dan naar Metz op en neer. Dan zit je wel met openingstijden etc. verwacht ik.

Ik verwacht dat jpet of gelden (die beiden binnenkort gaan scouten) binnen heel korte termijn een locatie in Lux kunnen gaan toevoegen op supercharge.info.
Wie zal de eerste zijn?
 
Nog even geduld hebben:
ImageUploadedByTapatalk1427481062.491839.jpg

ImageUploadedByTapatalk1427481074.105657.jpg