TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

any news about future SUC s in south of belgium ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by vwmuriel, Mar 25, 2015.

1. vwmuriel

vwmuriel New Member

Anybody knows about future plans for installing superchargers in south of belgium ? Namur, liege ....because for my orofessional trips to the grench speaking part if belgian i need to plan carefully my trips via nivelles. Not very easy and for sure taking me a lot of extra working timr

2. DjiM

DjiM Member

Ik denk niet dat er momenteel plannen zijn. Persoonlijk zou ik het ook geweldig vinden als het SuC netwerk de Ardennen wat beter zou ontsluiten (een SuC in het Luikse en ééntje in Namen) maar gezien Nijvel en Urmond relatief dichtbij zijn, zie ik dit niet onmiddellijk gebeuren.

3. jpet

jpet Jan P.

Het enige wat we weten is dat er in 2015 een SuC in Luxemburg zal open gaan. Die staat ook al een tijdje in het grijs op de supercharger kaart op de Tesla site.

4. Carl Leermakers

SuC in Neufchateau bij samensmelting E411/E25 zou leuk zijn. Kreeg vorige maand nog dit antwoord van het Tesla Supercharger Team :

Dear Mr. Leermakers,
    We understand the importance of a Supercharger on the Brussels – Luxembourg route. Unfortunately, we cannot confirm any Supercharger location on this route as of yet.

Ze denken er dus toch minstens aan :smile:

5. jpet

jpet Jan P.

We gaan ze wat moeten helpen denken. :wink: Ik blijf de vraag bij elke gelegenheid herhalen want voor mij is naar het kantoor in Luxemburg gaan met de S niet realistisch omdat ik niet ter plaatse kan laden.

6. ebullio

ebullio Active Member

Kom Jan, dat moet toch te regelen zijn, of ben je er telkens maar kort?

7. Carl Leermakers

Luxemburg is inderdaad een probleem. Wij hebben ook een kantoor in Luxemburg en de vorige malen heb ik telkens omgereden langs Metz om bij te laden om de heen/terug reis in één dag te doen. En er is geen goed alternatief: de trein doet er langer over vandaag dan in 1938, vrees ik.

8. jpet

jpet Jan P.

De opties waar ik op dit moment aan denk zijn een taxi of de bus nemen vanaf een laadpunt, een van mijn medewerkers vragen om mij (ons) te komen halen of aan het einde van de dag een 11 of 22 kW paal zoeken om minstens 1 en mogelijk 2 uur te gaan bijladen. Zeker als ik met collega's naar daar ga vind ik dat geen werkbare oplossingen. Het beste zou zijn dat ik ergens aan het gebouw waar we ons kantoor huren kan laden. Zal eens op onderzoek uitgaan maar de inplanting is niet van die aard dat dat vanzelfsprekend is.

9. basvk

basvk Active Member

Verder is er nog een ChaDeMo charger bij Nissan in Alzingen, met een ChaDeMo adapter zou dat qua laadtijd denk ik wel korter zijn dan naar Metz op en neer. Dan zit je wel met openingstijden etc. verwacht ik.

10. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Ik verwacht dat jpet of gelden (die beiden binnenkort gaan scouten) binnen heel korte termijn een locatie in Lux kunnen gaan toevoegen op supercharge.info.
    Wie zal de eerste zijn?

11. gelden

gelden Active Member

12. HWS

HWS Speedjunkie

#12 HWS, Mar 26, 2015
    Last edited: Mar 26, 2015
    Dat zou wel HEEEL lekker zijn als ik eind April weer naar Z-Frankrijk ga. Kan ik weer als vanouds knallen door de Ardennen:biggrin:.

Wel jammer dat weer 35km om is:crying:

13. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

14. Carl Leermakers

Schitterend. Goed voor een rit naar Luxemburg zelf of Trier bijv. Maar toch niet echt handig voor onze skireisjes via Thionville of Saarbrücken. Ik blijf dus maar hopen op Neufchateau, one day:smile:

15. HWS

HWS Speedjunkie

16. HWS

HWS Speedjunkie

Alhoewel het geen zuid België is heb ik m vanmiddag toch maar even doorgespeeld naar supercharge.info. Hij staat er inmiddels op vermeld.

17. jpet

jpet Jan P.

De vraag is wanneer hij in gebruik zal kunnen genomen worden... Het is Luxemburg he, breek me de bek niet open van wat we daar allemaal al hebben meegemaakt.

18. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Ik denk dat er uiteindelijk wel een stuk of 4 locaties in Luxemburg komen, dus met de tijd......

19. gelden

gelden Active Member

Nog even geduld hebben:
    ImageUploadedByTapatalk1427481062.491839.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1427481074.105657.jpg

20. basvk

basvk Active Member

... Totdat al die ICE's vertrokken zijn? ;-)

Share This Page