Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond werd mijn Tesla door SeC Amsterdam teruggebracht (keurige service weer), het was al laat, na middernacht. Na de overdracht, de mannen van Tesla waren al weer vertrokken, ging ik de auto nog even op de juiste plek zetten, bleek het grote scherm niet aan te gaan en in een soort reboot loop te zitten.
Ik dacht gelijk dat het iets met het servicebezoek te maken had natuurlijk

Contact met Technical Support leerde mij dat ik al de 3e was na middernacht die een vergelijkbare storing meldde, waaruit ik concludeerde dat het blijkbaar niet aan de auto lag. Maar de storing was dus toevallig net op dat moment ontstaan, heel bizar. Was ook nog niet bekend, maar er ging aan gewerkt worden.

Met de app kon ik ook niet bij de auto komen, en vanochtend leek alles weer normaal.
Misschien hebben anderen het toevallig ook gemerkt, ik weet niet hoe lang het geduurd heeft.

Heel apart dat er dus ook een "Server Side" probleem kan zijn, die meerdere (alle?) auto raakt vwb het kunnen opstarten van het Scherm.
 
Ik merk iets vreemds de laatste tijd. Ik lijk ineens een ongebruikelijk hoge vampire drain te hebben. Al mijn settings langs gelopen (energy saving, always connected, smart preconditioning etc.) maar dat lijkt het niet te verklaren. En ik bewaar 's nachts mijn autosleutel niet binnen bereik van mijn auto. Vannacht ben ik 12 km kwijt geraakt aan typical range en ik weet niet waarom. Het andere vreemde is, ik speel voornamelijk muziek af vanaf een USB stick, en normaal gesproken gaat de muziek weer verder waar ik gebleven was nadat ik een stop heb gemaakt, maar de laatste tijd lijkt hij verder te gaan bij het begin van het laatste nummer van een album. Het ene zal wel niets met het andere te maken hebben, maar het is net alsof de muziek 's nachts doorgespeeld heeft (onzin weliswaar, want waarom zou hij dan stoppen bij het begin van het laatste nummer) voor de vampier die 's nachts in mijn auto huist en van mijn typical range snoept. Enfin, vaag verhaal en ik zal wel achterlijk zijn, maar is er misschien iemand die dit herkent, of in elk geval één van de twee mysterieuze verschijnselen (onverklaarbare vampire drain of muziek die bij laatste nummer doorgaat)?
 
Ik herken je probleem niet echt maar wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer ik niet via de bestuurderskant maar de passagiers kant uit mijn auto ga(De auto stond te dicht bij een muur) de muziek door blijft spelen en de auto niet op slot gaat... Ik heb het bestuurders portier open en dicht gedaan en toen was het verholpen.
 
Ik herken je probleem niet echt maar wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer ik niet via de bestuurderskant maar de passagiers kant uit mijn auto ga(De auto stond te dicht bij een muur) de muziek door blijft spelen en de auto niet op slot gaat... Ik heb het bestuurders portier open en dicht gedaan en toen was het verholpen.
Bedankt voor je reactie Bas. Ik stap gewoon aan bestuurderskant uit, maar ik zal toch eens proberen wat het effect is van het expliciet op slot doen van de auto i.p.v. het alleen maar weglopen (waarna ik verwacht dat de auto vanzelf op slot gaat).
 
Ik herken je probleem niet echt maar wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer ik niet via de bestuurderskant maar de passagiers kant uit mijn auto ga(De auto stond te dicht bij een muur) de muziek door blijft spelen en de auto niet op slot gaat... Ik heb het bestuurders portier open en dicht gedaan en toen was het verholpen.

Om de muziek te stoppen druk ik op de pauze knop.... (zo hoort het toch?) en soms is die nog steeds gepauzeerd als ik weer instap.... Soms is die echter doorgegaan (heel ander nummer) en staat hard aan zodra ik instap. En dat terwijl ik vrijwel altijd de muziek stop / pauzeer voor uitstappen.... Ook vreemd en wellicht gerelateerd aan bovenstaande problemen?
 
Om de muziek te stoppen druk ik op de pauze knop.... (zo hoort het toch?) en soms is die nog steeds gepauzeerd als ik weer instap.... Soms is die echter doorgegaan (heel ander nummer) en staat hard aan zodra ik instap. En dat terwijl ik vrijwel altijd de muziek stop / pauzeer voor uitstappen.... Ook vreemd en wellicht gerelateerd aan bovenstaande problemen?

Ik heb meestal een Internet radio uit Fremont aan staan (mijn wagen vindt dat leuk :tongue:) en als ik hem op pauze zet via het scroll-wieltje aan het stuur is het bij het instappen bijna elke keer zo dat de radio terug begint te spelen. Het volume is bij mij nog nooit automatisch hoger gegaan. Je moet er wel rekening mee houden dat het volume sterk wordt gereduceerd wanneer je deur open staat om niemand te storen. Het kan dan schrikken zijn wanneer je je deur dicht doet en je volume voorheen nogal hard stond.
 
Vraagje over TACC. Ik merk dat de de tijd dat de TACC erover doet om na stilstand op 'Hold' te gaan sterk varieert. Soms al na enkele seconden en soms pas na meer dan 10 seconden. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Verder merkte ik dat je i.p.v. het aanraken van de watt-pedaal ook de cruisecontrol hendel naar je toe kan halen om weer te gaan rijden als je voorganger optrekt. Wist ik nog niet.
 
Een paar jaar geleden reed ik een tijdje in een MB B-klasse (nieuw type) waarbij de achteruitrijcamera nog een paar seconden aan bleef nadat ik weer vooruit reed.
Dat was eigenlijk best handig omdat je nog even in de gaten kon houden wat er achter je gebeurde.
Bij de Tesla stopt het beeld zodra je de hendel in D zet, tot vanochtend toen mijn achteruitcamera nog wel 10 seconden aanbleef terwijl ik weer vooruit reed.
Ik vond het zo bijzonder dat ik er snel een filmpje van heb gemaakt.

Vooruit en achteruit tegelijk - YouTube
 
Je kan toch gewoon de camera aanzetten als je aan het vooruitrijden bent ? maw - wat is er nu zo bijzonder ?
Of staat dat inmiddels uit ? heb het de eerste week dat ik de auto had eens uitgeprobeerd bij het naar rechts invoegen (naar de A9) na de schipholtunnel rii Amsterdam...Had het snel afgeleerd, is teveel informatie, zat bijna op de voor mij remmende auto.. die zag wel erg laat..
 
Een paar jaar geleden reed ik een tijdje in een MB B-klasse (nieuw type) waarbij de achteruitrijcamera nog een paar seconden aan bleef nadat ik weer vooruit reed.
Dat was eigenlijk best handig omdat je nog even in de gaten kon houden wat er achter je gebeurde.
Bij de Tesla stopt het beeld zodra je de hendel in D zet, tot vanochtend toen mijn achteruitcamera nog wel 10 seconden aanbleef terwijl ik weer vooruit reed.
Ik vond het zo bijzonder dat ik er snel een filmpje van heb gemaakt.

Vooruit en achteruit tegelijk - YouTube

Je kunt de achteruitrijcamera altijd aan hebben. Ik rij altijd - vooruit - met de achteruitrijcamera aan.
 
Ik had in dit geval de achteruitrijcamera niet aan staan.
Kijk nu nog eens goed naar het filmpje.
Vooruit en achteruit tegelijk - YouTube

Onder het beeld van de achteruitrijcamera zie je een afbeelding van het bovenaanzicht van de auto.
Deze afbeelding verschijnt uitsluitend als je achteruit rijdt, hierop kan je eventuele objecten achter de auto waarnemen.
In mijn geval kon ik deze afbeelding nog ongeveer 10 seconden lang zien nadat ik van achteruit weer vooruit was gaan rijden. Bijzonder toch ?
 
Systeem is niet altijd even snel...was bij het ontwerp al een optie, was in eerste instantie echt traag en daarmee feitelijk niet bruikbaar. Ik zie regelmatig dat als er er veel data te processen is de verversing van het scherm vertraagd en schijnbaar "bevriest", vastloopt.. Misschien dat dat het was.