Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In (soort van) aansluiting daarop. Heb nu al paar keer meegemaakt dat Tesla te laat gaat remmen, vooral bij stilstaande auto's voor een stoplicht bijvoorbeeld. Zeker als weg iets omlaag loopt (afrit snelweg). fors handmatig remmen en voelen dat op droog wegdek de abs moet bijzetten is dan t gevolg. Tesla is nog niet helemaal klaar voor autonoom rijden denk ik. Los nog van de juridische perikelen als er iets misgaat.
 
Waarschijnlijk niet Hans(Amsterdam), in de handleiding staat waarschijnlijk dat het slechts een hulpmiddel is en de bestuurder zelf verantwoordelijk is en de ogen op de weg moet houden. Maar een rechter zou daar natuurlijk weer een eigen mening over kunnen hebben.

Ten opzichte van het "slachtoffer" ben je gehouden om zijn schade te vergoeden. Dat doet de verzekeringsmaatschappij en in het uiterste geval het Waarborgfonds Motorverkeer.

Daarna kan geprobeerd worden om de betaalde schade te verhalen op de fabrikant en dan hangt het van de bijzonderheden van de zaak zelf af of het lukt. Weigeren in een gloednieuwe auto de remmen volledig dan heb je wel een zaak. In het geval van de Volvo lijkt me dat heel wat lastiger.

Het is in ieder geval nooit een verweer in de richting van het slachtoffer.
 
In (soort van) aansluiting daarop. Heb nu al paar keer meegemaakt dat Tesla te laat gaat remmen, vooral bij stilstaande auto's voor een stoplicht bijvoorbeeld. Zeker als weg iets omlaag loopt (afrit snelweg). fors handmatig remmen en voelen dat op droog wegdek de abs moet bijzetten is dan t gevolg. Tesla is nog niet helemaal klaar voor autonoom rijden denk ik. Los nog van de juridische perikelen als er iets misgaat.


Owners manual pagina 84:

Attentie: Vertrouw nooit alleen op Trafficawarecruise control om de Model Svoldoende en correct af te remmen. Hetblijft noodzakelijk om op de weg voor ute letten en indien nodig te remmen. MetTraffic-aware cruise control blijft hetnoodzakelijk om indien nodig te remmen,zelfs bij lage snelheden.

Maar dan kan je toch beter gewoon zelf remmen i.p.v. gespannen toekijken of de Model S uit zichzelf stopt ?
 
Last edited:
Owners manual pagina 84:

Attentie: Vertrouw nooit alleen op Trafficawarecruise control om de Model Svoldoende en correct af te remmen. Hetblijft noodzakelijk om op de weg voor ute letten en indien nodig te remmen. MetTraffic-aware cruise control blijft hetnoodzakelijk om indien nodig te remmen,zelfs bij lage snelheden.

Maar dan kan je toch beter gewoon zelf remmen i.p.v. gespannen toekijken of de Model S uit zichzelf stopt ?

Begrijp dat ik er niet van uit mag gaan.
Wilde wel weten of en wanneer ie zou ingrijpen. Niet, of in ieder geval, veel te laat.

Her heeft nog n weg te gaan voordat t echt van een goed systeem naar een bijna perfect systeem is geëvolueerd. Dat laatste is nodig voor echt autonoom rijden en wetgeving dienaar ruimte voor geeft (denk ik dan tenminste).
 
Als het om uitstoot van fijnstof en CO2 etc. gaat wil Wiebes het maximale halen uit iedere Euro die hij daarin investeert. Dat heeft er al eerder toe geleid dat Wiebes de subsidies op EV personenauto's in Amsterdam heeft geschrapt. En wellicht dat Wiebes nu bedenkt dat hij maar beter een paar filtertjes op de schoorstenen van onze kolencentrales kan plaatsen dan te investeren in schonere mobiliteit.

Cookies op Parool.nl
 
Dat is met elk contact van de helpdesk zo. Alles zit in dossier, best wel handig toch.
Je familie zal er maar werken, daar blijft dan niks verborgen voor :biggrin:

Net nog iets opgemerkt.
Ik had bandendruk sensoren besteld om in mijn wintervelgen te laten plaatsen. Ik kreeg de factuur hiervan in mijn mailbox. Op de factuur staat exact de km stand van dit moment. (somebody's watching you:wink:)
 
11145008_839889792714555_8404774365728924016_n.jpg


Op zaterdag 20 Juni is er in onze stad, Tienen een braderij in de winkelstraat. De handelaars hebben dit jaar het idee om wat uitzonderlijke wagens uit te nodigen om wat extra mensen aan te trekken. Heb de bakker van 't Pistoleeke (https://www.facebook.com/tpistoleeke?fref=ts) gewezen op het bestaan van Tesla een tijdje terug en hij zou graag de toekomst van mobiliteit willen tonen aan de winkelende mensen. Is er een eigenaar die op die dag van ongeveer 11u tot 18u30 zijn wagen wil komen posteren in de winkelstraat? Denk wel dat ik de bakker zo zot krijg om je te vergoeden met een lekker taartje met ò zo lekkere slagroom. Mag mij altijd via PM iets laten weten, liefst voor vrijdagavond.
 
Op zaterdag 20 Juni is er in onze stad, Tienen een braderij in de winkelstraat. De handelaars hebben dit jaar het idee om wat uitzonderlijke wagens uit te nodigen om wat extra mensen aan te trekken. Heb de bakker van 't Pistoleeke (https://www.facebook.com/tpistoleeke?fref=ts) gewezen op het bestaan van Tesla een tijdje terug en hij zou graag de toekomst van mobiliteit willen tonen aan de winkelende mensen. Is er een eigenaar die op die dag van ongeveer 11u tot 18u30 zijn wagen wil komen posteren in de winkelstraat? Denk wel dat ik de bakker zo zot krijg om je te vergoeden met een lekker taartje met ò zo lekkere slagroom. Mag mij altijd via PM iets laten weten, liefst voor vrijdagavond.
Ik voel een road trip aankomen! :biggrin:
Zou wat zijn om daar met tientallen Teslas aan te komen...
 
Ik denk dat we dit aanstaande vrijdag / zaterdag moeten bespreken....:smile:

Rustig aan Jongens (& Meisjes ook natuurlijk). Momenteel nog geen enkel antwoord van de stad rond een tijdelijke lader voor dit event. Als jullie daar dus gaan aankomen met plots 20 wagens dan vrees ik dat laden een droom gaat zijn momenteel.
Houd jullie natuurlijk wel op de hoogte.

Alhoewel vlakbij leuke dingen te doen zijn hoor. Suikermuseum, Hoegaarden, SweetArt (ijsjes), fruitstreek.