Eerder deze week plaatste ik een bericht over een waarschuwing dat mijn 12V batterij onderhoud nodig had. Ik was bang dat dit het bekende 12V probleem was waar je mee stil komt te staan, maar de suggestie werd gewekt dat het een onschuldiger probleem is. Dat laatste bleek gelukkig te kloppen en wilde ik hier nog even bevestigen. Als je een melding krijgt dat je 12V batterij onderhoud nodig heeft en dat je hem binnenkort moet vervangen kun je dus inderdaad nog wel een paar dagen rijden, maar Tesla vertelde me dat je hem het best wel binnen een week kunt laten vervangen (wat ik op zich vreemd vind. Er wordt een te laag voltage gemeten, wat zegt een termijn van een week dan? Maar goed). Gisteren is de 12V batterij vervangen en pro-actief heeft men nog naar andere dingen gekeken. Opnieuw dik tevreden over de service.
Men bood me een loaner aan die ik niet nodig had omdat ik op 100 meter van SeC Amsterdam werk en ik de auto dezelfde dag weer kon ophalen. Maar men verontschuldigde zich voor het feit dat ze me geen Tesla loaner konden aanbieden. Ik ging daar op in door te zeggen dat ik een dag in een Audi A6 anders best wel zou overleven, en toen kwamen de mannen los. Ik wilde niet weten hoeveel problemen ze hebben met klanten die weigeren hun auto voor service af te staan als ze geen Model S meekregen, of liever nog een P85D. Een zeer grote frustratie voor ze. Ik denk dat we daarvan kunnen leren. Ze zijn erg druk met de service, hebben dagelijks vele auto's onderhanden, en ik denk dat wij onmogelijk kunnen eisen dat ze gratis voor iedereen een auto van dik een ton als reserve achter de hand hebben. Bij BMW kreeg ik bij reguliere service helemaal niets mee, en als ik wel iets mee wilde hebben betaalde ik minimaal 50 euro per dag. Laten we toch alsjeblieft met zijn allen een beetje redelijk blijven.