Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Foto? Kan me er niks bij voorstellen.....
20150804_094733.jpg
 
Gisteren heb ik een leuk gesprek gehad met een Let die met zijn model S aan de Belgische kust was (hij was afkomstig van Letland, woonde in Frankrijk, werkte in Brussel en was nu op vakantie aan zee) en het viel me op dan zijn 85 van die mooie naamplaten had onderaan in zijn voorste portieropeningen, terwijl ik die dus niet heb...

Ik kan met niet herinneren dat dit een optie was, vandaar dus de vraag: Wie heeft ze wel of niet, en weten jullie waarom? Ik denk dat ze mogelijk bij mij domweg vergeten zijn op dit moment...

Is nu de standaard. Kwam ik een half jaar geleden in de VS ook achter. Bij SeC (US) nagevraagd. Kost USD 113 per stuk als je ze wilt kopen. Echter...
De instructie bij SeC is dat ze je die niet mogen leveren als jij doorsteps zonder logo origineel in je auto hebt. Daar hebben ze kennelijk nog voorraad van en zolang de voorraad strekt kun je dus niet met logo kopen..
Tesla logica zullen we maar zeggen.

Verder alleen door SeC te installeren. Ook niet nodig natuurlijk, maar ook heel Tesla.

Heb toen verder geen moeite gedaan om bij NL SeC naar de mogelijkheden te vragen.

Paar weken geleden gezien dat de zwarte balk van de pano roof tegenwoordig netjes met alcantara overtrokken is. Die wil ik ook wel. Maar weet niet of dat deel ook wel/niet los geleverd kan worden.
 
Paar weken geleden gezien dat de zwarte balk van de pano roof tegenwoordig netjes met alcantara overtrokken is. Die wil ik ook wel. Maar weet niet of dat deel ook wel/niet los geleverd kan worden.
Dat is al meer dan een jaar zo. En jou kennende denk ik dat je dit veel eenvoudiger oplost door zelf een stukje alcantara te kopen en dat goedkoop uitziende stuk plastic zelf kunt beplakken.
 
De auto een paar minuten helemaal uit zetten en daarna weer starten hielp in mijn geval bij deze melding. (De communicatie met de luchtvering was verstoord.)

Het openen en sluiten van je laadpoort, gevolgd door het op de rem trappen schijnt ook een reset van het een of ander te zijn. Ik heb die instructies al een aantal keren gehad om dit soort meldingen te resetten.
 
Eerder deze week plaatste ik een bericht over een waarschuwing dat mijn 12V batterij onderhoud nodig had. Ik was bang dat dit het bekende 12V probleem was waar je mee stil komt te staan, maar de suggestie werd gewekt dat het een onschuldiger probleem is. Dat laatste bleek gelukkig te kloppen en wilde ik hier nog even bevestigen. Als je een melding krijgt dat je 12V batterij onderhoud nodig heeft en dat je hem binnenkort moet vervangen kun je dus inderdaad nog wel een paar dagen rijden, maar Tesla vertelde me dat je hem het best wel binnen een week kunt laten vervangen (wat ik op zich vreemd vind. Er wordt een te laag voltage gemeten, wat zegt een termijn van een week dan? Maar goed). Gisteren is de 12V batterij vervangen en pro-actief heeft men nog naar andere dingen gekeken. Opnieuw dik tevreden over de service.

Men bood me een loaner aan die ik niet nodig had omdat ik op 100 meter van SeC Amsterdam werk en ik de auto dezelfde dag weer kon ophalen. Maar men verontschuldigde zich voor het feit dat ze me geen Tesla loaner konden aanbieden. Ik ging daar op in door te zeggen dat ik een dag in een Audi A6 anders best wel zou overleven, en toen kwamen de mannen los. Ik wilde niet weten hoeveel problemen ze hebben met klanten die weigeren hun auto voor service af te staan als ze geen Model S meekregen, of liever nog een P85D. Een zeer grote frustratie voor ze. Ik denk dat we daarvan kunnen leren. Ze zijn erg druk met de service, hebben dagelijks vele auto's onderhanden, en ik denk dat wij onmogelijk kunnen eisen dat ze gratis voor iedereen een auto van dik een ton als reserve achter de hand hebben. Bij BMW kreeg ik bij reguliere service helemaal niets mee, en als ik wel iets mee wilde hebben betaalde ik minimaal 50 euro per dag. Laten we toch alsjeblieft met zijn allen een beetje redelijk blijven.
 
Eerder deze week plaatste ik een bericht over een waarschuwing dat mijn 12V batterij onderhoud nodig had. Ik was bang dat dit het bekende 12V probleem was waar je mee stil komt te staan, maar de suggestie werd gewekt dat het een onschuldiger probleem is. Dat laatste bleek gelukkig te kloppen en wilde ik hier nog even bevestigen. Als je een melding krijgt dat je 12V batterij onderhoud nodig heeft en dat je hem binnenkort moet vervangen kun je dus inderdaad nog wel een paar dagen rijden, maar Tesla vertelde me dat je hem het best wel binnen een week kunt laten vervangen (wat ik op zich vreemd vind. Er wordt een te laag voltage gemeten, wat zegt een termijn van een week dan? Maar goed). Gisteren is de 12V batterij vervangen en pro-actief heeft men nog naar andere dingen gekeken. Opnieuw dik tevreden over de service.

Men bood me een loaner aan die ik niet nodig had omdat ik op 100 meter van SeC Amsterdam werk en ik de auto dezelfde dag weer kon ophalen. Maar men verontschuldigde zich voor het feit dat ze me geen Tesla loaner konden aanbieden. Ik ging daar op in door te zeggen dat ik een dag in een Audi A6 anders best wel zou overleven, en toen kwamen de mannen los. Ik wilde niet weten hoeveel problemen ze hebben met klanten die weigeren hun auto voor service af te staan als ze geen Model S meekregen, of liever nog een P85D. Een zeer grote frustratie voor ze. Ik denk dat we daarvan kunnen leren. Ze zijn erg druk met de service, hebben dagelijks vele auto's onderhanden, en ik denk dat wij onmogelijk kunnen eisen dat ze gratis voor iedereen een auto van dik een ton als reserve achter de hand hebben. Bij BMW kreeg ik bij reguliere service helemaal niets mee, en als ik wel iets mee wilde hebben betaalde ik minimaal 50 euro per dag. Laten we toch alsjeblieft met zijn allen een beetje redelijk blijven.

12 volt, beter is inderdaad te laten vervangen maar melding die je krijgt kan veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld een tijd stilstaan waarbij er wat stroom uit de 12 volt accu was gelopen of in een korte tijd veel acties die worden gevoed door die accu (op slot, van slot, binnenverlichting etc.) ook weer voordat de hoofdaccu weer gaat bijvullen. Als de melding er is gaat hij niet vanzelf weg ondanks dat de spanning inmiddels weer goed kan zijn.

Loaner, helemaal mee eens!
 
Men bood me een loaner aan die ik niet nodig had omdat ik op 100 meter van SeC Amsterdam werk en ik de auto dezelfde dag weer kon ophalen. Maar men verontschuldigde zich voor het feit dat ze me geen Tesla loaner konden aanbieden. Ik ging daar op in door te zeggen dat ik een dag in een Audi A6 anders best wel zou overleven, en toen kwamen de mannen los. Ik wilde niet weten hoeveel problemen ze hebben met klanten die weigeren hun auto voor service af te staan als ze geen Model S meekregen, of liever nog een P85D. Een zeer grote frustratie voor ze. Ik denk dat we daarvan kunnen leren. Ze zijn erg druk met de service, hebben dagelijks vele auto's onderhanden, en ik denk dat wij onmogelijk kunnen eisen dat ze gratis voor iedereen een auto van dik een ton als reserve achter de hand hebben. Bij BMW kreeg ik bij reguliere service helemaal niets mee, en als ik wel iets mee wilde hebben betaalde ik minimaal 50 euro per dag. Laten we toch alsjeblieft met zijn allen een beetje redelijk blijven.
Eens! Zeker voor een periode van een dag.