Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto doet raar de laatste dagen; het is nu 2 keer gebeurd dat ik toe kom (na het sluiten van de auto met de key fob) dat de radio nog vrolijk aan het spelen is (nog voor ik deur open). De "auto key lock" staat aan. Ook herstart het rechter display in het dashboard random en flikkeren er airbag lampjes...

Heb nu beide scrollwieltjes ingedrukt voor een reset maar ik weet niet of het probleem hiermee opgelost is. Klinkt het bekend in de oren voor iemand?
 
Mijn auto doet raar de laatste dagen; het is nu 2 keer gebeurd dat ik toe kom (na het sluiten van de auto met de key fob) dat de radio nog vrolijk aan het spelen is (nog voor ik deur open). De "auto key lock" staat aan. Ook herstart het rechter display in het dashboard random en flikkeren er airbag lampjes...

Heb nu beide scrollwieltjes ingedrukt voor een reset maar ik weet niet of het probleem hiermee opgelost is. Klinkt het bekend in de oren voor iemand?

Ik reset die van mij elke keer dat ik nieuwe firmware heb gekregen en zowel de center console (met de 2 scrollwieltjes) als het dashboard (met de 2 knoppen boven de scrollwieltjes).
Als dat het probleem niet oplost denk ik dat je beter eens langs het SeC passeert. Misschien een firmware update die niet volledig goed is gegaan.
 
Ik vroeg me net af hoe het eigenlijk is met het Nederlandse clubhuis, omgeving Rotterdam...ook Paul lijkt van de aardbol verdwenen.
Toen ik in Arezzo stond te laden 2 weken terug, en daar Maarten tegenkwam, hadden wij het daar ook over. Het is al tijden stil van zijn kant. Ik weet nog dat hij bezig was met het zoeken naar een huis in de buurt van Rogoznica (Kroatie) waar wij net vandaan kwamen.
 
ARD uitzending van 11 augustus over Elektro-Mobilität....
Zonder ondertiteling - had ik maar wat beter opgelet tijdens duits op de middelbare school :mad:


[DOKU] ARD - Die Story im Ersten: Das Märchen von der Elektro-Mobilität - YouTube

Ik heb hem zojuist bekeken. Geeft een goed beeld van de opstelling van de duitse industrie en toont enkele teleurgestelde proefpersonen (die zich beduveld voelen wat de beloofde range van I3 en VW betreft. Alleen op batterijgebied een paar woorden over Tesla. Het programma zou, als je niet beter weet, je gewoon tot de conclusie leiden dat het nooit wat zal worden.

Eigenlijk wil de duitse industrie helemaal geen EV of zelfs PHEV maar moeten ze. Maar het is goed te zien dat hun passie daar niet ligt en dat straalt alles uit.

Conclusie dat infra in Duitsland eigenlijk nauwelijks bestaat maar dat er 400 laadpunten komen langs de Autobahn. Geen woord over de SuC's uiteraard.

Dat zal wel zo blijven en ondertussen raakt Tesla steeds meer bekend bij de Autofahrer en zal Model X wel voor de nodige opschudding zorgen. Persoonlijk hoop ik dat hij in Frankfurt getoond zal worden maar dat weten we niet. Zou wel de grote trekker van de show worden.
 
Ik reset die van mij elke keer dat ik nieuwe firmware heb gekregen en zowel de center console (met de 2 scrollwieltjes) als het dashboard (met de 2 knoppen boven de scrollwieltjes).
Als dat het probleem niet oplost denk ik dat je beter eens langs het SeC passeert. Misschien een firmware update die niet volledig goed is gegaan.


Sinds de laatste update een storing in het bandspanning detectie systeem. Alle banden zijn op juiste spanning en na resets (beide) blijft de melding aanhouden.
Zijn er meer die dezelfde (nieuwe) melding van deze banden spanning detectie systeem hebben na het updaten?
 
Nu weten wij al jaren dat de beloften van de Duitse autofabrikanten om EV's te gaan produceren buitengewoon onbetrouwbaar zijn.
Ook nu weer lezen we regelmatig in allerlei berichtjes dat Mercedes, Audi, Porsche, BMW etc. binnen enkele jaren met een Tesla Model X concurrent zullen komen.
Het zal niet gebeuren. Nou ja, ze zullen wel met iets komen, maar bijna niemand zal het kopen.

Onze staatssecretaris Eric Wiebes echter blijkt meer vertrouwen in de Duitsers te hebben, zo lees ik het volgende artikel in FD:
Tamelijk schokkend dat onze staatssecretaris zich bij het maken van beleid baseert op autoblaadjes.

Schermafbeelding 2015-09-06 om 07.37.54.jpg


bron: Wiebes wuift kritiek op weg | Het Financieele Dagblad
 
Als Wiebes gelooft in zijn eigen plan / maatregelen met onderbouwing, waarom zou die 'aftopping' van de bijtelling boven catalogusprijs van 50.000 euro vanaf 2019 dan nog nodig zijn? :confused:

Dat is de hogere wiskunde van de politiek. Net als de vrijstelling voor waterstofauto's. Misschien zou hij wat autoblaadjes moeten lezen i.p.v. voor de lobby te buigen :)