Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wie heeft er verstand van (adapters voor) Franse krachtstroom stekkers? Gaat om drie ronde pinnen en één platte.
Kan in Frankrijk opladen bij de buurman van mijn schoonouders.
Deze wijnboer heeft krachtstroom maar nu ff geen tijd om fotootjes te maken en op te sturen want 24/7 bezig met de oogst.

Anyone??

Op het franse deel van dit forum staat een PDF met verschillende stekkers:
Brancher la Model S en France et en Europe (Document de synthèse en PDF).

Volgens mij is het de laatste: Plexo 32A





Fiche Plexo 32 A - 3P+N+T - IP44-IK08 - poignée avec sortie lat - gris

Prise saillie étanche Plexo 32 A - 3P+N+T - IP44-IK08 - à volet - 96x119 - gris
 
Dit is een interessant artikel: Elon Musk’s sleight of hand — Medium

De schrijver heeft de recente aankondiging van de Model X door Elon goed geanalyseerd en komt tot de conclusie dat dit een voorbode is van een totaal nieuw concept wat de ware strategie en lange termijn plannen van Tesla ontvouwt.

Dit is een autonoom rijdend vervoersmiddel gericht op ruimte om in te stappen, ruimte om je spullen in op te slaan etc. Breng dat samen met eerdere zwijgzaamheid over Uber-achtige diensten bij de recente aandeelhoudersvergadering en je hebt een erg interessante complot theorie :)

Lezenswaardig, en ik denk dat het wel eens heel dicht bij de waarheid zou kunnen liggen. Helaas zal m.i. de echte implementatie (om maar te zwijgen van een internationale uitrol) nog wel even op zich laten wachten, maar het laten rondrijden van een aantal autonome MX-en in Fremont en omgeving zal zeker goed zijn voor de beurskoers en het neerzetten van een echte lange termijn visie op mobiliteit.
 
Mijn MS staat dit weekend op het vliegveld (de parking). Vrijdag met 164km typical neergezet. Morgen haal ik hem weer op. Dus net even voor het eerst op de app gekeken.
Bij openen geeft de app 156km typical aan. Maar na even wegkijken staat hij opeens op 114!.
Later na heropenen app komt er 140km in beeld.
(tot hilariteit van de mensen om mij heen; weer niet echt reclame voor electrisch rijden dit).

Een rare zaak. Weet nu dus echt niet wat ik moet verwachten morgen. Met 114 kom ik niet zonder opladen thuis (niet echt wenselijk ook gezien de passagiers).

Iemand deze wispelturigheid vaker gezien?
 
Mijn MS staat dit weekend op het vliegveld (de parking). Vrijdag met 164km typical neergezet. Morgen haal ik hem weer op. Dus net even voor het eerst op de app gekeken.
Bij openen geeft de app 156km typical aan. Maar na even wegkijken staat hij opeens op 114!.
Later na heropenen app komt er 140km in beeld.
(tot hilariteit van de mensen om mij heen; weer niet echt reclame voor electrisch rijden dit).

Een rare zaak. Weet nu dus echt niet wat ik moet verwachten morgen. Met 114 kom ik niet zonder opladen thuis (niet echt wenselijk ook gezien de passagiers).

Iemand deze wispelturigheid vaker gezien?

En?

Misschien heeft er wel iemand wederrechtelijk een jerrycannetje stroom afgetapt
 
Vanmorgenvroeg 79km range op de app.
Even later 114km.

Uiteindelijk bleek er bij terugkomst nog maar (volgens het scherm tenminste) 77km range in te zitten. Vrijdag had ik hem daar neergezet met 164km range.
Paar km per dag ben ik gewend, maar hier is toch iets aan de hand zou je denken. 90 km in dik 3 etmalen is wat veel van het goede.

Vanwege de beperkte range alternatieve route naar huis genomen via Zevenaar.
Daar aan de eerste SuC was het laden beperkt tot 140A. Dus aan een andere gehangen. Daar ook maar 120A.
Komen we uiteindelijk ook wel mee thuis dus eerst voor koffie/eten gegaan.
Na half uur weer gekeken en maar 65km in de batterij.
Auto aan de 3de SuC gehangen. Daar maar 20A, bovendien erg fluctuerend tussen 10A en 20A.

Toen Tesla SeC Duiven gebeld. En kort daarna daarheen gereden.
Daar aan de 32A lader maar 22A kunnen laden.

Nog niet duidelijk wat er aan de hand is, maar ben nu thuis met een Audi A4...
Stonden wel foutmeldingen van het batterij management systeem in.

Enige dat ik kon bedenken is dat de batterij in werkelijkheid wellicht voller is dan hij aangeeft. Dan zou de lage laadsnelheid na een halfuur aan de SuC te verklaren zijn (hij krijgt er eenvoudigweg niet meer in).

Ik was met passagiers dus weer slechte reclame voor Tesla (heb ik ze net over het weekend allemaal mooie verhalen verteld over Tesla rijden...)
Een van hen bracht de garantie vraag op. Daar schrok ik eigenlijk wel een beetje van. Nog niet aan gedacht maar ik zit ruim over 80k. Batterij zelf is garantie maar wat als er iets met computersystemen/loadport is? Dan zou dit wel eens mijn eerste vette Tesla reparatie rekening kunnen worden...

Voorlopig maar wachten op een telefoontje uit Duiven.