Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
RDio doet het nu helemaal niet meer:
97c998b988eed8e24d1b631407ca1163.jpg
 
Vanmorgenvroeg 79km range op de app.
Even later 114km.

Uiteindelijk bleek er bij terugkomst nog maar (volgens het scherm tenminste) 77km range in te zitten. Vrijdag had ik hem daar neergezet met 164km range.
Paar km per dag ben ik gewend, maar hier is toch iets aan de hand zou je denken. 90 km in dik 3 etmalen is wat veel van het goede.

Vanwege de beperkte range alternatieve route naar huis genomen via Zevenaar.
Daar aan de eerste SuC was het laden beperkt tot 140A. Dus aan een andere gehangen. Daar ook maar 120A.
Komen we uiteindelijk ook wel mee thuis dus eerst voor koffie/eten gegaan.
Na half uur weer gekeken en maar 65km in de batterij.
Auto aan de 3de SuC gehangen. Daar maar 20A, bovendien erg fluctuerend tussen 10A en 20A.

Toen Tesla SeC Duiven gebeld. En kort daarna daarheen gereden.
Daar aan de 32A lader maar 22A kunnen laden.

Nog niet duidelijk wat er aan de hand is, maar ben nu thuis met een Audi A4...
Stonden wel foutmeldingen van het batterij management systeem in.

Enige dat ik kon bedenken is dat de batterij in werkelijkheid wellicht voller is dan hij aangeeft. Dan zou de lage laadsnelheid na een halfuur aan de SuC te verklaren zijn (hij krijgt er eenvoudigweg niet meer in).

Ik was met passagiers dus weer slechte reclame voor Tesla (heb ik ze net over het weekend allemaal mooie verhalen verteld over Tesla rijden...)
Een van hen bracht de garantie vraag op. Daar schrok ik eigenlijk wel een beetje van. Nog niet aan gedacht maar ik zit ruim over 80k. Batterij zelf is garantie maar wat als er iets met computersystemen/loadport is? Dan zou dit wel eens mijn eerste vette Tesla reparatie rekening kunnen worden...

Voorlopig maar wachten op een telefoontje uit Duiven.

Blijkt een cluster ('brick') in de batterij niet helemaal lekker te zijn. Daardoor kan de SoC niet goed berekend worden (vandaar de wisselende range waarden).
Er zit nu een leenbatterij onder. Batterij wordt naar 'reman' in Tilburg gestuurd en krijg ik er op een later tijdstip (gerepareerd) weer onder.

Morgenochtend kan ik mijn MS weer ophalen.
 
Blijkt een cluster ('brick') in de batterij niet helemaal lekker te zijn. Daardoor kan de SoC niet goed berekend worden (vandaar de wisselende range waarden).
Er zit nu een leenbatterij onder. Batterij wordt naar 'reman' in Tilburg gestuurd en krijg ik er op een later tijdstip (gerepareerd) weer onder.

Morgenochtend kan ik mijn MS weer ophalen.

Ik zit ook bijna aan de 90k en heb al een battery upgrade gehad - misschien om dit probleem voor te zijn?
Onlangs mijn derde set schijven en blokken rondom gehad wegens een vibratie. Maar de oorzaak zit er nog want ik voel 'm alweer komen.
En ik doe helemaal niks geks qua remmen (echt niet). Set nummer vier zit eraan te komen. Alles onder garantie, dat wel, heel netjes. Maar dit begint wel te vervelen.
RDio inderdaad iedere dag opnieuw inloggen en regelmatig blijft een voorkeurstation hangen in 1 bepaald nummer.

- - - Updated - - -

verloopstekker maken naar de rode CEE, en dan met de Tesla-UMC (of Juicebooster) opladen.


wat vond je overigens van dat filmpje met de Model-S op de Nürburgring Nordschleife ?

Verloopstekker maken. Ieder zijn vak (ofwel, daar heb ik niet voor geleerd).
Laat ik liever aan anderen over... Zijn niet te koop? Hou me aanbevolen....

Tja een S op een circuit is geen succes. Veel te zwaar.
Wel leuk om bij uitaccelereren van bochten al die dikke ICE's af te schudden.
Maar o o o wat hebben die banden en remmen het zwaar onder al dat gewicht.
 
Ik zit ook bijna aan de 90k en heb al een battery upgrade gehad - misschien om dit probleem voor te zijn?

Zit op 105k nu. Maar deze batterij was ongeveer een jaar/55k oud. Eerste batterij is jaar geleden vervangen vanwege het bekende relais probleem.

Was eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Er zijn nog een paar onderdelen aan mijn MS die nog nooit vervangen zijn...

Overigens hebben ze er wel direct de nieuwe alcantara overtrokken cross-bar (langs midden pano roof) ingezet.
Vind ik een aanrader. Staat toch echt een stuk 'sjieker'.
 
Zit op 105k nu. Maar deze batterij was ongeveer een jaar/55k oud. Eerste batterij is jaar geleden vervangen vanwege het bekende relais probleem.

Was eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Er zijn nog een paar onderdelen aan mijn MS die nog nooit vervangen zijn...

Overigens hebben ze er wel direct de nieuwe alcantara overtrokken cross-bar (langs midden pano roof) ingezet.
Vind ik een aanrader. Staat toch echt een stuk 'sjieker'.
Mag ik vragen wat dit kostte?