Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was hier gisteren ook (tot ca 1830) en het was wel heel druk dus de bestuurder zal wel gevonden hebben dat het mocht maar.... er waren nog heel wat plaatsen op het terrein aan DSM zijde vrij.
Ik kan me voorstellen dat ze bij vdValk dit ook niet leuk vinden, en dat er van hun uit een actie zou kunnen komen (Afslepen, evt voor het eerste stuk wieltjes onder de banden?)
Of extra lang op het eten laten wachten, omdat anderen langer moeten wachten voordat ze kunnen laden?:wink:
 
Kunnen we natuurlijk ook doen: ritje met Tesla's die gemiddeld meer dan 100K op de teller hebben..
Rondje Nl, BE en D langs een paar SuC's.. met 10 auto's hebben we dan 1 mio km's op de weg.. Gewoon om te laten zien dat EV-rijden gewoon kan.

halen we (gemiddeld) de 10 inmiddels ?



OK Frank, als ik ook mee doe gaat het lukken, de mijne heeft nu 162k en dat is samen gewoon 2 ton... :biggrin:
 
Je moet er even voor gaan zitten maar hier een heldere, en complete, lexture van J.B. Straubel.

Interessant zijn de activiteiten om in het onderwijs actief te worden om de komende generatie(s) gepassioneerd te maken.
Een beetje het idee van sommigen van ons om de Tilburg Factory te voorzien van een visitor-center met mogelijkheid om schoolklassen te ontvangen en enthousiast te maken.

Wie weet, komt het er nog wel.
 
Last edited:
Dit lijkt me echt iets voor de Classic drivers, je weet wel, die mensen die nog ECHT willen autorijden. Rear-wheel drive en zo. Early Adopters....

Voor jullie kwam ik dit tegen, een Heads Up Display Accessoire voor je smartphone:

HUDWAY Glass: keeps your eyes on the road while driving by HUDWAY Kickstarter

photo-original.jpg
 
Je moet er even voor gaan zitten maar hier een heldere, en complete, lexture van J.B. Straubel.

Interessant zijn de activiteiten om in het onderwijs actief te worden om de komende generatie(s) gepassioneerd te maken.
Een beetje het idee van sommigen van ons om de Tilburg Factory te voorzien van een visitor-center met mogelijkheid om schoolklassen te ontvangen en enthousiast te maken.

Wie weet, komt het er nog wel.

Heel merkwaardig: vanaf 1:03:00 zegt JB Straubel: "Autonomous driving, or as we like to call it Auto Pilot" .
 
Heel merkwaardig: vanaf 1:03:00 zegt JB Straubel: "Autonomous driving, or as we like to call it Auto Pilot" .

Zie het als een evoluerend systeem. Op dit moment is autopilot nog niet tot "autonomous driving" in staat, maar over een aantal jaren wel. Dat hierbij wordt teruggegrepen op de Tesla benaming "Autopilot" vind ik niet zo gek. Dit is simpelweg naamsbekendheid en een goede verwijzing naar de huidige software/systemen die (uiteindelijk) "autonomous driving" mogelijk maken.
 
Zie het als een evoluerend systeem. Op dit moment is autopilot nog niet tot "autonomous driving" in staat, maar over een aantal jaren wel. Dat hierbij wordt teruggegrepen op de Tesla benaming "Autopilot" vind ik niet zo gek. Dit is simpelweg naamsbekendheid en een goede verwijzing naar de huidige software/systemen die (uiteindelijk) "autonomous driving" mogelijk maken.

Ik denk dat het absoluut noodzakelijk is om voor alle partijen (zeker voor politici die wetten moeten maken) een strikt verschil te maken tussen Auto Pilot ( = hulpmiddel waarbij de bestuurder verantwoordelijk blijft ) en autonoom rijden ( waarbij de mens niet meer nodig is en waarbij het nu nog volstrekt onduidelijk is bij wie de verantwoordelijkheid rust).
Ondanks dat autonoom rijden technisch misschien al over een paar jaar mogelijk is kan het nog best tot 2030 duren voordat de wetgever het goedkeurt en toestaat.

Lees in dit kader ook nog even de uitleg van Herbie65 over Auto Pilot in vliegtuigen: Autopilot in vliegtuigen (achtergrond info)