Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het leuke vond ik dat het er zoooo duidelijk boven op lag dat de andere merken ook genoemd moesten worden terwijl die eigenlijk niets te bieden hebben. Tesla kwam hierdoor juist naar voren als een innovatieve onderneming. Ik vond het een goed stuk: informatief genoeg maar ook spectaculair genoeg om 'het gewone publiek' te vermaken.

Ik heb al van verschillende kanten spontaan reacties gekregen in de trant van "Ik zag je auto op TV. Cool ding eigenlijk!". En geen woord over CO2, energie verbruik en range....

Maarten, netjes gedaan!
 
Het leuke vond ik dat het er zoooo duidelijk boven op lag dat de andere merken ook genoemd moesten worden terwijl die eigenlijk niets te bieden hebben. Tesla kwam hierdoor juist naar voren als een innovatieve onderneming. Ik vond het een goed stuk: informatief genoeg maar ook spectaculair genoeg om 'het gewone publiek' te vermaken.

Ik heb al van verschillende kanten spontaan reacties gekregen in de trant van "Ik zag je auto op TV. Cool ding eigenlijk!". En geen woord over CO2, energie verbruik en range....

Maarten, netjes gedaan!

+1:smile:
 
Hi fred
Probleem was dat vanwege de publieke omroep ik vantevoren te horen had gekregen dat ik op geen enkele manier tesla mocht promoten!
Lastig was dat!!

Tja, dan moet je jezelf aangelijnd houden. Jammer dat er zulke beperkingen zijn maar in mijn ogen zeg je niets in het nadeel van anderen door (correct) informatief te zijn.
Waarom is/was men zo bang van het feit dat Tesla zich onderscheid? Je zou bijna gaan denken dat er weer is gelobbyd... (achter de schermen)

Ps filmpje kan (en is in het verleden al) gebruikt worden door OvJ om een rijontzegging opgelegd te krijgen, mazzel dat jezelf niet in beeld was. (zoals bij die Nissan GTR die door een dorp vloog)

Ik heb al van verschillende kanten spontaan reacties gekregen in de trant van "Ik zag je auto op TV. Cool ding eigenlijk!". En geen woord over CO2, energie verbruik en range....

Hopen dat daarmee de eerste stap (=op www kijken) gezet door de grotere massa waarmee de opinie over "gevestigde merken" beter in perspectief komen. Zoals Maurice zei: Het was weer even goed dat Tesla in de (massa) media was en duidelijk een punt maakte (als enige), dat dan weer wel.
 
Last edited:
Ik zag op de Facebook pagina van Tesla Owners Worldwide een foto van een kreukel liggende Tesla, ik meen van een forumgenoot van ons (Tislams als ik me niet vergis). Gelukkig vermeldt hij er bij dat hij OK is, maar de aanblik van de auto doet pijn.
Gekreukelde Tesla.jpg
 
+1 "Anderen zijn er ook mee bezig.." lag er inderdaad zo dik bovenop dat het bijna zoiets had van "maar er is er maar een waar je het vandaag gewoon mee kan doen.."
De niet-Tesla filmpjes waren duidelijk beta of fake... In de Tesla zat gewoon die vent met die rare stem met zijn handen te zwaaien en z'n tong uit te steken....
Ik had direct zoiets van nu toch maar snel de classic inruilen -;)

Pure free marketing ! Maarten - goed gedaan !


+1:smile:
 
Zojuist op mijn (classic) P85+ geïnstalleerd. Ziet er minimalistisch uit, behalve het miniatuurautootje in de kilometerteller. Verder lijkt het verbruik minder geworden, zojuist over 50 km A2 gemiddeld 172 Wh/km. Op de winterbanden met 100 km/h. Kan toeval zijn, maar zo laag was het nog nooit.
 
Mogelijk is er een apart draadje voor maar ik kan dit niet zo snel vinden, dus maar even in dit algemene draadje.

Ik heb veel gelezen hier over beschikbaar vermogen en wanneer het lijntje komt in relatie tot batterijlading.

Gisteren heb ik dat kunnen proberen in mijn gewone S85 (met 6.## software).

Vlak voor Wenen heb je een behoorlijke klim. Daarna gaat het bergafwaarts (letterlijk gesproken) Wenen in, naar de SuC.

Ik had een rest van 48 km en heb toen, met volle auto, 5 personen en een smak bagage, een aantal malen vol ingetrapt. Er kwam een lijntje bij 320 Kw maar bij alle pogingen deed hij ook 320 Kw en zelfs schoot hij er nog iets boven.
De acceleratie in die forse klim was nog steeds fenomenaal en je gaat iedereen voorbij (wat altijd weer een mooie ervaring is). Een Mercedes die het niet op zich wilde laten zitten haakte af waarschijnlijk vanwege op- of terugschakelen.

Ik merk dus niet veel, of eigenlijk niets, van invloed van een lage SoC. Misschien dat dat bij de P versies anders is.

(Omdat ik wist dat ik daarna naar beneden kon zweven, verplicht op cc met 80 km/uur dus stroom terugwinnen, durfde ik het aan om de batterij zo aan te spreken)

Wat ook opviel was dat ik bij de SuC daarna weer kon laden tot de waarde die ik eigenlijk was kwijtgeraakt, 383 km bij 100%. Misschien is het wel eens goed om hem flink aan te spreken, ook al lees ik vaak het tegenovergestelde.
 
Hans,

Je bedoeld te zeggen dat jou range niet meer op 383km was te brengen en door deze actie (vol belasten bij nagenoeg lege lading) je dit weer "gerepareerd" hebt?

Tot hoever was jou range gezakt dan na ???km?

Heb je oplaadtijden (liefst van 0% tot 100%) in nieuw staat en tegenwoordig? Dit zijn naar mijn idee de beste parameters om de conditie van de accu te bepalen.
 
De typical range berekening wordt gebaseerd op je rijgedrag/verbruikshistorie en dus zegt deze wel iets maar niets concreets over de status van je batterij. Verbruik tijdens een tripje Hongarije is ongetwijfeld anders dan tijdens dagelijks gebruik en dus zie je een andere typical range.
Heb hetzelfde gezien toen ik Turkije v.v. (gedwongen) veel zuiniger reed dan gebruikelijk.
 
Hans,

Je bedoeld te zeggen dat jou range niet meer op 383km was te brengen en door deze actie (vol belasten bij nagenoeg lege lading) je dit weer "gerepareerd" hebt?

Tot hoever was jou range gezakt dan na ???km?

Heb je oplaadtijden (liefst van 0% tot 100%) in nieuw staat en tegenwoordig? Dit zijn naar mijn idee de beste parameters om de conditie van de accu te bepalen.

Het waren geen harde cijfers maar wel geruststellend dat hij weer op "oude" niveau kwam.

De historie. Na aflevering eind maart 2014 ging typical tot rond 410 km. Ik weet nog dat ik bij de E-rally van 2014 aan de start kwam met een range van 385 km, nadat ik vanaf huis, met ophalen copilot naar Oosterhout was gereden.

Niet zo heel lang daarna was er een update waarbij in één keer typical naar iets als 391 km zakte. Ik weet nog dat onze reactie toen was dat de aanduiding wat realistischer was geworden omdat de eerste in de praktijk niet echt te halen was.

Daarna is hij redelijk snel gaan zakken tot 384/385 km en daar heel lang op gebleven (zeker een jaar). De afgelopen maanden heb ik volgens mij geen SuC's gebruikt sinds de zomervakantie, dus alleen thuis geladen en vanaf dagelijks 90% vertrokken. Elke nacht bijladen.

Het viel mij op dat toen ik een wat verdere rit had en 100% laden hij onder de 380 km was gezakt en toen we aan deze reis begonnen was het zelfs iets van 377 als ik me goed herinner.

Onderweg heb ik veel SuC's aangedaan en ook aan 220 volt geladen maar tot aan Wenen nergens een 100% SuC charge hoeven doen.

In Wenen dus wel, na behoorlijk pittig rijden de laatste 30 km met een lage SoC. Aan de SuC kwam hij weer in de buurt van wat ik gewend was. Dus verhaal klopt wel met wat we eerder hoorden. Het eerste jaar gaat het ineens snel met een paar procenten maar daarna blijft het min of meer stabiel met hooguit een heel lichte teruggang. Zit nu tegen de 80 k km aan.