Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In Zwolle zijn nog meer mensen die geen rekening houden met elektrische auto's. De eigenaar van deze lunchroom, waar wij overigens prima geluncht hebben, laat zijn elektrische auto de hele dag aan de laadpaal staan. Zijn auto was helemaal opgeladen en mijn vriendin vroeg hem vriendelijk of hij genegen was zijn auto te verplaatsen zodat wij onze Tesla konden laden. Zijn antwoord was dat er geen regels zijn voor de verblijfsduur bij een laadpaal en dus laat hij zijn auto hier altijd de hele dag staan. Jammer dat er mensen zijn die zich zo gedragen, dus de laatste keer dat wij hier gegeten hebben.


View attachment 100528

Wat een l%lhannes. Deze tent verdient een one-star-rating op z'n Facebook pagina. Zojuist gelijk even gedaan!
 
Ik heb deze er maar bij gezet...

Hopelijk vriendelijk genoeg?

Laadpalen bezet houden vanwege onwetendheid.... komt helaas nog vaak genoeg voor.
Maar na gevraagd te zijn om te kunnen laden een antwoord geven dat er geen "regel is" die bepaald dat de plek vrij gemaakt wordt bij volle lading vind ik echt Slecht.
Als dat dan ook nog van een uitbater komt die dat tegen een klant verteld...
Dan ben ik echt wel een beetje teleurgesteld en.... als dat dan gemeld wordt op bijv facebook en er rinkelt dan nog steeds geen belletje dat het wellicht (zelfs als het niet gemeend is) verstandig is om te zeggen foutje, bedankt, zal niet meer voorkomen...
Dan ben ik nog iets meer teleurgesteld. Maar misschien zijn er ook klanten die het waarderen dat een ander wellicht niet meer thuiskomt, en dan zou het misschien toch goed voor de business kunnen zijn smile-emoticon
 
Gaat er op een dag ineens van 2 naar 5 1-ster-ratings... belletje zal wel gaan rinkelen :cool:

Heren bedankt voor jullie support, gelukkig ben ik wel thuis gekomen gewoon even naar de SuperCharger in Zwolle geweest :smile:. Heb eerst nog even overwogen om het gedrag te melden bij het politie bureau dat naast zijn restaurant zit. Er wordt daar veel op parkeer kaartjes gecontroleerd, max 1 uur parkeren toegestaan, maar blijkbaar spreekt de politie de eigenaar van het restaurant nooit aan dat zijn elektrische auto de hele dag aan de laadpaal staat.
 
Een charmante oplossing zou kunnen zijn....
Een bordje met een variant op deze tekst:

Ik laat mijn auto's hier de hele dag staan vanwege het parkeerbeleid (1 uur etc...) maar... indien er iemand nodig aan de laadpaal moet, dan verplaats ik graag (voor max. 1 uur) mijn EVs
Overigens... verplaatsen alleen voor EVs en niet voor PHEVS, zo kunnen we de laadpalen optimaal benutten voor diegenen die het nodig hebben :cool:
 
Hier bij mij op kantoor staan 4 (22Kw) laadpalen. Een paar maanden geleden was er altijd plaats, maar nu zijn ze vrijwel altijd allemaal bezet door PHEV's (Audi A3 en Golf GTE). We hebben sinds deze week een whatsapp groep, waarin je kunt vragen of iemand een plekje voor je vrij wil maken. Lijkt me voor dergelijke omgevingen (met vaste bezoekers) een prima oplossing.
 
Helemaal mee eens. Ik denk dat de boodschap wel over is gekomen. We moeten de kracht van sociale media niet onderschatten. Iemands zaak hierom kapot maken ben ik niet voor.

Een aantal negatieve recenties specifiek gericht op zijn handelen en niet op de kwaliteit van het restaurant kan geen kwaad. Denk dat de boodschap inderdaad reeds is overgekomen en hoop dat hij in toekomst wat beleefder is en er zelfs een positieve draai eraan kan geven.
 
Helemaal eens, het is mooi geweest zo, beste man heeft genoeg signalen ontvangen om er iets positiefs mee te doen. Een goede ondernemer leert van zijn fouten en past zijn gedrag aan. Zo niet dan is de conclusie dat hij nog steeds een bankiers mentaliteit heeft:tongue:
 
Last edited: