Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar bij deze; op autoblog.nl is sinds gisteren te lezen "Zo wil het geheimzinnige Faraday in 2017 Tesla verslaan". Dat trok mijn interesse en ben eens verder gaan lezen en toen heb ook maar eens doorgeklikt naar de website van "Faraday Future". Hier krijg je de indruk dat heel stilletjes een aantal ex. Tesla Directors en een ex. BMW designer, samen met nog 400 medewerkers, een EV aan het ontwikkelen zijn die straks de concurrentie aan moet gaan met Tesla in 2017. Als dit inderdaad waar is, en zij redden het om met iets goeds op de markt te komen, dan staat er in automobielland nog heel wat te gebeuren de aankomende jaren. Als kopers gaan we dus nog spannende tijden tegemoet.
 
Heb de link Tesla Forum even geprobeerd, maar krijg als je posts aanklikt (volgens mij ook behoorlijk oude) een 404!:confused:
Niks mis met een oude 404, hoor. :)
PWC_047-010-Peugeot-404-central-page-3x-color.jpg
 
Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar bij deze; op autoblog.nl is sinds gisteren te lezen "Zo wil het geheimzinnige Faraday in 2017 Tesla verslaan". Dat trok mijn interesse en ben eens verder gaan lezen en toen heb ook maar eens doorgeklikt naar de website van "Faraday Future". Hier krijg je de indruk dat heel stilletjes een aantal ex. Tesla Directors en een ex. BMW designer, samen met nog 400 medewerkers, een EV aan het ontwikkelen zijn die straks de concurrentie aan moet gaan met Tesla in 2017. Als dit inderdaad waar is, en zij redden het om met iets goeds op de markt te komen, dan staat er in automobielland nog heel wat te gebeuren de aankomende jaren. Als kopers gaan we dus nog spannende tijden tegemoet.
Ik heb het ook gelezen, maar klinkt naar mijn mening als met 9 vrouwen in 1 maand tijd een kind uitbroeden.
 
En als hij het nu nog niet snapt, gaat dat niet meer gebeuren ook. Een haatcampagne heeft niet zo veel zin.

Ik ben wel benieuwd of hij zijn parkeren nu aan gaat pakken (ik denk het niet).

Ik zal er binnenkort even stoppen en vragen of ik effe mag laden...

Het nadel van een gewoon stopcontact is dat iedere malloot de stekker er kan uittrekken :(

Maar een eenvoudige laadpaal, met een Mennekes stekker die zeer beperkt vermogen levert lijkt me prima!

Goed plan om op $chiphol "langzame" laadpalen te installeren. Echter vraag ik me gelijk af wel tarief ze zullen gaan berekenen. Nu is het parkeren daar al niet goedkoop (lees: schreeuwend duur) maar als er straks na 3 weken verdiende rust een vette rekening ligt, slaat de stress gelijk weer toe (nog voordat je thuis bent).
Een stopcontact aanleggen is niet duur, laadopaal met Mennekes (die hetzelfde vermogen levert) wel.
 
Na jah, als punten oplevert: Project Cartesia - Launch, Updates and Support

eerlijkheidshalve doe ik er zelf niet aan mee. Geen open source, en ik laat kijk login niet achter bij een product wat nog in development is

het idee is leuk, vooral ook omdat het op je Tesla browser goed werkt. Ik volg het, en als de productieversie klaar is, of als ik de code zelf kaan draaien kijk ik wel eens verder. Tot die tijd blijf ik bij VisualTesla :)
 
Schiphol zou gewoon 3x128A beschikbaar moeten stellen en dan daarop 60 laadpalen aansluiten. Allemaal 1-fase laadpalen. Dan kan je minimaal 6A leveren aan elke paal en maximaal 16A.

20 laadpalen per fase levert 120A per fase op maximaal. 3,6kW is zat op Schiphol om te parkeren, ook voor een Model S.
En, de gebruiker voor de service laten betalen. Dat scheidt het kaf (dat eigenlijk niet echt perse hoeft te laden) van het koren (dat anders niet thuiskomt). (En sorry dat ik dit topic na 4 pagina's weer naar boven haal, ik check het forum blijkbaar niet vaak genoeg :) )
 
Tenzij de "extra lange pin" en het communicatieprotocol gekopieerd zijn lijkt mij dit ook niet te kunen.
Combi max 3 kW laden met 120 kW lijkt me ook niet echt bevorderlijk... zou wel humor zijn overigens als er heel kort wel even 120 kW doorheen zou gaan...
Van leeg naar vol in 10 minuten (gemiddeld 60 kW laden) en dan naar poef in ... seconden?