Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Was zelfs op de nieuwssite van de VRT vandaag! Goede reclame voor Tesla.

Iets anders: ik liet me vorige week op de ring van Lyon (90km/u) op vijf minuten interval flitsen aan 96 en 97 (teller). Nog geen nieuws ervan, maar ben eens gaan opzoeken hoe dat in België zat: tolerantie in België is 6 km/u onder 100 km/u, en 6% erboven, dus die AP kan op blijkbaar +6, en op autosnelweg zelfs op 127 (en laat dat nu toevallig een perfecte snelheid zijn tussen SuCs, doorgaans). Sorry als ik hiermee een open deur intrap maar er zal toch wel iemand zijn op het forum die dat nog niet wist :) Mijn ervaring is wel dat de teller van de Tesla niet echt liegt, dus wel geen bijkomende 5% bijdoen...
 
Was zelfs op de nieuwssite van de VRT vandaag! Goede reclame voor Tesla.

Iets anders: ik liet me vorige week op de ring van Lyon (90km/u) op vijf minuten interval flitsen aan 96 en 97 (teller). Nog geen nieuws ervan, maar ben eens gaan opzoeken hoe dat in België zat: tolerantie in België is 6 km/u onder 100 km/u, en 6% erboven, dus die AP kan op blijkbaar +6, en op autosnelweg zelfs op 127 (en laat dat nu toevallig een perfecte snelheid zijn tussen SuCs, doorgaans). Sorry als ik hiermee een open deur intrap maar er zal toch wel iemand zijn op het forum die dat nog niet wist :) Mijn ervaring is wel dat de teller van de Tesla niet echt liegt, dus wel geen bijkomende 5% bijdoen...

Is scherp op de snee, ik neem +5 voor de veiligheid. Zou inderdaad geen geflits mogen opleveren.
Bijkomende tip/open deur: De flits camera's in België aan de kruispunten staan pas op scherp 1 seconde nadat de lichten op rood zijn gesprongen, per ongeluk nog door het oranje mag ook geen foto opleveren ( tenzij je te snel passeerde natuurlijk… ). :wink:
 
Wat vinden jullie van de Volvo V90 T8 (PHEV)?
The 2017 Volvo V90 Is Beautifully Wagon-Tastic

Als ik nu zou moeten kiezen, ik zou eerlijk gezegd (opgelet, ik ga in de kerk vloeken) de Volvo serieus overwegen als alternatief voor de Tesla. Die zou het uiteraard nog altijd -nipt, op punten; vroeger werd alles met K.O. gewonnen- halen. Ik heb het niet met SUVs dus de XC90 heeft me nooit iets gedaan maar deze vind ik persoonlijk zo'n mooie wagen dat mijn sokken er spontaan van afzakken.

Wel grappig dat het een beetje voelt alsof ik stiekem naar andere vrouwen aan het kijken ben. ;-)
 
Natuurlijk niet. Het is een mooie auto maar de binnenruimte zal erg tegenvallen met de dubbele techniek en het is een fossiel. Laat ze terugkomen als ze twee elektromotoren hebben van elk 300 pk en 110 kWh batterij. Wat een frunk zal dat dan zijn en hoeveel veiliger. Smaken mogen verschillen maar voor mij geen fossiel meer.
 
Wat vinden jullie van de Volvo V90 T8 (PHEV)?
The 2017 Volvo V90 Is Beautifully Wagon-Tastic

Als ik nu zou moeten kiezen, ik zou eerlijk gezegd (opgelet, ik ga in de kerk vloeken) de Volvo serieus overwegen als alternatief voor de Tesla. Die zou het uiteraard nog altijd -nipt, op punten; vroeger werd alles met K.O. gewonnen- halen. Ik heb het niet met SUVs dus de XC90 heeft me nooit iets gedaan maar deze vind ik persoonlijk zo'n mooie wagen dat mijn sokken er spontaan van afzakken.

Wel grappig dat het een beetje voelt alsof ik stiekem naar andere vrouwen aan het kijken ben. ;-)

I like !
Ben trouwens zelf al 25 jaar Volvo rijder, sinds 1997 een S90 3.0 benzine als weekend auto, nu vervangen door de MS. Maar de S90 doet verder dienst als daily voor mijn zoon… .
Was de model S niet in het vizier gekomen werd het wellicht de nieuwe XC90.

Xavier
 
Wat vinden jullie van de Volvo V90 T8 (PHEV)?
The 2017 Volvo V90 Is Beautifully Wagon-Tastic

Als ik nu zou moeten kiezen, ik zou eerlijk gezegd (opgelet, ik ga in de kerk vloeken) de Volvo serieus overwegen als alternatief voor de Tesla. Die zou het uiteraard nog altijd -nipt, op punten; vroeger werd alles met K.O. gewonnen- halen. Ik heb het niet met SUVs dus de XC90 heeft me nooit iets gedaan maar deze vind ik persoonlijk zo'n mooie wagen dat mijn sokken er spontaan van afzakken.

Wel grappig dat het een beetje voelt alsof ik stiekem naar andere vrouwen aan het kijken ben. ;-)

Zoals Hans al zegt: Het is een fossiel. Bij mij uitgesloten van aankoop.
 
Ik had waarschijnlijk de optie genomen om een XC90 te kopen als ik geen Disco had. Misschien dat het gros hier genoeg heeft aan hun MS. Maar ik ga ook lekker off terrein rijden in Ijsland.
Tot op heden nog geen elektrisch voertuig gezien waarmee ik het terrein in kan gaan of paardentrailers kan trekken.

Zo zie je maar elke situatie vraagt om andere mogelijkheden.

En Ja ik zit hier op een forum van een elektrische auto maar om dan meteen te roepen de fossiele auto uitbannen vindt ik zwart/wit om in beeldbuis termen te blijven.
 
Last edited:
Beetje kort door de bocht!!

Zolang de Tesla nog geen volwaardige auto is zul je in mijn geval altijd nog een Fossiel auto nodig hebben. Ik zie de de Tesla op de moment niet een 2 paards trailer trekken of een aanhanger met 2000 KG grond de dijk oprijden.

Maar zelfs dat gaat binnenkort kunnen. Het gaat natuurlijk om de grote lijn. En steeds meer van die "Ja, maar" wensen worden één voor één opgepakt. Range, no problem en naar ik inschat wordt dat het komende jaar helemaal een no-brainer, trekhaak, begint met Model X maar zal optie op meer worden, prijs, binnenkort voor (bijna) elk wat wils.

Maar natuurlijk zullen er situaties zijn waar je nog beter een andere auto kunt gebruiken. Denk aan de binnenschipper die ergens naar voren werd gebracht. Kan het niet, dan kan het niet.

- - - Updated - - -

Hier het hele filmpje (als de link werkt)

Schijnt toch samen met Tesla ontwikkeld te zijn. Leuke details en zelfs laadpoort.

Zowat een reden om er maar een kind bij te nemen :) (grapje hoor)


https://www.facebook.com/webperiodismodelmotor/videos/962662273788383/?fref=nf

Gek, jezelf quoten, maar het kan dus.

Vanochtend hadden we het er nog even over omdat het best een erg leuk ding is maar onze meiden er eigenlijk al te groot voor zijn en dan zeker als hij ooit wordt afgeleverd.

Waarop mijn de vrouw de historische vraag stelde: "Hebben ze hem ook voor groten?".
 
Last edited:
Maar zelfs dat gaat binnenkort kunnen. Het gaat natuurlijk om de grote lijn. En steeds meer van die "Ja, maar" wensen worden één voor één opgepakt. Range, no problem en naar ik inschat wordt dat het komende jaar helemaal een no-brainer, trekhaak, begint met Model X maar zal optie op meer worden, prijs, binnenkort voor (bijna) elk wat wils.

Maar natuurlijk zullen er situaties zijn waar je nog beter een andere auto kunt gebruiken. Denk aan de binnenschipper die ergens naar voren werd gebracht. Kan het niet, dan kan het niet.


Prima verwoordt @Hans Met de tijd als er meerdere modellen zijn is voor iedereen een keus. Tot die tijd