Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag leuke vergelijkende rit gemaakt met S85 en S70D. Zonnige zaterdagmiddag en het Kempische land.

Mooie (rechtenvrije) plaatjes van een mooie oprit.

IMG_1271.jpg
IMG_1273.jpg
 
Koffievisite krijgen zal ook nooit meer hetzelfde zijn. Leuke testdrive gegeven, verbazing over AP (vooral zoals die nu werkt, strak en vanzelfsprekend) en de Autopark. Jammer dat Summon nog niet vrijgegeven, houden ze tegoed. Wel van tevoren gezegd dat ik de op één na tamste versie, nauwelijks sneller dan de Porsche Panamera die hier ook in de wijk woont, heb. Lekker vanaf vluchtstrook zonder doorslip van 0 naar 150 (en toen gelijk weer terug natuurlijk). Weer wat fans er bij.

Ik met 300kg aan goederen en 3 passagiers telkens weer opnieuw op m'n rit naar Schotland en terug op de motorways telkens demonstraties gegeven van het vermogen.
De vetste wagens het nakijken gegeven, er heeft er één geprobeerd er achter te blijven hangen maar die redde het niet in de slipstream!
Wat me toch soms verbaasde!

Ik dacht het alleen te winnen van 0-100 maar wat de P90D erboven doet is echt geen kattepis!

Één van m'n passagiers meldde te begrijpen waar de hoofdsteunen voor zijn.
En dat met ruim 500 kgs extra dan dat van mij!

Het was een verademing me niet meer te hoeven bewijzen zodra terug op het vasteland, Tesla is in het VK toch echt onbekend, bij de bezoek adressen verlieten mensen hun werk m'n rode te komen bewonderen!

Het is een machtige wagen!
Verder geladen in Gretna, was er
2eb04e828659bff4e4beab4d23535946.jpg
de enige!
de26f880374602047e8d99919804bd5a.jpg

In Greta een aardig laadvermogen!
Op 6 andere punten geladen en slechts alleen in Northampton en Maidstone in gezelschap geladen.
 
Met dit weer zijn zonnepanelen wel echt geweldig, ja :) Ik zit er ook nog steeds aan te denken, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hier nog 5+ jaar woon en dan is het toch lastig. Dan moeten ze of meeverhuisd worden, of ik verdien het vermoedelijk niet terug. Sowieso is de terugverdientijd aan deze kant van het land al wat meer, want we hebben minder zonnestraling hier (geen idee wat de exacte reden is). Neemt niet weg dat het wel beter is voor het milieu natuurlijk. En het idee van zelf energie opwekken is ook leuk.

Moeilijke keuzes :D
 
Als je een nieuwe dakkapel aan laat leggen, ga je die dan ook meeverhuizen ? -;)
Met dit weer zijn zonnepanelen wel echt geweldig, ja :) Ik zit er ook nog steeds aan te denken, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hier nog 5+ jaar woon en dan is het toch lastig. Dan moeten ze of meeverhuisd worden, of ik verdien het vermoedelijk niet terug. Sowieso is de terugverdientijd aan deze kant van het land al wat meer, want we hebben minder zonnestraling hier (geen idee wat de exacte reden is). Neemt niet weg dat het wel beter is voor het milieu natuurlijk. En het idee van zelf energie opwekken is ook leuk.

Moeilijke keuzes :D
 
Meer cijfers vind je hier. Op de middag leverde in Belgie zonne energie 1689MW vermogen op. Ter vergelijking, kernergie brengt al heel de dag net geen 5000 MW vermogen op en wind (on+offshore) 700 MW. In de grafiek zie je ook direct het probleem van de hernieuwbare zonne- en windenergie : de veranderlijke beschikbaarheid.
 
Meer cijfers vind je hier. Op de middag leverde in Belgie zonne energie 1689MW vermogen op. Ter vergelijking, kernergie brengt al heel de dag net geen 5000 MW vermogen op en wind (on+offshore) 700 MW. In de grafiek zie je ook direct het probleem van de hernieuwbare zonne- en windenergie : de veranderlijke beschikbaarheid.

Inderdaad. Ik las op de bbc ('Store more energy in water', says Scottish Power - BBC News) dat men in Schotland een waterkrachtcentrale wilt uitbreiden. Daar gebruiken ze nu windenergie 's nachts om water omhoog te pompen en overdag via de dam omlaag te laten stromen om elektriciteit op te wekken. Dat is natuurlijk een mooie manier om zonne-energie en windenergie in te zetten op momenten dat de energie niet nodig is.
 
Inderdaad. Ik las op de bbc ('Store more energy in water', says Scottish Power - BBC News) dat men in Schotland een waterkrachtcentrale wilt uitbreiden. Daar gebruiken ze nu windenergie 's nachts om water omhoog te pompen en overdag via de dam omlaag te laten stromen om elektriciteit op te wekken. Dat is natuurlijk een mooie manier om zonne-energie en windenergie in te zetten op momenten dat de energie niet nodig is.

Hebben wij in Coo ook al decennia en de plannen om zoiets in onze Belgische Noordzee te bouwen liggen ook al enkele jaren klaar, maar de huidige Waalse bevoegde minister wil het niet goedkeuren om in Vlaanderen te bouwen. Ze ziet meer heil in een uitbreiding van Coo:rolleyes: