Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hierbij een screen foto
e5e27be3a0c1222eea834fa180a5266c.jpg


Bij het instellen herinnert de MS er aan dat hetgeen BETA versie is en je bevestigd dit.
Tesla laat je hier dus ook zien dat ze de verantwoording verleggen, terecht m.i. want het is vet speelgoed!
 
Op het info scherm van een S 70D zag ik dit:

Wat doet de Performance Mode keuze precies, weet iemand dat? En heeft alleen de 70D dit, of zit het ook op de andere modellen?

Dit is iets wat een sales persoon van Tesla kan aanzetten. Zo kun je de ervaring krijgen om in verschillende auto's te rijden en de snelheid van het accelereren te ervaren. Bij het CAN-bus analyse topic is dit nogal uitgebreid geanalyseerd, men dacht eerst dat er een 'geheime' extra power knop was. Bleek niet zo te zijn.
 
Dit artikel is ongeloofwaardig omdat:

[ ] het wetenschappelijke onmogelijkheden beschrijft
[x] ronkende taal bevat
[x] jargon verkeerd gebruikt wordt
[ ] eenheden niet correct gebruikt worden
[x] het om een nieuwe batterij technologie gaat
[x] het een onrealistische planning weergeeft
[ ] het voor toepassingen uit het verleden is bedoeld
[ ] het niet geloofwaardige bronnen vermeldt
[ ] het van een ongeloofwaardige bron komt
[x] het onrealistisch grote verbeteringen beschrijft
[x] het bekende merken noemt als mogelijke afnemers
 
Met een aangepaste stekker is het zelfs mogelijk om de batterij terug klaar, of positief, te stomen in 5 minuten.

Bereik van 1000 km (zeg optimistisch 200 kWh), en dan in 5 minuten je batterij op kunnen laden. Met een 400V aansluiting pomp je dan 6000A door de kabel (of maak ik nu een domme rekenfout?). Dat zal zeker een aangepaste stekker zijn :p
 

Bereik van 1000 km (zeg optimistisch 200 kWh), en dan in 5 minuten je batterij op kunnen laden.

Ik verwacht dat zij ook de NEDC standaard gebruiken voor het rijbereik en dan heb je veel minder dan 200 kWh nodig voor 1000km. De Model S zit al onder de 163 Wh/km (90 kWh en 550km, waarbij niet de volle 90 kWh aanspreekbaar is).

Ik ben in ieder geval heel benieuwd, vooral ook naar de levensduur/degradatie. Want zelfs al halen ze maar een klein deel van de genoemde voordelen, dan is dat toch weer een flinke stap.