Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De kleur van mijn volgende S. Als die kleur er binnen enkele jaren nog inzit natuurlijk. Mijn vrouw zag er eentje staan met die kleur in het SeC en was ineens enthousiast. Dat had ik nog niet meegemaakt dat ze enthousiast werd over een Model S.

Sterkte voor Maurice. Wat een klap toch. Gelukkig alleen maar materiële schade.
Ja, titanium staat 'm echt heel goed, nog meer in combi met beige interieur.
(vrouwen en enthousiasme over Tesla…. is hier niet anders. Alhoewel ik ondertussen vrijwel zeker weet dat ze het uiteindelijk wel is geworden, maar gewoon niet wil toegeven)
 
Jongens en Meisjes,

Het is al weer even geleden dat deze dinosaur een post op dit onvolprezen forum heb gedaan, maar ja, de MS was binnen en de opwinding derhalve wel voorbij. Alles paletti met jullie?

Inmiddels zit ik met mijn eveneens dinosaur-MS (sept 2013) op ruim 90.000 km. Je begrijpt: er zijn de nodige drive trains vervangen en andere kinderziektes verholpen die nu eenmaal de toorn van een early adaptor zijn.

Mijn compagnon, zelfde lichting, heeft echter zoveel pech met zijn MS gehad dat deze een paar maanden geleden de lease voortijdig beëindigd heeft en zijn MS ritueel naar de eeuwige milieufreak velden heeft verwenst. Rijdt weer heerlijk vervuilend in een Beamer.

De laatste maanden heeft ook de mijne vreemde kuren. Energiemeter die schokkerig is en km's achter loopt. Rare zoemtonen uit de drive train. Toen ik dit besprak met een techneut van Tesla mijmerde hij dat "de Model S na 80.000 km wel meer vreemde kuren kreeg".

Iemand ervaring met deze 80K-dip?

Groeten, Wiebe
 
Hé SpoilerT Wiebe. Leuk weer wat van je te horen. Schokkend bericht van je compagnon. Ben benieuwd of hij zich nog weer eens bedenkt. Wij hebben die van ons omgeruild (niet bij Tesla) voor 2 verse exemplaren met minimale afschrijving. Die van van ons waren inmiddels wel vrij van problemen. Ik ben dus nog steeds een fanatieke believer. Morgenavond hebben we bij mij op de zaak een voordracht van Energiegratiz die al bijna op de 200k kms zit.
 
Ha die Wiebe. Jammer dat je collega de auto voordat de aflevering voltooid was alweer heeft weggedaan.

Hoop zelf deze week de finale van de aflevering van mijn Sig te krijgen. Staat nu in Duiven voor de 8ste drive train. Heb ze taart beloofd als hij daadwerkelijk stil is straks.

Ik had inderdaad ook een 80k dip... en een 20k dip en 40k dip en 60k dip en 100k dip en .. en ... en...

Als je bij Tesla wilt blijven (en de huidige begint te vervelen) dan zou ik voor een nieuwere versie MS gaan. Een SUV blijf suf, ook als het een Tesla is.
 
Jongens en Meisjes,

Het is al weer even geleden dat deze dinosaur een post op dit onvolprezen forum heb gedaan, maar ja, de MS was binnen en de opwinding derhalve wel voorbij. Alles paletti met jullie?

Inmiddels zit ik met mijn eveneens dinosaur-MS (sept 2013) op ruim 90.000 km. Je begrijpt: er zijn de nodige drive trains vervangen en andere kinderziektes verholpen die nu eenmaal de toorn van een early adaptor zijn.

Mijn compagnon, zelfde lichting, heeft echter zoveel pech met zijn MS gehad dat deze een paar maanden geleden de lease voortijdig beëindigd heeft en zijn MS ritueel naar de eeuwige milieufreak velden heeft verwenst. Rijdt weer heerlijk vervuilend in een Beamer.

De laatste maanden heeft ook de mijne vreemde kuren. Energiemeter die schokkerig is en km's achter loopt. Rare zoemtonen uit de drive train. Toen ik dit besprak met een techneut van Tesla mijmerde hij dat "de Model S na 80.000 km wel meer vreemde kuren kreeg".

Iemand ervaring met deze 80K-dip?

Groeten, Wiebe
119.000km hier op de teller en krijg mijn 4e drive-train.

Natuurlijk heb ik wat kleine dingen her en der, maar ben nog altijd meer dan tevreden.

Gaat mij er vooral om HOE ze het oppakken. Bij Audi (waar ik vandaan kom) had ik allemaal flinke rekeningen gekregen.
 
119.000km hier op de teller en krijg mijn 4e drive-train.

Natuurlijk heb ik wat kleine dingen her en der, maar ben nog altijd meer dan tevreden.

Gaat mij er vooral om HOE ze het oppakken. Bij Audi (waar ik vandaan kom) had ik allemaal flinke rekeningen gekregen.

Dát ben ik helemaal met je eens. Tesla pakt het zo goed op als ze kunnen en zeuren nooit over geld, althans niet in mijn geval. Het vervelende is wel dat het - zie LASTSIGNL - vaak niet opgelost wordt. Dat heeft te maken met inferieure onderdelen (drive train), wellicht gebrek aan kennis/ervaring en zeker gebrek aan tijd. Zo ben ik maar opgehouden te klagen over mijn DAB+ dat vanaf dag 1 niet gewerkt heeft, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar.
 
Laat daar geen misverstand over zijn. De (in Wiebe termen) 'jongens en meisjes' van de SeC's doen hun stinkende best. En zijn al een paar keer tot het gaatje gegaan om dingen opgelost te krijgen. Dus een grote pluim (en de taart straks is zeer welverdiend).

Maar het materiaal waar zij mij moeten werken is wat het is.

Ben zo aan ze gehecht geraakt dat ik nu mijn best doe om zo hoog mogelijk op de wachtlijst voor een Model 3 te komen zodat ik tegen de tijd dat mijn MS 'goed' is ik een andere reden heb om vaak langs de SeC te mogen ;)
 
Dát ben ik helemaal met je eens. Tesla pakt het zo goed op als ze kunnen en zeuren nooit over geld, althans niet in mijn geval. Het vervelende is wel dat het - zie LASTSIGNL - vaak niet opgelost wordt. Dat heeft te maken met inferieure onderdelen (drive train), wellicht gebrek aan kennis/ervaring en zeker gebrek aan tijd. Zo ben ik maar opgehouden te klagen over mijn DAB+ dat vanaf dag 1 niet gewerkt heeft, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar.
En ik had het ook helemaal verwacht. Iedereen die logisch kan nadenken wéét gewoon dat een nieuw merk het nooit vanaf dag #1 perfect voor elkaar krijgt.

De DAB+ is een voorbeeld. Samenspel tussen radiozenders in NL en de Model S overigens.

Laat daar geen misverstand over zijn. De (in Wiebe termen) 'jongens en meisjes' van de SeC's doen hun stinkende best. En zijn al een paar keer tot het gaatje gegaan om dingen opgelost te krijgen. Dus een grote pluim (en de taart straks is zeer welverdiend).

Maar het materiaal waar zij mij moeten werken is wat het is.

Ben zo aan ze gehecht geraakt dat ik nu mijn best doe om zo hoog mogelijk op de wachtlijst voor een Model 3 te komen zodat ik tegen de tijd dat mijn MS 'goed' is ik een andere reden heb om vaak langs de SeC te mogen ;)
Inderdaad. Dat zeg ik bij het SeC ook altijd. Dat ik zie dat ze keihard werken en ik dat waardeer.
 
He Wiebe welkom terug. Herken het wel, ben ook wat minder actief, maar nu de vakantie eraan komt is dit altijd weer thuiskomen op het forum. Altijd iemand die al ergens is geweest en goede tips en trucs heeft. Ik ook ik ben niet geheel onbemiddeld als het gaat om trips. Is ook mijn argument met mensen die beginnen, ja maar op vakantie dan...... dan zeg ik altijd, ik ben nooit zo ver van huis geweest met de auto als dat ik nu met de Tes doe.

Ik heb nu 88.000 km alleen rond 50k 1x drivetrain vervangen en ben nu met mijn dakraam pas langs geweest. Die piepte en kraakte, bleek dat ie net niet helemaal goed zat, dus vervangen. Verder eigenlijk niet echt serieuze problemen. DAB+ werkt goed (luister alleen 3FM), maar heb nu ook ontvangst in de parkeergarage en zo. Maar inderdaad, als ik af en toe met een nieuwe Model S rij, denk ik ook wel, "zo das een niveautje beter als dat wij hebben", maar vind het wel gaaf om er eentje van het begin te rijden. Hoop ook de 200.000 km te halen, dan is het wel tijd voor de model 3 denk ik.