Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk jullie hier allemaal weer te zien!

1) Wat is jullie' fascinatie voor de T3? Ik weet dat hier wat vreemde mensen huizen die het een kick vinden auto's te reserveren die je alleen maar op een juichpresentatie van Elon Musk hebt kunnen zien, de kosten niet kent en vervolgens pas jaaaaren later leverbaar zijn. Maar de stap van een MS naar een M3 lijkt mij een downgrade. Of zie ik dat verkeerd?

2) Nu ben ik een SUV-lul, kan mij niet groot genoeg zijn, dus waarschijnlijk niet objectief. Dat is trouwens toch niet mijn sterktste kant ;-)

Hi,

1: Een model 3 zou zeker een downgrade moeten zijn, zeker als je op de prijs afgaat.
Mijn keuze voor de S is wél voor de grootte en natuurlijk het EV verhaal dat er aan vastzit, dus een 3 zie ik enkel als tweede auto voor vrouwlief.
2: Ik volg je, maar een X heeft me totnogtoe niet overtuigd, kleine bekentenis ( alhoewel 't was geen geheim ): indien ik niet voor Tesla zou gevallen zijn was het een Cadillac Escalade ESV geworden, die net in dezelfde prijsklasse ligt als de Model S, enkel ietwat gulziger met brandstof… . ( Heb een week met een Esci gereden op Ijsland en was er helemaal weg van )

7302.jpg


Xavier
 
  • Like
Reactions: Wiebe
En kan natuurlijk ook zo zijn dat Model 3 de tweede auto gaat vervangen. Bij ons de dan vijf jaar oude Leaf. En ik denk dat we best wel eens verrast kunnen worden als de machine op gang komt. Fabriek erbij in Europa bijvoorbeeld.

Denk ook dat het vooral daarmee te maken heeft. Nu we weten dat (dankzij de SuC's) lange verplaatsingen geen probleem zijn met onze S'jes (of X'jes), kunnen we evengoed als tweede wagen ook een EV kiezen. En dan zullen vermoedelijk velen op dit forum eerder voor een 2018 M3 gaan dan voor een 2017 Opel, Nissan, Renault of zo.
 
HIJ IS STIL !!!!!

Vandaag de MS met 8ste DU opgehaald en hij is echt stil!
Bij exemplaar 3 al een keer meegemaakt maar dat duurde toen maar een paar maanden.
Heb er nu goede hoop op dat dit nu niet zo zal zijn.

Op SeC Duiven hebben we zo'n 2,5 jaar na dato de afronding van de aflevering gevierd.
Voelt echt of ik weer opnieuw in een nieuwe auto rijd. (is feitelijk ook bijna zo)
Heb echt zitten genieten vandaag.

De 'jongens en meisjes' van SeC Duiven hebben zich weer van hun beste kant laten zien.
Als aandenken aan die eerste auto die maar niet wilde deugen heb ik ze de XFrank creatie van mijn MS cadeau gedaan.
 
Stapje in de goede richting.... Nu nog meer dan alleen erkenning van het SuC netwerk en Audi komt weer in beeld.

Audi’s EV Chief: “I hate to admit it, but Tesla did everything right”

Mooie naam ook. Kun je rustig stellen dat Niemand heeft gezegd dat....

Mooi! Goed dat hij dit zo eerlijk zegt. Een topman van BMW wilde geen commentaar geven toen hij werd gespot in de X tijdens de show in Genève. Laten we hopen dat de Audi Q6 (volgens mij gaat hij zo heten) ook een succes wordt!
 
Kogel. Kerk.

Zojuist een MX besteld. Omdat het kan. Maar vooral omdat de cijfertjes bleken te kloppen. Total Cost of Ownership nagenoeg gelijk aan een volgehangen Espace diesel. Geen Performance deze keer, 20K extra voor 1 seconde extra in 0 - 100 en een beweegbare SPOILERT is me te dol. Oh ja, ik vergeet die RRRRromax remklauwen waar je niet dood tussen gevonden wil worden. Voor de rest alle speeltjes behalve de trekhaak (duh), het soundpakket (vanwege goed advies op dit forum, helden!) en het winter wonderland pakket. Stuurverwarming als dat hok remote al 26 graden gestookt is? Dacht het niet.

Oh ja, blauw. Moest vanwege de WAF (Wife Approval Factor).
 
Kogel. Kerk.

Zojuist een MX besteld. Omdat het kan. Maar vooral omdat de cijfertjes bleken te kloppen. Total Cost of Ownership nagenoeg gelijk aan een volgehangen Espace diesel. Geen Performance deze keer, 20K extra voor 1 seconde extra in 0 - 100 en een beweegbare SPOILERT is me te dol. Oh ja, ik vergeet die RRRRromax remklauwen waar je niet dood tussen gevonden wil worden. Voor de rest alle speeltjes behalve de trekhaak (duh), het soundpakket (vanwege goed advies op dit forum, helden!) en het winter wonderland pakket. Stuurverwarming als dat hok remote al 26 graden gestookt is? Dacht het niet.

Oh ja, blauw. Moest vanwege de WAF (Wife Approval Factor).
Toch heb Ik vaker de stoel en stuur verwarming aan dan de Climate control. Waarom inefficiënt al die kubieke meters lucht verwarmen als alleen jouw lichaam behaagd moet worden? Zeker als ik in mijn eentje rij (98% van de tijd) heeft het weinig nut en kost het meer energie.

Just My two € cents
 
Toch heb Ik vaker de stoel en stuur verwarming aan dan de Climate control. Waarom inefficiënt al die kubieke meters lucht verwarmen als alleen jouw lichaam behaagd moet worden? Zeker als ik in mijn eentje rij (98% van de tijd) heeft het weinig nut en kost het meer energie.

Eerlijk gezegd red ik het daar niet mee. Kan liggen aan het feit dat ik al bijna toegevoegd wordt aan de afdeling Geriatrie (51) maar ik vind de verwarming in de MS niet echt top. Zeker als het koud is wordt het maar moeilijk "behaaglijk". Niet alleen mijn mening overigens. Overigens kost de verwarming relatief weinig energie, dus dan maar de thermostaat omhoog!
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Hi,

1: Een model 3 zou zeker een downgrade moeten zijn, zeker als je op de prijs afgaat.
Mijn keuze voor de S is wél voor de grootte en natuurlijk het EV verhaal dat er aan vastzit, dus een 3 zie ik enkel als tweede auto voor vrouwlief.
2: Ik volg je, maar een X heeft me totnogtoe niet overtuigd, kleine bekentenis ( alhoewel 't was geen geheim ): indien ik niet voor Tesla zou gevallen zijn was het een Cadillac Escalade ESV geworden, die net in dezelfde prijsklasse ligt als de Model S, enkel ietwat gulziger met brandstof… . ( Heb een week met een Esci gereden op Ijsland en was er helemaal weg van )

1: Sexist.
2: Ik dacht dat die Model X al lastig parkeren zou worden!
 
Vanmorgen in Aartselaar geweest om mijn zomerbanden te laten monteren.
Bij ophalen van de auto in november hadden ze velgen tekort, zodoende kreeg ik nu de nieuwe set.
Ik mocht kiezen of ik de "Classic" 19" velgen nam of de New Gen 19" standaards. Ben uit uniformiteit maar voor de classics gegaan, die staan dan ook op het scherm en volgt mijn winterbanden.
Vier nieuwe 19" velgen met Good Year Eagle RA A2 banden er op en we zijn vertrokken met zomerschoeisel.
Benieuwd of we verschillen gaan bemerken in geluid en/of verbruik.

Wat zijn jullie ervaringen met die GY banden?

Het was redelijk druk in het Sec, ook een paar afleveringen, het aantal blijft toch gestadig toenemen zo blijkt.

In interparking De Keyser geparkeerd en geladen, toen ik wou vertrekken kwam net een Nederlandse 'collega' toe.
Iemand van hier?
 
Leuk jullie hier allemaal weer te zien!

Wat is jullie' fascinatie voor de T3? Ik weet dat hier wat vreemde mensen huizen die het een kick vinden auto's te reserveren die je alleen maar op een juichpresentatie van Elon Musk hebt kunnen zien, de kosten niet kent en vervolgens pas jaaaaren later leverbaar zijn. Maar de stap van een MS naar een M3 lijkt mij een downgrade. Of zie ik dat verkeerd?

Nu ben ik een SUV-lul, kan mij niet groot genoeg zijn, dus waarschijnlijk niet objectief. Dat is trouwens toch niet mijn sterktste kant ;-)
Het is niet altijd een downgrade.
Ik ben echt geïnteresseerd een 3 te kopen voor m'n vrouw, die rijd nu nog een VW up.
Ik verwacht levering rond eind 2017 dus dan is de Up aan vervanging toe.
 
Ik heb ook op de Order knop gedrukt...

Model X 90D
Deep Blue Metallic Lak
22" Zilveren Turbine velgen
Ultrawitte stoelen
Mat Obeche hout
Zwarte headliner
6-zits configuratie
Autopilot comfortfunctie
Intelligente luchtvering
Ultra High Fidelity geluidspakket
Trekhaak packet

Uw Tesla is ingepland voor productie. U heeft tot 2016/04/03 de tijd om uw ontwerp te wijzigen of uw bestelling te annuleren tegen een volledige vergoeding. Na deze datum wordt uw Tesla in productie genomen in de fabriek en kan uw aanbetaling niet meer worden gerestitueerd.

Waarom moet ik wachten tot 3 april? Pak die gewoon in productie, dan heb ik hem nog een beetje rapper...

Hoeveel X'en zijn er ondertussen in de Benelux al effectief bested, heeft iemand daar een zicht op?