Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had altijd de hoop om tegen mijn verjaardag (begin september) mijn wagen te hebben. maar als ik alles op een rijtje zet, zal het moeilijk worden.
stel, dat de eerste europese productie begint op 1 april.
stel, dat de s per 1000 stuks naar europa komt
stel, dat de overtocht tot Tilburg 8 weken is
stel, dat ze in Tilburg per week 100 stuks kunnen uitleveren(wat me vrij veel lijkt)
stel dat er van dan een constante toevoer en doorstroom is (2 weken produceren in de US, 8 weken verzenden ,en 100 stuks buiten uit Tilburg)
met mijn P 1332 + 500 Sigs + 269 Roadsters kom ik op #2101= de eerste auto van de 22ste uitleveringsweek
tel daarbij de opstart van de eerste productie en verscheping = 10 weken
dus 32 weken vanaf begin april is de week van 4 tot 10 november:crying:
om toch uit te komen op begin september moeten er grote fouten in mijn redenering zitten, of moeten er 1200 annulaties komen:confused:
wie geeft me terug hoop!:smile:
Zouden ze de NL markt met de aanstaande aanpassing in fiscale stelsel geen voorrang geven zo veel mogelijk S'en te leveren in 2013?! Ik kan me voorstellen dat er reservatie houders zijn die annuleren als het er op lijkt dat de auto niet meer in 2013 op kenteken komt.
 
Zouden ze de NL markt met de aanstaande aanpassing in fiscale stelsel geen voorrang geven zo veel mogelijk S'en te leveren in 2013?! Ik kan me voorstellen dat er reservatie houders zijn die annuleren als het er op lijkt dat de auto niet meer in 2013 op kenteken komt.

de vraag was: "wie geeft me terug hoop" en niet: "is er iemand die het nog slechter kan maken"!:wink:
iedereen heeft wel zijn eigen goede reden waarom hij de wagen sneller "wil" of "moet" hebben...
geen goed idee dus!
 
zover ik begrijp is aan de mensen die met kerst bestelde gezegd dat ze hun best doen om de auto 2013 hier te hebben.
ik denk wel dat de 7% bijtelling in 2014 voor een probleem kan gaan zorgen maar ben ook van mening dat dit een beetje kortzichtig kijken is

7% bijtelling is 212 euro netto per maand?! nu betaal ik 600 euro netto dus nogsteeds een flinke klap minder

al denk ik dat ik mijn sig.175 nog wel dit jaar krijg :biggrin:

kwa capaciteit in tilburg durf ik geen inschattingen te maken, tesla moet natuurlijk wel werk voor de mensen daar hebben en ook houden!

3000 auto's effe snel maken is geen probleem alleen moet je meer mensen aannemen, vervolgens die mensen aan de gang houden! dat is de uitdaging denk ik. 3000 auto's maken in 6 maanden is 6000 auto's per jaar, dat zal tesla hopen te verkopen hier in europa. ik denk dat dat ook makkelijk moet kunnen met zo'n super product!!!
 
Last edited:
Ik zie niet echt een probleem om de bestellingen voor europa die van voor 31/12/12 zijn, dit jaar te leveren. Zeker niet voor de sigs en de R's. op 31/12/12 stond te teller voor Europa/Azië op 500S +269R + 2241P= 3010 wagens.
bij mijn voorgaande redenering van 100 wagens per week, vanaf half juni, kom ik aan 3100 auto's leveren voor dit jaar( dus alle reservaties van vóór 2013 kunnen dan geleverd worden.) als mijn redenering 4 weken mag opschuiven kunnen er nog 400 bij.

alleen moet ik mijn eigen verwachtingspatroon van begin september gaan bijstellen denk ik.
 
Ik zie niet echt een probleem om de bestellingen voor europa die van voor 31/12/12 zijn, dit jaar te leveren. Zeker niet voor de sigs en de R's. op 31/12/12 stond te teller voor Europa/Azië op 500S +269R + 2241P= 3010 wagens.
bij mijn voorgaande redenering van 100 wagens per week, vanaf half juni, kom ik aan 3100 auto's leveren voor dit jaar( dus alle reservaties van vóór 2013 kunnen dan geleverd worden.) als mijn redenering 4 weken mag opschuiven kunnen er nog 400 bij.

alleen moet ik mijn eigen verwachtingspatroon van begin september gaan bijstellen denk ik.
Of het moet mogelijk zijn het koopcontract te tekenen voor eind 2013. Ik verwacht dat dit ook geaccepteerd word door onze vrienden met de blauwe enveloppen.
 
Of het moet mogelijk zijn het koopcontract te tekenen voor eind 2013. Ik verwacht dat dit ook geaccepteerd word door onze vrienden met de blauwe enveloppen.
ik denk dat alleen de datum van factuur geldig is. (factuur al dan niet betaald)

iets anders,
een kat in het nauw maakt rare sprongen!
Een Fisker met een V8 motor??
Presentatie: VL Destino
 
Last edited:
Of het moet mogelijk zijn het koopcontract te tekenen voor eind 2013. Ik verwacht dat dit ook geaccepteerd word door onze vrienden met de blauwe enveloppen.

Het betreft inderdaad het moment van aangaan van de verplichting. Dus als je de bestelling heb gemaakt, en je heb een bevestiging, dan kan je de aanvraag indienen. Wanneer de auto dan komt maakt niet echt uit.

tekst website
U kunt MIA en/of Vamil aanvragen binnen drie maanden nadat u de auto besteld hebt. De auto hoeft nog niet op kenteken te staan. De besteldatum en niet de datum waarop de auto op kenteken komt, is bepalend voor de eisen die MIA en Vamil aan de auto stellen.


Een voorbeeld: u bestelt uw nieuwe Nissan Leaf op 4 oktober 2012 en deze auto wordt pas in 2013 geleverd en op kenteken gezet. U kunt MIA en Vamil tot uiterlijk 4 januari 2013 aanvragen en de auto dient te voldoen aan de eisen die gelden op 4 oktober 2012, zoals vermeldt in de op die datum geldende Milieulijst.
Lees hier hoe u MIA en/of Vamil aanvraagt.

link http://www.agentschapnl.nl/programmas-regelingen/elektrisch-vervoer
 
Dit laatste is alleen van toepassing voor de MIA/Vamil. Op het moment dat je de order definitief plaatst (dus op de Tesla-website op de bevestig-button klikt), heb je drie maanden de tijd de aanvraag te regelen.

Het 0% bijtelling-verhaal is een andere zaak. Daarbij is de afgiftedatum van het kenteken bepalend en is dus 31 december de magische dag voor de Nederlanders. Ik denk dat Tesla misschien nog te overreden is om voor auto's die in december al in Tilburg staan en nog wachten op een accu, modificatie, update of een plekje in het afleveringsschema, al een kenteken aan te vragen. Want het zou erg lullig zijn als de toekomstige eigenaar door oponthoud in Tilburg 4-5 jaar lang zo'n €3000 per jaar mag overmaken naar de belastingdienst.

Ik denk overigens dat het wel goed zal komen voor de mensen die eind vorig jaar al hadden gereserveerd. We kunnen toch wel rekenen op zo'n 15-20% uitval van mensen die de koop toch niet doorzetten, afgaande op de Amerikaanse cijfers. Dat doet de wachttijd flink slinken. Ik denk dan ook dat iedereen op tijd zal rijden, Nederland en Belg.

Iets heel anders: ik zag een paar dagen geleden elders op het forum - kan het nu niet meer vinden - een foto van een Model S die per veerboot onderweg was naar Noorwegen. Wat opviel waren twee lichtjes (het leken witte achteruitrijlichten) die waren geïntegreerd in de bumper. Het zag er helaas niet echt mooi uit, midden in een verder strakke bumper. Dus ik hoop niet dat alle Europese auto's die modificatie gaan krijgen. Weet iemand die foto misschien nog ergens te vinden, zodat we allemaal samen kunnen gruwen?
 
Dit laatste is alleen van toepassing voor de MIA/Vamil. Op het moment dat je de order definitief plaatst (dus op de Tesla-website op de bevestig-button klikt), heb je drie maanden de tijd de aanvraag te regelen.

Het 0% bijtelling-verhaal is een andere zaak. Daarbij is de afgiftedatum van het kenteken bepalend en is dus 31 december de magische dag voor de Nederlanders. Ik denk dat Tesla misschien nog te overreden is om voor auto's die in december al in Tilburg staan en nog wachten op een accu, modificatie, update of een plekje in het afleveringsschema, al een kenteken aan te vragen. Want het zou erg lullig zijn als de toekomstige eigenaar door oponthoud in Tilburg 4-5 jaar lang zo'n €3000 per jaar mag overmaken naar de belastingdienst.

Ik denk overigens dat het wel goed zal komen voor de mensen die eind vorig jaar al hadden gereserveerd. We kunnen toch wel rekenen op zo'n 15-20% uitval van mensen die de koop toch niet doorzetten, afgaande op de Amerikaanse cijfers. Dat doet de wachttijd flink slinken. Ik denk dan ook dat iedereen op tijd zal rijden, Nederland en Belg.

Iets heel anders: ik zag een paar dagen geleden elders op het forum - kan het nu niet meer vinden - een foto van een Model S die per veerboot onderweg was naar Noorwegen. Wat opviel waren twee lichtjes (het leken witte achteruitrijlichten) die waren geïntegreerd in de bumper. Het zag er helaas niet echt mooi uit, midden in een verder strakke bumper. Dus ik hoop niet dat alle Europese auto's die modificatie gaan krijgen. Weet iemand die foto misschien nog ergens te vinden, zodat we allemaal samen kunnen gruwen?


De foto's kan je denk ik vinden op Tesla S observert på fergen idag.....
ik heb de reservering op 31 december 2013 gedaan, gebeld met Gert Jan en deze denk levering rond oktober 2013, zou erg leuk zijn om geen bijtelling te moeten betalen
 
Wat is het nut van deze lampjes?

Iemand suggereerde dat voor de Europese markt de achteruitrij-lichten in de grote achterlichtunits plaats moesten maken voor oranje knipperlichten (in Amerika hebben ze zoals bekend geen oranje knipperlichten, maar gaan de rode achterlichten links of rechts knipperen). En dus moest er elders plek worden gevonden voor achteruit-lichten. Ik hoop niet dat het deze knullige oplossing is geworden. Had ze dan in de donkere onderzijde van de bumper verstopt in plaats ze pontificaal in het in carroseriekleur gespoten deel te plaatsen!

Hoop #1: dat dit een tijdelijke oplossing is en dat de definitieve versie er beter uit gaat zien (op een minder opvallende plek zit).
Hoop #2: dat dit uitsluitend voor de Noorse markt bedoeld is
 
Iemand suggereerde dat voor de Europese markt de achteruitrij-lichten in de grote achterlichtunits plaats moesten maken voor oranje knipperlichten (in Amerika hebben ze zoals bekend geen oranje knipperlichten, maar gaan de rode achterlichten links of rechts knipperen). En dus moest er elders plek worden gevonden voor achteruit-lichten. Ik hoop niet dat het deze knullige oplossing is geworden. Had ze dan in de donkere onderzijde van de bumper verstopt in plaats ze pontificaal in het in carroseriekleur gespoten deel te plaatsen!

Hoop #1: dat dit een tijdelijke oplossing is en dat de definitieve versie er beter uit gaat zien (op een minder opvallende plek zit).
Hoop #2: dat dit uitsluitend voor de Noorse markt bedoeld is

Als ze er op zitten is het wel een beetje een afknapper! Ik vind dit nog erger dan de auto in 2014 krijgen:wink: