Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in het FD; reclame voor de Model S!
Ik heb nog niet eerder reclame uitingen gezien (buiten reviews)View attachment 20427. En er staat duidelijk, voor eind april reserveren = auto geleverd in 2013! super, ik hoop dat ze er nog meer gaan verkopen...
Ik weet zeker dat er al bijna 1000 na mij zullen zijn, dus dat mij auto er ook gaat zijn voor het eind van het jaar! Misschien zelf al in oktober.... Nu ik hoor dat er al in de P900 wordt gefinalized.... Straks moet ik nog haast gaan maken met mijn laadpaal!
 
Iedereen is in de ban van de TTB knop, maar hoe ziet die er eigenlijk uit. het moet wel iets ongeloofelijk speciaal zijn. kan iemand er eens een snapshot van nemen en posten.

ik heb eens gegoogled en de enige die ik heb gevonden welke het mogelijk kan zijn is deze.
button-humor-funny.jpg
 
Vandaag een proefrit gehad. Weer een super ervaring.
Een paar opvallende uitspraken aldaar:

- de aantal reserveringen zitten op de helt van noorwegen
- het zou de verkoper niet verbazen wanneer er elektrisch inklapbare spiegels kwamen
- het liep storm.
- de auto in eindhoven heeft al enkele software updates gehad.
- navigatie werkte.
- 600 autos in de week productie (onder voorbehoud dat ik het misschien verkeerd verstaan heb)
 
Bedankt voor die lijst...
Grrrr dus "liegt" Gert - Jan!
Dat is niet leuk...
Dus gaan de Belgen nog langer moeten wachten... misschien dan geen levering meer dit jaar!!!!! :scared:

Wat ik uit het antwoord van Gert-Jan kon opmaken is dat het toch momenteel vooral de schuld is van de (trage) Belgische overheid dat er nog geen entiteit is en dat er dus nog geen orders kunnen worden gefinaliseerd (okay, het kan natuurlijk zijn dat Tesla wat laat is geweest met het aanvragen van die entiteit, maar ik kan me toch ook goed voorstellen dat er momenteel een paar ambtenaren zijn die het op hun gemak aan het doen zijn). Ik merk zelf bij mijn zakelijke contacten in België dat de bureaucratische molens soms langzaam draaien. Dit soort factoren heeft ook meegespeeld bij de beslissing voor Tesla om zijn distributiecentrum niet in België maar in Nederland te vestigen.

Maar zoals Wido al aangeeft: laat kunnen finaliseren wil nog niet zeggen laat producteren. Veel orders liggen maanden op de plank, andere misschien maar een paar weken.

Wat overigens nog eens duidelijk wordt uit de mail van Gert-Jan is dat de Noren en Zwitsers voor gaan. De reden is duidelijk: de gaan niet via Tilburg voor de laatste assemblage, want dat is alleen nodig voor EU-auto's, ze gaan direct. Ze kunnen daardoor sneller aan de klanten worden geleverd waardoor Tesla eerder zijn centen heeft. Wat dat betreft zal Tesla er overigens alles aan doen om ALLE auto's na productie zo snel mogelijk in Europa te krijgen en daarna zo snel mogelijk bij de klant. Geen bedrijf wil een paar duizend auto's (waarde pakweg €200 miljoen) langere tijd voorfinancieren.
 
Heb je een e-mail adres of telefoon van Alex Schoch?
Ik had tot nu toe altijd contact met Gert - Jan... overingens altijd heel vriendelijk maar ... altijd antwoorden zoals politiekers doen: een beetje rond de pot draaien zonder echt een antwoord te geven.... Ik begrijp dat Tesla niet zomaar in z'n kaarten kan laten kijken... en dat al wat ze zeggen & schrijven tegen hun kan gebruikt worden... Maar iets meer duidelijkheid en directheid zou toch geen kwaad kunnen vind ik... niet?

- - - Updated - - -

Ja 't is een zootje in België!
Het fijn stof en het auto verkeer zijn nu de grootste luchtverontreinigers hier... Elke Belg leeft daardoor gemiddeld 1j minder en regelmatig ziek met verkoudheden e.d.
En begin april nog maar 25 nieuwe e-auto's ingeschreven... heel triest!
Hopelijk laat Tesla de Belgische reservatie houders en klanten daarom niet op z'n Vlaams gezegd... een beetje "stikken" want wat niet is kan nog komen... als wij met onze S rond bollen komt er misschien een vloedgolf van ... bestellingen... :biggrin:

En ik blijft met de vraag zitten: er rijden in België toch een heel deel Tesla Roadsters rond.. Zonder dat er één of andere entiteit van Tesla in België was.... toen kon het wel.... en nu moeten er gewacht worden???? :confused:
 
Last edited:
Afgelopen vrijdag proefrit gemaakt en rijdt uiteraard geweldig. Nog niets bekend over de simkaarten helaas. Ze zijn met een aantal telecomproviders in gesprek en hopen binnenkort meer info te geven. Ook even gevraagd naar onze Belgische vrienden en hetzelfde antwoord als hier al eerder genoemd. Er is geen Belgische entiteit, dus kan er nog niets gedaan worden. Hoe ze dat eerder voor de Roadsters gedaan hebben, dat weet ik niet. De verzekeringspremie voor Nederland komt bij Centraal Beheer om en nabij de € 950,- per jaar, afhankelijk van schadevrije jaren. Ook even over het forum gesproken en ze geven aan dat ze het wel lezen, maar niet mogen/willen deelnemen. Terug naar de auto. Wat rijdt dat ding lekker zeg. Geen vertraging, wanneer je het pedaal naar beneden doet maakte me erg blij. Je remt ook behoorlijk af, wanneer je het pedaal loslaat. Dat is heel even wennen, maar aan het eind van de proefrit was ik er al aan gewend op de standaard instelling. Gisteren in de Renault Zoe gereden. Deze gaan we ook bestellen en daar is de vertraging veel minder. 17" touchscreen werkt erg goed. Een beetje mee kunnen spelen. Helaas het dak niet kunnen openen, omdat het regende. Wat ik wel meteen gemerkt heb is dat de kont lekker los is, wanneer je in de regen in een flauwe bocht driekwart gas geeft, dan breekt hij uit, maar dat wordt ook weer mooi opgevangen door het ESP. Van de actieradius hebben ze al een aardig beeld, omdat ze 10 tot 15 proefritten per dag doen nu. Ze halen met de proefritten ongeveer 310-320 kilometer op 1 lading. Je kunt je voorstellen dat er dan heel erg wisselend wordt gereden, dus de werkelijke actieradius met de cruisecontrol op de snelweg zal nog wel beter zijn. Nog steeds erg onder de indruk. Kan nu al niet meer wachten tot ze in Nederland rondrijden.

Wat trouwens ook nog wel leuk is om te weten, is dat ze druk bezig zijn met de fabriek in Tilburg. Er komt schijnbaar een volledig glazen wand bij de receptie, waardoor je in de fabriek kunt kijken. Moet een attractie op zich worden. Ik zou daar zeker eens gaan kijken, wanneer ze klaar zijn voor finale assemblage. Ik woon daar 15 km vandaan, dus als er meer bekend is, meld ik me hier!
 
Ik heb gisteren een proefrit gedaan. Voor mij, waren er mensen die voor het eerst kwamen bij Tesla en zij kunnen in mei op zaterdag proefrijden. Door de weeks gaat wat sneller. Gert Jan gaf aan dat Tesla bezig is een grote batch te verzamelen, dus de volgorde van finaliseren zegt niets. De computer neemt op basis van land, moment van reservering, betaling enz. Een selectie van de mensen de mogen finaliseren. Na finaliseren gaat de computer uiteindelijk de auto's op de meest efficiënte wijze produceren. Omschakelen van productielijnen, ondanks de vergaande robotisering kost nog altijd tijd. ook in verband met de aanlevering van de onderdelen. Nog steeds geldt reserveren voor eind april is levering voor eind van het jaar.

Ben weer bezig met de kleur van de auto, wordt echt gek van wat ik wil. Maar als de mail komt hak ik de knoop wel door.

Overigens weer heerlijk gereden. Die power is echt belachelijk. Ik ga gewoon afwachten, neem alle gegevens mee op vakantie, zodat ik lekker met een bacootje in de zon kan finaliseren. Als we de auto eenmaal hebben, gaan we met z'n alle genieten. Tesla gaf wel aan om voor de eigenaren leuke dingen te organiseren als we de auto's eenmaal hebben. Lijkt me wel leuk om af en toe dingen met andere rijders te doen. Tesla is zich wel bewust van het feit dat juist wij (the early adopters) het visitekaartje zijn van elektrisch rijden en Tesla.

- - - Updated - - -

En toen werd half Nederland wakker.......wat is dit? Kan dat?
Jammer dat ze deze niet vorige maand plaatsten, een proefrit maken voor eind april zit er niet meer in. Reserveer "geheel vrijblijvend" zou een nog betere tekst zijn geweest.
Als je pas nu achter deze auto komt (ik kwam er pas afgelopen oktober achter), zou een proefrit ergens de komende 10 dagen wel wenselijk zijn.
Mocht ergens iemand een zetje nodig hebben, ik heb een testrit as. Woensdag om 14:30 en nog 2 plekken vrij.

Martijn, wij hebben toch ook allemaal gereserveerd in een periode dat je geen proefrit kon maken, dus waarom zouden nieuwe klanten dat ook niet doen. Je krijgt je geld terug als het je niet bevalt (nog niemand gehoord die het niet zou bevallen).
 
altijd antwoorden zoals politiekers doen: een beetje rond de pot draaien zonder echt een antwoord te geven....
Inderdaad,
Zoals toen ik enkele weken geleden vroeg of er een Isofix-systeem zit op de acterzetels...

Zijn antwoord: ISOFIX is een internationale standaard voor kinderstoelen in de wagen. De Europese variant van Model S zal volledig voldoen aan de Europese veiligheidsvereisten. :confused:
Ben dan maar op foto's beginnen kijken naar neergeklapte anchterbanken om het zelfs te proberen achterhalen.
 
Na finaliseren gaat de computer uiteindelijk de auto's op de meest efficiënte wijze produceren. Omschakelen van productielijnen, ondanks de vergaande robotisering kost nog altijd tijd. ook in verband met de aanlevering van de onderdelen.

Oei, wil dit zeggen dat ik wel eens achteruit kan worden geschoven omdat ik een van de weinige ben die geen "air suspense" zou nemen????
 
tis toch al dure zaak geworden hé ... initieel bij intekening 3 jaar terug zijden ze dat hij rond de 50 000 $ zou gaan kosten basis, tis ondertussen 62400$ geworden en 72600€ in belgie, ik dacht dat een dollar nochtans minder waarde had dan een euro... Elon musk speelt met ons kl**ten en we laten ons doen ....
 
tis toch al dure zaak geworden hé ... initieel bij intekening 3 jaar terug zijden ze dat hij rond de 50 000 $ zou gaan kosten basis, tis ondertussen 62400$ geworden en 72600€ in belgie, ik dacht dat een dollar nochtans minder waarde had dan een euro... Elon musk speelt met ons kl**ten en we laten ons doen ....

ter info: de prijs in Amerika is zonder taks . hier is het dan 60000 euro( zonder taks) voor de 60kw.
de prijzen zijn trouwens bekend sinds december. er zijn maar twee mogelijkheden: u erbij neerleggen of annuleren.