Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog dank voor je bericht, voor mij reden naar store in Eindhoven te gaan gisteren en wilde graag de P85+ testen omdat ik die besteld heb. Helaas was de auto na een dagje Eindhoven in alle vroegte al weer terug naar Duitsland, De Nürburgring! Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste serieuze rondetijd in de Model S (binnenkort) daar gereden wordt. Het is fantastisch te ervaren hoe op een zaterdag als aan de lopende band testritten gemaakt worden in Eindhoven maar ook auto's besteld worden, ongelooflijk te zien.

Heeft iemand ENIG idee hoeveel Model S-en er in NL besteld zijn???
 
Wel heb ik laatst ja gezegd, bij Athlon. Toen werd me tussen neus en lippen verteld dat ze er nog 39 hadden (van de 150 ) neem ik aan. Ze zullen mijn bestelling overnemen.

Verbaasd mij ook niets als deze serie Sigs geshared worden en je in de Store in Eindhoven nog rechtstreeks bij Tesla een Signature kan bestellen. Alleen maar goed deze keuzevrijheid en naast de Signatures voor Nederland zijn er behoorlijk aantal productieversies verkocht, schatting zou ik niet aandurven maar ben niet verrast als er voor eind 2013 500 op NL-kenteken staan.
 
Heeft iemand ENIG idee hoeveel Model S-en er in NL besteld zijn???

Daar is wel een gefundeerde schatting van te maken. In het overzicht van EU-reserveringen, elders op deze site, waar zich tot nu toe 325 Europese reserveringshouders hebben gemeld, staat 68 Nederlandse auto's. Dat is 21%. Als je dat afzet tegen de ruim 4800 Europese reserveringen (incl. 500 Signatures), dan zouden er dus al 1000 auto's naar Nederland komen. Het is echter niet met zekerheid te zeggen, want het kan best zijn dat de Nederlanders actiever zijn op dit forum dan bijvoorbeeld Duitsers en Fransen, omdat ze de Engelse taal vaker machtig zijn. Dat zou betekenen dat Nederlanders oververtegenwoordigd zijn in het reserveringsoverzicht.

Overigens zullen er nog behoorlijk wat annuleringen tussenuit vallen. Ik ken er zelf al twee (mijn broer, die voor een Leaf is gegaan) en mijn zwager (die een paar jaar naar Azië gaat). Het zou me niet verbazen als zo'n eenderde is afgehaakt, vooral vanwege veranderde persoonlijke omstandigheden de afgelopen jaren. Wanneer de tijd tussen reserveren en bestellen kleiner wordt, zal ook het uitvalspercentage kleiner worden.

Overigens zijn er van de 325 in de lijst liefst 150 Noors (46%!).

In de lijst staan 17 Belgische reserveringen (5%).
 
Last edited:
Verbaasd mij ook niets als deze serie Sigs geshared worden en je in de Store in Eindhoven nog rechtstreeks bij Tesla een Signature kan bestellen. Alleen maar goed deze keuzevrijheid en naast de Signatures voor Nederland zijn er behoorlijk aantal productieversies verkocht, schatting zou ik niet aandurven maar ben niet verrast als er voor eind 2013 500 op NL-kenteken staan.

De Signatures zijn al lange tijd uitverkocht bij Athlon. Die 39 zullen "gewone" S'en zijn.
 
Panasonic maakt melding dat deze maand er > 100 miljoen batterijtjes naar Tesla zijn verscheept...
http://www.japancorp.net/press-release/26875/panasonic-delivers-over-100-million-lithium-ion-battery-cells-for-tesla's-model-s-ev
d'r zitten toch ca 6800 cellen in een 85kWh? dus >14.500 auto's. loopt dit op schema mbt de leveringen dusver??? of loopt Tesla hiermee vooruit/zijn ze aan het versnellen/of valt het tegen. Wat zijn jullie gedachten?

grtz,
DuBois
100 miljoen cellen, dat zijn er nogal wat! Ben héél benieuwd wat Tesla per cel betaald. Zou ze graag zelf ook kopen om gewoon wat eigen Lithium accu's te kunnen bouwen voor de test.

Afijn, ik stop met speculeren en gokken, ik ga gewoon verder genieten van de Portugese zon en rustig afwachten op die S voor mijn deur.

Neemt niet weg dat er geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk, eigenlijk bijna geen uur denk ik zo.
 
Zit 24 uur lama's te kijken en denk" zou toch geweldig zijn met een teala met batterijswap in de pit! Let wel een aangepaste versie met 4 wiel drive etc etc! Zijn er mensen die mee willen financieren ?

Inderdaad, heb dit ook zitten denken.
Financieren niet echt, maar meewerken wil ik gerust wel doen! Misschien dat je op het Britse of Duitse deel veel meer animo vindt om een auto raceklaar te krijgen, het racen zit hen wat meer in het bloed (dan ons laaglanders).
Sowieso zal je dan ook wel medewerking van Tesla zelf moeten kunnen krijgen want die swap-stations zullen volgend jaar nog niet hier zijn. En misschien best ook eens de inschrijvingsregels nakijken want 100% zuiver elektrische weet ik niet of die in een bepaalde klasse kunnen ondergebracht worden.

Zou in ieder geval een prachtig statement zijn! Net zoals de Audi-diesels (in 2006 als ik het me goed herinner).
 
Inderdaad, heb dit ook zitten denken.
Financieren niet echt, maar meewerken wil ik gerust wel doen! Misschien dat je op het Britse of Duitse deel veel meer animo vindt om een auto raceklaar te krijgen, het racen zit hen wat meer in het bloed (dan ons laaglanders).
Sowieso zal je dan ook wel medewerking van Tesla zelf moeten kunnen krijgen want die swap-stations zullen volgend jaar nog niet hier zijn. En misschien best ook eens de inschrijvingsregels nakijken want 100% zuiver elektrische weet ik niet of die in een bepaalde klasse kunnen ondergebracht worden.

Zou in ieder geval een prachtig statement zijn! Net zoals de Audi-diesels (in 2006 als ik het me goed herinner).
Heb weleens gehoord dat Tesla zelf wil gaan racen. Alleen als ik de verbruikscijfers die ik hier voorbij heb zien komen in ogenschouw neem dan gok ik dat een Tesla met snelheden van 300+ misschien 1 hooguit 2 rondjes op z'n 85 kw pack doet op Le Mans. Kan vast iemand wel uitrekenen hier.
 
Heb weleens gehoord dat Tesla zelf wil gaan racen. Alleen als ik de verbruikscijfers die ik hier voorbij heb zien komen in ogenschouw neem dan gok ik dat een Tesla met snelheden van 300+ misschien 1 hooguit 2 rondjes op z'n 85 kw pack doet op Le Mans. Kan vast iemand wel uitrekenen hier.

Vergeet dat racen maar voorlopig. De Roadster word al vrij snel te warm en reduceert vermogen en de Model S nog sneller.

Zie hier de ervaringen van Doug_G: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/17581-Model-S-on-the-Track-A-Review
 
Ook mijn ervaring met de Roadster na 15 minuten circuitgummen. Niet meer vooruit te branden....

Met wat aanpassingen kan daar wel wat aan gedaan worden; warmteontwikkeling is bij ICE auto's een nog veel groter probleem.
Racen met ICE en EV auto's bij elkaar zal wel een oeverloze discussie geven over toepassen van bepaalde regels. Zodra de EV's vooraan rijden, met name, haha. Ik denk wel dat we vrij snel EV raceklassen zullen zien. Hebben we in ieder geval geen gezeur meer over geluidslimieten enzo.

image.jpg


- - - Updated - - -

Eerst zwart, nu een spoilert. Zoals mijn wijze oma reeds zei: "Over gebrek aan smaak valt niet te twisten" ;-)

Jammer eigenlijk dat er geen TURBO achterop staat:biggrin:
 
Met wat aanpassingen kan daar wel wat aan gedaan worden; warmteontwikkeling is bij ICE auto's een nog veel groter probleem.
Racen met ICE en EV auto's bij elkaar zal wel een oeverloze discussie geven over toepassen van bepaalde regels. Zodra de EV's vooraan rijden, met name, haha. Ik denk wel dat we vrij snel EV raceklassen zullen zien. Hebben we in ieder geval geen gezeur meer over geluidslimieten enzo.

De batterijen moeten de eindeloze reeks belastingen en ontlastingen wel aankunnen natuurlijk. En dan vraag ik me ook ineens af wat dit zou betekenen voor een uurtje "volgas" op de Duitse Autobahn? (gesteld dat range niet belangrijk is)

Voor wat betreft de geluidslimieten is dit een oplossing voor motocrossparcours waar we in België er nog steeds veel te weinig van hebben. Heb dit jaren geleden al eens gemaild naar ministers en MAG-België, maar nooit respons gekregen.
 
Last edited:
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?
 
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?

Ik heb drie accountants nodig gehad voordat ik er een had die goed is en niet voor elk telefoontje een factuur stuurt. Mijn huidige had al een inlogcode (voor al die outlanders) en doet dat er gratis bij.
Lijkt me dat 1 uur al veel tijd is hiervoor.
 
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?

Mijn controller heeft het gedaan - weet niet hoelang hij erover deed maar ik hoop geen 2 uur en 3 kwartier :wink:
 
Mijn accountant heeft de aanvraag MIA/VAMIL gedaan. Komt er een rekening van 2,75 uur à € 83,- per uur. Totaal excl. btw 228,25 euro.
Is dat niet heel royaal? Wie van jullie heeft dit zelf gedaan en hoeveel tijd kost het invullen van de formulieren werkelijk?
Wij hebben het zelf gedaan. Wil je niet verdrietig maken maar was ca. 15 min. werk. Geef toe dat het voor ons niet de eerste keer was daar wij veel ontwikkelwerk doen waarbij we 1x per jaar wbso subsidie aanvragen voor een paar producten. Maar ik mag toch aannemen dat een accountant dit ook niet voor het eerst doet, het is ten slotte zijn werk. En mocht hij het voor het eerst doen dan is het naar mijn mening niet redelijk dat hij al zijn tijd doorbelast.