Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@Jet: Naja, ik had de details wel gepost, maar blijkbaar is dit niet doorgekomen.

Poging 2: Model S 85kWh, Blue, Tan, Obeche matte, body color roof, 19", Tech, Sound, P-sensors, Security
De 19" velgen wil ik voor de winter houden en dan nog iets groters aanschaffen voor de zomer (denk dat het Vossen velgen worden), maar met een levering in december heb ik voor de zomervelgen nog tijd zat.

Waarom Tesla voor mij:
- imo de eerste volledig elektrische auto die er fatsoenlijk uitziet (mooie lijn)
- innovatief product (getuige 17"touchpad) met ook nog eens een waanzinnige performance
- de eerste auto waar ik mijn handtas tussen de voorstoelen kwijt kan
Die laatste was uiteraard de doorslaggevende factor :wink:

@PeterSZ: Ach wat zal ik zeggen. Boys will be boys. Blijf gewoon jullie ding doen zou ik zeggen.
Alhoewel ik hier ergens op het forum erg heb moeten lachen om die pussy magnet optie (briljant).

@Bigbit: ben 100% limbo, maar voor mijn werk zit ik door het hele land, dus zie mezelf meer als een integratie limbo.
In elk geval leuk om te weten dat er meer mensen uit Limburg een bestelling hebben, want ik had het gevoel dat de meeste bestellingen de randstad betrof.

@Wassenberg: Ben benieuwd wanneer ik de eerst S in de regio zie langszoeven. Als ik je zie krijg je van mij two tumbs up.
Zal nog moeilijk worden om de zelfbeheersing te behouden als er straks steeds meer S-en rondrijden (zucht), maar met valium moet dat wel lukken.

@Right_said_Fred: Ik heb er wel een goed vertrouwen in dat ze dit inderdaad waar gaan maken (voor 30 juni besteld, dan in 2013 nog geleverd).
 
voor de niewelingen en de toevalige bezoekers:
U bent wel degelijk op het forum van de Tesla model S....
Om het geheugen nog eens op te frissen, hier een afbeelding van de auto:wink:
View attachment 24589

Wat een kleine wieltjes...
Rare kleur ook.

- - - Updated - - -

Goed gezien wel van Frankie.
8 guests browsing this thread, en net nog 11...
Hebben jullie al een S besteld, beste mensen?
Tot eind juni krijg je 'm zeker nog in 2013!
Snel beslissen dus.

- - - Updated - - -

Eveneens voor de toevallige bezoekers: dit heeft niks met de S te maken.
image.jpg
 
Wat een kleine wieltjes...
Rare kleur ook.

- - - Updated - - -

Goed gezien wel van Frankie.
8 guests browsing this thread, en net nog 11...
Hebben jullie al een S besteld, beste mensen?
Tot eind juni krijg je 'm zeker nog in 2013!
Snel beslissen dus.

- - - Updated - - -

Eveneens voor de toevallige bezoekers: dit heeft niks met de S te maken.View attachment 24590
PeterSZ,
waarom wil je die foto tonen? omdat die ook kleine wieltjes en een rare kleur heeft zeker:biggrin:??
 
20130617_205042.jpg
Wat een kleine wieltjes...
Rare kleur ook.
als we toch ruig gaaj doen......zc 2013 acherhoek here we come
- - - Updated - - -

Goed gezien wel van Frankie.
8 guests browsing this thread, en net nog 11...
Hebben jullie al een S besteld, beste mensen?
Tot eind juni krijg je 'm zeker nog in 2013!
Snel beslissen dus.

- - - Updated - - -

Eveneens voor de toevallige bezoekers: dit heeft niks met de S te maken.View attachment 24590

- - - Updated - - -

als we toch ruig willen doen....zc 2013 Achterhoek here we come
 
Over Athlon gesproken...in januari heb ik contact gehad met Leaseloket. Die werken samen met Athlon. Het ging om een financial lease constructie waarbij ik een forse aanbetaling wilde doen en een zo kort mogelijke looptijd voor de lease. Ik heb mijn financiele cijfers overlegd en daar akkoord op gekregen. Er moest alleen nog met Athlon overlegd worden of ze een dergelijk hoge aanbetaling en korte looptijd wel interessant genoeg vonden. Ik zou er nog van horen...(dat was in januari dus).
Nooit meer iets gehoord! Ik was er dus ook snel klaar mee en had besloten om mijn model S zelf volledig te betalen. Gisteren (bijna een half jaar later!) werd ik gebeld door Leaseloket. "U heeft in januari contact gehad met een collega, en nu vroegen wij ons af...". Nee hoor, bedankt mevrouw, ik heb nooit meer iets van jullie gehoord en ik heb hem nu zelf al besteld. "Nou, dan gaat u gelukkig wel in die fijne auto rijden!". Ik werd er een beetje lacherig van eerlijk gezegd.

Maar het gaf me te denken. Het kwam op mij over alsof ik op een stapeltje lig van mensen die door Athlon even geparkeerd waren en die ze altijd nog kunnen benaderen als ze met model S-en in hun maag blijven zitten. Misschien liggen er bij Leaseloket cq. Athlon dus nog wel kansen voor mensen die een financial lease zouden willen.

Klinkt bekend! Ik had ook eerst contact met leaseloket van de lage landen. Ik zat helemaal niet te wachten op een financial lease constructie, maar dat was in januari de enige manier om een gegarandeerde levering in 2013 te krijgen (d.m.v. die 150 door Athlon gereserveerde auto's). Bij Tesla kreeg ik eind januari nog te horen dat de levertijd vermoedelijk 10 tot 12 maanden zou bedragen en er dus geen garantie was op levering in 2013. Ik wilde bij leaseloket dan uiteraard wel een zo laag mogelijk te financieren bedrag hebben. Op mijn vraag welk bedrag zij minimaal wilden financieren konden zij geen antwoord geven. Ik heb toen zelf maar een relatief laag bedrag ingevuld (ruim minder dan de helft van de aanschafwaarde ex btw) en dat is toen geaccepteerd.

Het voordeel van deze constructie is dat de auto relatief snel geleverd zal worden (nou ja, nog altijd 9 maanden na reservering, maar dat is op dit forum natuurlijk niets vergeleken met de reserveringen die al drie jaar geleden zijn geplaatst), daar staat dan tegenover dat ik niet het plezier heb van een eigen webpagina waar ik 20 keer per dag dwangmatig op F5 kan drukken om te zien of ik nu al een vin nummer heb... :biggrin:

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
De 19"worden mijn wintervelgen en voor de zomer ga ik voor groter, maar die regel ik na de aanschaf wel (waarschijnlijk Vossen).
Die constructie had ik voor mijzelf ook bedacht, de 19" fabrieksvelgen voor de winter en 20" Vossen voor in de zomer. Het leuke is dat vossen veel "staggered" sets kan leveren van 9J breed voorkant en 10.5J achterkant.
Daardoor kun je dus 245 banden voor en 275 achter monteren, en dus voor een deel het P+ effect creëren.
Heb nog niks besteld maar vind persoonlijk deze CV7 erg mooi:
ImageUploadedByTapatalk 21372486959.740171.jpg
 
View attachment 24592

- - - Updated - - -

als we toch ruig willen doen....zc 2013 Achterhoek here we come

:biggrin::biggrin::biggrin:

Bij deze heeft Wassie de Vetse BAK op dit forum, hahaha!
Totdat de S er is uiteraard....
Achterhoek? Daar staat mijn bedrijf!

- - - Updated - - -

PeterSZ,
waarom wil je die foto tonen? omdat die ook kleine wieltjes en een rare kleur heeft zeker:biggrin:??

Frankie,

Ik denk dat het een soort anticiperende rouwverwerking is van een Petrolhead...
Laat me nou maar...
...
image.jpg
 
Nou breekt mijn klomp. Schijnt #848 te hebben en 19 april te hebben gefinaliseerd (zegt niet alles). Ik vermoed hier toch een slippertje voor iemand die ook in NL woont notabene. Meer nieuws zal snel volgen?

Ik heb van Peter Gabes reactie gehad, volgende tekst;
"@NoldenDraaier Zelf reservering #848 (03-2012 Seattle) 4 weken geleden alsnog Signature gekocht bij Athlon. Productie start volgende week."
We weten inmiddels dat er een tijdje tussen productie en levering zit dus deze Sig via Athlon zal denk ik keurig meelopen in rest van leveringen
 
Waarom Tesla voor mij:
- imo de eerste volledig elektrische auto die er fatsoenlijk uitziet (mooie lijn)
- innovatief product (getuige 17"touchpad) met ook nog eens een waanzinnige performance
- de eerste auto waar ik mijn handtas tussen de voorstoelen kwijt kan
Die laatste was uiteraard de doorslaggevende factor :wink:

@PeterSZ: Ach wat zal ik zeggen. Boys will be boys. Blijf gewoon jullie ding doen zou ik zeggen.
Alhoewel ik hier ergens op het forum erg heb moeten lachen om die pussy magnet optie (briljant).

.

Nou SnipsterHipster volgens mij ben je wel een Cool Wijf. In ieder geval de eerste met 'balls' genoeg om de vetse en vernieuwendste auto sinds 100 jaar te kopen EN zich op dit forum te melden. Wel naar het First Delivery Event komen hoor, straks bij Wiebe thuis. We hebben dan heerlijke toastjes met van alles, zalm enzo :cool:
 
Die constructie had ik voor mijzelf ook bedacht, de 19" fabrieksvelgen voor de winter en 20" Vossen voor in de zomer. Het leuke is dat vossen veel "staggered" sets kan leveren van 9J breed voorkant en 10.5J achterkant.
Daardoor kun je dus 245 banden voor en 275 achter monteren, en dus voor een deel het P+ effect creëren.
Heb nog niks besteld maar vind persoonlijk deze CV7 erg mooi:
View attachment 24622

@snipje We maken er gewoon een geheim Limburgs clubje van:biggrin: (flashback to childhood)

waar moet ik als complete autoleek nu op letten als ik velgen op mijn zwarte schatje wil zetten? (heren ik bedoel mijn Model S) 275 achter lijkt me ook een best idee...

- - - Updated - - -

Ik denk dat er sprake is van een misverstand. De wrap die bedoeld wordt is volgens mij de Paint Armor: een doorzichtig, nauwelijks zichtbaar plastic laagje aan de voorzijde van de auto dat de lak moet beschermen tegen opspattende steentjes en zo (in de VS met zijn slechte wegen schijnbaar een must; in Nederland minder noodzakelijk). De wrap waarbij de auto een geheel andere kleur krijgt werd er volgens mij niet mee bedoeld.

- - - Updated - - -



Als ze het zo stellig op papier zetten, dan kan het tegen Tesla worden gebruikt (je kunt dan cancellen als ze 31 december niet halen en je vijf jaar lang 7% bijtelling moet gaan betalen). Dus ze zullen wel behoorlijk zeker zijn van hun zaak, anders zouden ze zo'n harde toezegging niet aandurven.


Of je had een niet verkrijgbare kleur willen hebben en vindt het fijn dat als je na 5 jaar peelt je een perfecte lak vindt! As ik die rode sig kleur ergens in mat kan vinden wordt hij gewrapt!!!

- - - Updated - - -

bij mijn weten is de mannelijke tegenhanger van de "Pussy Magnet" (nog) niet beschikbaar.
Voor de vrouwen is wel reeds de zeer handige tamponhouder te verkrijgen, met bijhorende ovulatie-kalender app.
dit voor slechts 1069€ :smile:

View attachment 24630

ik viel bijna van mijn stoel Frank, jeez ben ik blij dat míjn vrouwtje het forum niet leest...
 
waar moet ik als complete autoleek nu op letten als ik velgen op mijn zwarte schatje wil zetten? (heren ik bedoel mijn Model S) 275 achter lijkt me ook een best idee...
Voornamelijk dat de maten kloppen (steek, et, breedte) en dat ze het gewicht aankunnen. Een merk als Vossen bijvoorbeeld levert veel aan klanten met high end (zware en/of krachtige auto's) dus die hebben meestal wel de juiste specs. Verder laat je adviseren door een goede velgenboer die weet waar hij het over heeft.