Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mensen die andere banden/velgen overwegen vond ik onderstaande tabel.

Meer interessante banden informatie op: Advies autoband: technisch advies voor autobanden - Pneus-Online

Tesla monteert standaard velgen met een breedte van 8,5 inch. Offset is 40 mm. Steekmaat is 5x120mm.



Schermafbeelding 2013-06-30 om 11.42.27 AM.png
 
Jetje, van harte met je wolk van een baby. Sterkte met de slapeloze nachten, maar je krijgt er zoveel voor terug ;-)
Hans, bedankt voor deze velgen info. Ik heb de pagina weer even gebookmarked voordat ik me over een paar maanden, als ik wielen met winterbanden wil, weer een slag in de rondte zoek op dit forum. Ik ben heel benieuwd met wat voor wielen jullie gaan rijden (voor de mensen die iets anders overwegen dan de standaard 19" en 21").
En misschien moet ik ook nog even aansluiten in de rij mannen die nerveus worden van een vrouw op het forum. Dus welkom Snipje!

Goed, nu ik de (overigens gemeende) beleefdheden weer heb gehad, heb ik een vraag. Ik zit eind deze week in het vliegtuig naar Los Angeles, maak een rondtrip met mijn gezin in een camper om uiteindelijk ergens eind juli door silicon valley te komen, en daarnet begon zelfs mijn vrouw uit zichzelf van "wil je niet effe naar die fabriek of zo?". Ik heb dus even gegoogled, maar vind wat tegenstrijdige (en vooral gedateerde) berichten hierover. Weet een van jullie dit misschien: kun je zomaar de fabriek bezoeken? Of een service center? Ik kan natuurlijk altijd nog een Tesla shop vinden, maar wat moet er geweldiger zijn dan tientallen S-en bij elkaar te zien? Best leuk zo'n grand canyon, maar je moet altijd streven naar het hoogst haalbare, toch?
 
Winterpakket

Buiten graadje of 25, dus moest direct aan het winterpakket denken...
Heeft iemand dit serieus overwogen ? Tot nu toe dacht ik wat een flauwekul.. Inmiddels realiseer ik me dat het ontbreken van een motor voorin, het met 100 Km wel heel erg koud kan maken in de winter - en dat het water voor de ruitenwisser toch zou kunnen bevriezen.. Of is dat overdreven ?
Ook is achterbankverwarming toch niet zo´n gek idee.. kost veel minder energie dan het verwarmen van de hele auto... Of niet ?
 
Goed, nu ik de (overigens gemeende) beleefdheden weer heb gehad, heb ik een vraag. Ik zit eind deze week in het vliegtuig naar Los Angeles, maak een rondtrip met mijn gezin in een camper om uiteindelijk ergens eind juli door silicon valley te komen, en daarnet begon zelfs mijn vrouw uit zichzelf van "wil je niet effe naar die fabriek of zo?". Ik heb dus even gegoogled, maar vind wat tegenstrijdige (en vooral gedateerde) berichten hierover. Weet een van jullie dit misschien: kun je zomaar de fabriek bezoeken? Of een service center? Ik kan natuurlijk altijd nog een Tesla shop vinden, maar wat moet er geweldiger zijn dan tientallen S-en bij elkaar te zien? Best leuk zo'n grand canyon, maar je moet altijd streven naar het hoogst haalbare, toch?
Mijn collega is er in Mei geweest. Als je even Geert Jan mailt dan kan hij het zo regelen.

Ik heb anders nog wel een contact bij Tesla USA.
 
Buiten graadje of 25, dus moest direct aan het winterpakket denken...
Heeft iemand dit serieus overwogen ? Tot nu toe dacht ik wat een flauwekul.. Inmiddels realiseer ik me dat het ontbreken van een motor voorin, het met 100 Km wel heel erg koud kan maken in de winter - en dat het water voor de ruitenwisser toch zou kunnen bevriezen.. Of is dat overdreven ?
Ook is achterbankverwarming toch niet zo´n gek idee.. kost veel minder energie dan het verwarmen van de hele auto... Of niet ?

Heel eerlijk kan ik niet precies aangeven waarom maar ik heb alle opties genomen ook winterpakket. Verwarming achterbank vind ik wel passen bij een auto in dit segment en wat betreft verwarmde ruitensproeiers is antivries nog steeds beste voorzorg ten opzichte van verwarmen leidingen wat uiterst secuur moet werken. Nogmaals voor mij was het meer een keuze van alle opties erbij te nemen, behalve rearseats, dan per optie weloverwogen behalve dan weer het Performance Plus pakket waar ik specifieke vragen over heb gesteld. Ben daarom ontzettend benieuwd naar verbeteringen met dit pluspakket. Was helaas te laat vorig weekend toen de plusversie Tesla een dagje in Eindhoven stond. Mijn gevoel zegt ook dat er de komende periode nog wel meer opties bij gaan komen die hopelijk allemaal eenvoudig retrofit aangebracht kunnen worden. Deze auto is niet snel uitontwikkeld wel vanaf begin erg concurrerend ook zonder Winterpakket. Zou je nog kunnen upgraden?

@Jetje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
 
BNR rijdt deze week in een blauwe met tan interieur. Zoals ik heb besteld (ik weet niet of het hout ook matt is). Ik heb deze niet eerder in NL gezien. Weet iemand waar deze auto na deze week te bewonderen is?

Hoi Gelden, Daar heb ik vorige week mijn proefrit mee gemaakt in Eindhoven, dus ik zou even contact opnemen met dealer in Eindhoven of de auto na die week weer in Eindhoven als testrit auto wordt gebruikt. Hieronder een paar van mijn pics (d.blauw blijft moeilijk te fotograferen).

Blue/tan is toevallig ook mijn bestelde combi dus ik was hyped om de proefrit hierin te maken. Erg prettig om de kleuren in het echt te kunnen zien.
Dat tan valt tamelijk licht uit, maar kwestie van alleen met schone handen en lichte broek (vooral geen donkerblauwe jeans) in de auto.

20130625_01.jpg
20130625_02.jpg
20130625_03.jpg
 
=]
Dat tan valt tamelijk licht uit, maar kwestie van alleen met schone handen en lichte broek (vooral geen donkerblauwe jeans) in de auto.

View attachment 24702View attachment 24703View attachment 24704

Dat van de spijkerbroek is geen overbodige luxe. Mijn huidige lichte bestuurdersstoel (echt het mooist bij een donkere auto) is lichtblauw inmiddels. Ook voor actieve kinderen als bijrijder moet je oppassen: modder, ketchup, van dat groen dat aan takken zit.... Onze andere auto, met zwart leren interieur ziet er na 5 jaar stukken beter uit, terwijl dat de auto is die voornamelijk voor het gezin gebruikt wordt. Ik heb deze keer voor praktisch gekozen (en mooier na 5 jaar). Mocht je geen kinderen hebben en poetsen leuk vinden, go for tan! :)
 
Dat van de spijkerbroek is geen overbodige luxe. Mijn huidige lichte bestuurdersstoel (echt het mooist bij een donkere auto) is lichtblauw inmiddels. Ook voor actieve kinderen als bijrijder moet je oppassen: modder, ketchup, van dat groen dat aan takken zit.... Onze andere auto, met zwart leren interieur ziet er na 5 jaar stukken beter uit, terwijl dat de auto is die voornamelijk voor het gezin gebruikt wordt. Ik heb deze keer voor praktisch gekozen (en mooier na 5 jaar). Mocht je geen kinderen hebben en poetsen leuk vinden, go for tan! :)

+1

ik ben ze nu al aan het leren om de voeten niet tegen de stoelen te drukken..zware opgave.....
 
Ik heb drie jongens van 3, 5 en 6.
Ik twee van 3 en 6. De oudste zit op de buiten-BSO, een soort scouting gecombineerd met buitenschoolse opvang. Er zijn dagen bij dat de modderpoel schoner is dan mijn zoon. Dan krijg ik een vuilniszak mee, strip ik hem halfnaakt zodat de auto niet al te vies is en de rest in de vuilniszak. Ik had hier laatst een monteur van Miele. Die heeft drie keer gedubbelcheckt. Wasmachine is drie jaar oud, er zijn 2000 wassen mee gedraaid. "Dat is onmogelijk" zei hij. Nee, dat zijn mijn jongens. Die rubbermatten moet ik nog bestellen. Heb zelfs overwogen mijn stoelen te laten wrappen voorlopig. Kortom: Zwart leren interieur dus :)
 
Tsja, die Miele monteur hebben we hier ook gezien. Het aantal cycles dat een wasmachine en droger theoretisch in 10 jaar maakt draait hij bij ons ook in een jaar of 3. Extended warranty kopen is dus niet echt zinvol want dan gooien ze het daarop.

Had met Vredestein een leuke discussie omdat bij de APK mijn banden afgekeurd werden - voldoende profiel maar er kwam canvas doorheen na 25k km en 2 jaar. Vredestein vond dat niet raar, de RDW wel. Uiteindelijk hebben ze het netjes opgelost maar ze dachten het nog even op rijgedrag te kunnen gooien (met een Mercedes G diesel...).

Bij Tesla hangt het gelukkig niet van de kids af hoe we de wagen misbruiken - of blijven sommige boys toch echt wel boys ?
 
Service pakket duurder?

Volgende week gaat het service pakket van 2500 dollar naar 4000 dollar. Is dat hier ook zo? Ik overwoog het wel te doen bij 2500€ maar 4000 voor 4 jaar is pittig, zeker omdat we eigenlijk niet weten wat we er voor terug krijgen...

any input?
 
Volgende week gaat het service pakket van 2500 dollar naar 4000 dollar. Is dat hier ook zo? Ik overwoog het wel te doen bij 2500€ maar 4000 voor 4 jaar is pittig, zeker omdat we eigenlijk niet weten wat we er voor terug krijgen...

any input?
Ja, ik ben benieuwd. Ik wilde hem kopen voor 4 jaar met Ranger Service er bij voor 2800 euro. 4000 euro zou ik wel veel vinden, dan ga ik er nog een keer over na denken.