Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nee ook geen grepen dit is een veel voorkomende klacht geweest in us

Wat zeg je nou!? Waar moet ik dan mijn jasje ophangen!? :mad:

Dan ga ik er zelf iets in laten maken met een haakje ofzo.

- - - Updated - - -

Zoals het er nu naar uitziet ga ik bij de delivery specialist in ieder geval de velgen plus winterbanden bestellen. Zijn er verder nog dingen die je moet beslissen als je gebeld wordt voor de aflevering? Het service contract? Matten?

Best wel handig dat wij dat allemaal eerst even kunnen afkijken bij de Sigs;-)
 
Wat betreft het "ontbrekende" haakje - wellicht komt zo'n zuignapje van pas met een haakje er aan, die kun je dan op de achterruit plakken om je jasje aan te hangen. Dan krijg je natuurlijk wel van die grappen: "Tesla Model S : $90,000 - using a $1 dollar suction cup to hang your coat on - Priceless" :)
 
Wat betreft het "ontbrekende" haakje - wellicht komt zo'n zuignapje van pas met een haakje er aan, die kun je dan op de achterruit plakken om je jasje aan te hangen. Dan krijg je natuurlijk wel van die grappen: "Tesla Model S : $90,000 - using a $1 dollar suction cup to hang your coat on - Priceless" :)
En voor de mensen met een pano dak is er dit:
23801.jpg

Zo heeft de midden passagier op de achterbank ook iets om vast te nemen!:wink:
 
Het haakje is voor mij nog niets vergeleken met de hoedenplank. Straks staan geinteresseerden in mijn voortuin de auto te bewonderen en dan vragen ze of ik de laadruimte wil laten zien. Ik zal ze moeten afleiden, het onderwerp snel veranderen, desnoods een proefrit aanbieden....als ik die achterklep maar niet hoef te openen om met het schaamrood op de kaken te moeten laten zien dat er zo'n lullige losliggende plank boven de laadruimte zweeft. Een gestoffeerd stuk stevig karton. En o wee als iemand verklapt dat ik daar nog 300 euro voor heb moeten betalen. Nee, het haakje verklaar ik wel. Gewoon strak. Minimalistisch. Niks haakjes, dit is design!
Maar ook al is het maar een hoedenplank, en het gaat natuurlijk niet om die 300 euro, dat vind ik toch wel het grootste blundertje van Tesla.
 
Het haakje is voor mij nog niets vergeleken met de hoedenplank. Straks staan geinteresseerden in mijn voortuin de auto te bewonderen en dan vragen ze of ik de laadruimte wil laten zien. Ik zal ze moeten afleiden, het onderwerp snel veranderen, desnoods een proefrit aanbieden....als ik die achterklep maar niet hoef te openen om met het schaamrood op de kaken te moeten laten zien dat er zo'n lullige losliggende plank boven de laadruimte zweeft. Een gestoffeerd stuk stevig karton. En o wee als iemand verklapt dat ik daar nog 300 euro voor heb moeten betalen. Nee, het haakje verklaar ik wel. Gewoon strak. Minimalistisch. Niks haakjes, dit is design!
Maar ook al is het maar een hoedenplank, en het gaat natuurlijk niet om die 300 euro, dat vind ik toch wel het grootste blundertje van Tesla.


Spijker op de kop.
Enige rede dat ik de hoedenplank heb genomen is omdat ik te lui ben om het zelf te maken en ik wel de juiste stof erop hebben...
Voor de rest, ja best wel een faal van Tesla om hier 300euro voor te vragen.

Maar goed, is niet elke dag dat er een platinum goudrandje om de hoedenplank zit.....
Toch ?

Toch ?!?
 
@Xfrank: haha, prachtige oplossing. Kan ik gelijk mijn hele garderobe meenemen. Kan ik er één bestellen bij je :wink:?

O nee, gaat niet. Want met de MS mag je geen aanhangers, e.d. trekken :smile:. Gelukkig maar, ... je zal toch maar een MS met een sleurhut erachter tegenkomen :scared:.
 
donderdag en vrijdag heb ik verlof.
Ik heb het plan om eventueel eens naar Tilburg te rijden! is dit een goed idee of, verloren moeite?

Het kan zeker interessant zijn om eens naar Tilburg te rijden, maar het ligt er net aan of er iemand is die wat wil/kan vertellen. Ik ben nu 3 keer geweest (het is bij mij om de hoek) en 2 keer stonden er auto's en was er een interessant iemand om even mee te praten. 1 keer was er niets te zien en te doen en dan ben je zo weer weg. Je moet je er niet veel van voorstellen, want het is een centrale hal met receptie en je kunt een stukje de fabriekshal inlopen, waar de plaatsen zijn waar de auto's worden afgeleverd. Langer dan 30 minuten hou je het er niet uit, dus combineren met iets anders in de buurt is aan te raden. Wanneer er echt auto's uitgeleverd gaan worden is het wellicht interessanter, want dan kun je ook wat andere mensen spreken.
 
Is er überhaupt al iemand door een delivery specialist gebeld? Mij is beloofd dat ik deze week gebeld ga worden maar aangezien ik 116 ben zouden de mensen voor mij toch al gebeld moeten zijn.

Twijfel over de 4 jaar service voor 2.200 euro. Is 550 euro per jaar (of 20.000km als dat eerder komt). Op zich best veel voor remblokken en ruitenwissers maar ik weet niet wat voor onverwachte kosten je anders met een model S zou kunnen hebben.
 
Twijfel over de 4 jaar service voor 2.200 euro. Is 550 euro per jaar (of 20.000km als dat eerder komt). Op zich best veel voor remblokken en ruitenwissers maar ik weet niet wat voor onverwachte kosten je anders met een model S zou kunnen hebben.

Wat mij persoonlijk nog steeds niet duidelijk is (en excuus als dat al eerder op dit forum besproken is, maar de threads schieten als paddenstoelen uit de lucht momenteel) wat je nu wel en niet krijgt voor die 550 euro. Of anders gezegd, wat loop ik mis als ik het niet doe? Ik ben zelden meer dan 450 euro kwijt geweest aan onderhoud voor ICE auto's, dus ik begrijp dit bedrag voor een Tesla, waarvan nota bene wordt beweerd dat hij zo onderhoudsarm is, niet zo goed. Maar als ik me niet op zo'n serviceplan abonneer, krijg ik dan ook de firmware updates voor het touchscreen niet?
 
Wat mij persoonlijk nog steeds niet duidelijk is (en excuus als dat al eerder op dit forum besproken is, maar de threads schieten als paddenstoelen uit de lucht momenteel) wat je nu wel en niet krijgt voor die 550 euro. Of anders gezegd, wat loop ik mis als ik het niet doe? Ik ben zelden meer dan 450 euro kwijt geweest aan onderhoud voor ICE auto's, dus ik begrijp dit bedrag voor een Tesla, waarvan nota bene wordt beweerd dat hij zo onderhoudsarm is, niet zo goed. Maar als ik me niet op zo'n serviceplan abonneer, krijg ik dan ook de firmware updates voor het touchscreen niet?
Mijn Toyota Auris Hybride kost me jaarlijks ook nog geen 550 euro aan onderhoud. Ik denk echter dat ze hier willen vergelijken met een 5-serie en daar loop je op leeg.

Het probleem voor Tesla is ook, ze moeten ook aan bestaande klanten blijven verdienen. 1x een auto verkopen en daarna 5 jaar geen cent aan die klant verdienen is niet echt een werkend business model.



Verder heb ik vandaag nog iemand gesproken in de UK, de levering van mijn S (R231) wordt waarschijnlijk begin Oktober terwijl die van mijn collega (R232) nog wel eind September blijft. Die van hem is al klaar en onderweg naar Europa terwijl die van mij volgende week in productie gaat.

Verschil is dat ik Pearl White heb met het lichtpakket, maar ik heb wel 2 dagen eerder mijn order definitief gemaakt en 2.5 jaar eerder de reservering geplaatst.

Wel een beetje jammer dat er stiekem weer een week bij komt. Heb mijn collega wel een verbod op gelegt, hij mag niet in zijn S rijden totdat ik die van mij heb!
 
Heb mijn collega wel een verbod op gelegt, hij mag niet in zijn S rijden totdat ik die van mij heb!

best een wielklem aanschaffen !

- - - Updated - - -

Twijfel over de 4 jaar service voor 2.200 euro. Is 550 euro per jaar (of 20.000km als dat eerder komt).

Ik rij 50.000 km per jaar, dat wordt dan 2.200€ voor minder dan 2 jaar... Zal't gaan, ja ? (voorstel : 2.200€ voor 4 jaar, onbeperkte km; dan doe ik mee.)
Elon Musk himself heeft trouwens bevestigd dat de garantie behouden blijft, ook zonder het onderhoudsplan.
 
Zoals het er nu naar uitziet ga ik bij de delivery specialist in ieder geval de velgen plus winterbanden bestellen. Zijn er verder nog dingen die je moet beslissen als je gebeld wordt voor de aflevering? Het service contract? Matten?

Misschien een telefoonhouder laten inbouwen? Ik wil graag m'n files en flitsers in het zicht houden. Ik zat te denken om een Brodit houder te nemen, en Tesla te vragen de draadjes netjes weg te werken.
 
Misschien een telefoonhouder laten inbouwen? Ik wil graag m'n files en flitsers in het zicht houden. Ik zat te denken om een Brodit houder te nemen, en Tesla te vragen de draadjes netjes weg te werken.

Ik denk dat ik iets koop als dit :

Amazon.com: iOttie HLCRIO102 One Touch Windshield Dashboard Universal Car Mount Holder for iPhone 4S/5, Galaxy S4/S3/S2, HTC One DROID RAZR HD - Retail Packaging - Black: Cell Phones Accessories

Misschien niet hetzelfde merk, maar wel eenzelfde type.
Ik heb de hoogglans motief, dus de zuignap moet erop passen.
 
Ik heb ze zelf nooit geprobeert, maar ik vraag me altijd het volgende af :
Het nadeel van de ventilator clips vind ik altijd de blokkade aan lucht.
In de zomer is de telefoon ijskoud en mis je de frisse lucht in de auto en in de winter wordt de telefoon kokend heeft omdat de warme lucht erop blaast.

Of vergis ik me hier grandioos ?

Kan iemand mij hier advies in geven ?
 
Mijn Toyota Auris Hybride kost me jaarlijks ook nog geen 550 euro aan onderhoud. Ik denk echter dat ze hier willen vergelijken met een 5-serie en daar loop je op leeg.

Euh...ik heb een 5-serie (wel een brave 520D), maar ik ben jaarlijks rond de 430 euro kwijt. Ik vind 550 euro op zich ook geen probleem, maar ik wil het wel kunnen verklaren, en dat kan ik nu niet. Ik meen ooit begrepen te hebben dat je hiermee ook de software updates kreeg, en anders niet. Als dat zo is dan is er weinig keuze, maar in alle andere opzichten staat dit haaks op de lage onderhoudskosten die Tesla zelf predikt. Maar goed, als ik ooit nog eens aan de beurt ben voor levering dan zal ik de vraag wel even stellen.