Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Berichtje van Lester:
19" cyclones zijn nog niet leverbaar voor de Europese markt. Wellicht over enkele maanden.

Had ik ze beter niet kunnen zien. Ik was tevreden met de "gewone" 19" maar de cyclones ogen wel echt fraaier.
Ideaal compromis tussen de gewone velgen en de 21"
 
Gokje?

1. Tilburg bij distributiecentrum
2. Utrecht

Daar zet ik ook op in..:smile:

- - - Updated - - -

Overweeg ze als zomervelgen te nemen. Maar kan ook goed zijn, dat tegen die tijd ik het wel prima vind, zoals het is. Als je in de auto zit zie je ze toch niet en ander rijgedrag is gelet op dezelfde maat als de standaardvelgen ook niet te verwachten..
 
DAT zou super zijn.
Precies in het midden gelegen als je wilt vertrekken van zuid naar noord of van oost naar west.
Dit is het 'oude' denken. Je vertrekt vol vanaf huis, bijtanken is weer zinvol na 100-en kilometers.

Gratis bijtanken, vlakbij huis, aan het eind van een ritje van een paar 100 km klinkt ook wel leuk, maar is ook extra tijdsverlies.
 
Dit is het 'oude' denken. Je vertrekt vol vanaf huis, bijtanken is weer zinvol na 100-en kilometers.

Gratis bijtanken, vlakbij huis, aan het eind van een ritje van een paar 100 km klinkt ook wel leuk, maar is ook extra tijdsverlies.

Ik woon in het uiterste zuiden. Als ik naar het westen moet, is het ca. 450-500km retour. Ik moet dus ergens "bijtanken", al is het 100km.
Een supercharger ergens op de weg, Utrecht of Tilburg is gewoon perfect voor mij.
 
Bij mij staat er nog steeds "sourcing parts" terwijl Lester eind juli meldde dat mijn auto "eind augustus" in productie zou gaan. Dus ofwel de status in mytesla klopt niet ofwel de productie van mijn auto is vertraagd...
Ik hoop het eerste, maar levering laatste week september/1e van oktober kan ik waarschijnlijk vergeten.

Ik heb overigens begin vorige week Gert-Jan en vorige donderdag customerEU gemaild met deze vraag en nog geen antwoord, ze zullen het wel druk hebben ofzo?

Heb nog niemand benaderd omtrent status of afleverdatum, maar gezien ik 11 S'en achter je zit ga ik je in de gaten houden...:cool:
 
Lester mailde mij dat er maar een zeer beperkte relatie is tussen wat er staat op my tesla en de daadwerkelijke status van de auto.
Geef die info op my tesla dan niet zou ik zeggen. Lester zij wel dat de beoogde aflevertijden nog steeds gehaald werden. Is blijft dus hoop...
Dat zeiden ze tegen mij ook maar uiteindelijk bleek het precies te kloppen. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.
 
Dit is het 'oude' denken. Je vertrekt vol vanaf huis, bijtanken is weer zinvol na 100-en kilometers.

Gratis bijtanken, vlakbij huis, aan het eind van een ritje van een paar 100 km klinkt ook wel leuk, maar is ook extra tijdsverlies.

Tsja, beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Het lijkt me logisch die dingen centraal neer te zetten en Utrecht is dan een logische en vanuit Tesla gezien Tilburg ook. Als deze twee snel komen dan ben ik heel erg blij!
 
Tsja, beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Het lijkt me logisch die dingen centraal neer te zetten en Utrecht is dan een logische en vanuit Tesla gezien Tilburg ook. Als deze twee snel komen dan ben ik heel erg blij!

Ik zou eerder zeggen Utrecht en hazeldonk bij de grens met België! Dan kun je dus van Limburg naar Groningen via A2 en je kunt van Rotterdam naar Antwerpen !
 
Mail van mijn DS (Robert)! 27 September mag ik hem ophalen, maar ga proberen er de 26e van te maken, want dan gaat mijn collega hem ook ophalen.

Helaas dus net 6 dagen te laat voor het feestje de 21e. Kunnen we dat feestje anders niet verplaatsen? ;)

Overigens ben ik er nu al zeker van dat ik de nacht er voor niet slaap. Die aflevering moet ook gewoon om 10:00, want wakker worden en dan tot 16:00 moeten wachten is niet uit te houden.
 
Rotterdam Antwerpen is maar 100km. Een goede verdeling naar de Alpen, Cote d'Azur en Spanje lijkt me zinvoller.
Tsja, zoveel mensen, zoveel wensen. Twee dingen ten aanzien van die SC's:

1) Ze zijn gratis voor Teslarijders. En vooral nimmer beloofd. Mijn oude moeder zei: "een gegeven paard... moet je niet in z'n stekker kijken". Het lijkt zo langzamerhand een recht geworden en ze moeten vooral precies op iedereen z'n persoonlijke route komen. Dat gaat nooit lukken vrees ik.

2) Tesla denkt in cirkels qua bereikbaarheid om de SC's heen en wil met deze cirkels een dekkend netwerk opzetten. Zie ook de kaarten die op Teslamotors.com staan. Die cirkels gaan ze ook in NL en Europa trekken. En ja, dan kan het gebeuren dat ie niet precies op jouw route staat. Maar het blijft een gift en is geen onderdeel van de deal.

Wees blij met wat je krijgt?

- - - Updated - - -

Mail van mijn DS (Robert)! 27 September mag ik hem ophalen, maar ga proberen er de 26e van te maken, want dan gaat mijn collega hem ook ophalen.
Overigens ben ik er nu al zeker van dat ik de nacht er voor niet slaap. Die aflevering moet ook gewoon om 10:00, want wakker worden en dan tot 16:00 moeten wachten is niet uit te houden.

Feli, eindelijk!
 
Kunnen jullie mij de link nog eens doorsturen van die Google docs, dan kan ik het aanvullen? Ik heb na 4 x gemaild te hebben naar Tesla Brussel nog steeds geen antwoord gekregen. Dan maar gemaild naar Tesla Eindhoven en na 30 min antwoord, mijn delivery staat nog steeds op oktober/november, maar nog niets bevestigd. Op de MyTesla (we begun sourcing your parts)
 
Utrecht (A2?) lijkt me een logische plek. Maar Tilburg is niet echt geschikt. Weliswaar handig voor Tesla omdat ze de grond huurt, maar het is niet langs een drukke doorgaande route en je kunt er niet even wat eten. Dus liever langs een doorgaande route zoals de A2 bij Eindhoven of de A27 bij Breda. Of wellicht ergens bij Apeldoorn, dat is een knooppunt voor veel verkeer naar en van het noorden en oosten. Met 2 superchargers wordt Nederland wel wat magertjes bedeeld, als je er zo over nadenkt. Het zou helpen als er net over de grenzen in België en Duitsland ook wat staan (Antwerpen? Keulen? Osnabrück?)
 
Op het Amerikaanse deel van de site, in de design studio Model S Design Studio | Tesla Motors
Heeft iemand al kunnen zien of de cyclones voor de rechterwielen wel gespiegeld zijn (wat bij de 21" dus niet zo is) ?

Ik zie op de US site, design studio dat de P85 ' delivers in about one month'. :crying:

De 700+ pagina's heb ik nog niet allemaal terug kunnen kijken (excuses), maar kan iemand zijn ervaring delen hoe ver van te voren het VIN verkregen wordt?
Tot heden nog niets gezien.
 
Utrecht (A2?) lijkt me een logische plek. Maar Tilburg is niet echt geschikt. Weliswaar handig voor Tesla omdat ze de grond huurt, maar het is niet langs een drukke doorgaande route en je kunt er niet even wat eten. Dus liever langs een doorgaande route zoals de A2 bij Eindhoven of de A27 bij Breda. Of wellicht ergens bij Apeldoorn, dat is een knooppunt voor veel verkeer naar en van het noorden en oosten. Met 2 superchargers wordt Nederland wel wat magertjes bedeeld, als je er zo over nadenkt. Het zou helpen als er net over de grenzen in België en Duitsland ook wat staan (Antwerpen? Keulen? Osnabrück?)
Zo veel locaties die logisch zijn, maar ben met je eens dat Tilburg niet écht handig is.

Alleen hebben ze er voldoende vermogen liggen en is de aanleg er nu goedkoop. Daarnaast is het weer +1 voor de teller met SuperChargers. Het is ook een stukje politiek/PR.

We moeten vooral kijken hoe het SuperCharger netwerk er eind 2014 uit ziet, combineer dat met een CHAdeMO adapter en de uitrol van FastNed en je hoort niemand meer ergens over.

Dat het gratis is is leuk, maar boeit me verder weinig. Leuke gimmick.
 
... maar het blijft een gift en is geen onderdeel van de deal. Wees blij met wat je krijgt?

Niet mee eens. Vóór het plaatsen van de orders was vanuit Tesla al diverse malen aangegeven dat ook in Europa een dekkend netwerk van Superchargers zou worden uitgerold. Dat heeft bij sommigen zeker meegespeeld in de beslissing te bestellen (want voor de vakantie hoeft dan geen tweede auto te worden aangehouden). Ook werd de nadruk gelegd op de Supercharging-capaciteit van een aantal uitvoeringen. Je kon die capaciteit er bij een 60 kWh zelfs voor flink wat geld bijkopen.

En natuurlijk zullen die Superchargers niet voor iedereen op de ideale route staan, en natuurlijk heeft niemand daar recht op, maar zet ze dan in elk geval op de meest gebruikte routes. En zorg dat het er wat meer zijn dan 2 in een land met - begrijp ik - al 1100 bestellingen. Want er zijn heel wat routes binnen Nederland waarbij je verder dan 150 km heen (en dus ook weer terug) moet rijden en waarbij een kwartiertje bijladen (150 km range) wel zo fijn zou zijn. Dan heb je met bijvoorbeeld Apeldoorn, Amsterdam, Breda/Hazeldonk en Eindhoven de meeste windrichtingen afgedekt.