Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kunnen jullie mij de link nog eens doorsturen van die Google docs, dan kan ik het aanvullen? Ik heb na 4 x gemaild te hebben naar Tesla Brussel nog steeds geen antwoord gekregen. Dan maar gemaild naar Tesla Eindhoven en na 30 min antwoord, mijn delivery staat nog steeds op oktober/november, maar nog niets bevestigd. Op de MyTesla (we begun sourcing your parts)

EUDeliveryStatus
 
Utrecht (A2?) lijkt me een logische plek. Maar Tilburg is niet echt geschikt. Weliswaar handig voor Tesla omdat ze de grond huurt, maar het is niet langs een drukke doorgaande route en je kunt er niet even wat eten. Dus liever langs een doorgaande route zoals de A2 bij Eindhoven of de A27 bij Breda. Of wellicht ergens bij Apeldoorn, dat is een knooppunt voor veel verkeer naar en van het noorden en oosten. Met 2 superchargers wordt Nederland wel wat magertjes bedeeld, als je er zo over nadenkt. Het zou helpen als er net over de grenzen in België en Duitsland ook wat staan (Antwerpen? Keulen? Osnabrück?)

Ik denk dat we met 300km range circels onze handen mogen dichtknijpen dat we nog supercharger krijgen in ons land, ze kunnen allemaal over de grens zetten om volledige NL dekking te geven:biggrin:
 
Ik zie op de US site, design studio dat de P85 ' delivers in about one month'. :crying:

De 700+ pagina's heb ik nog niet allemaal terug kunnen kijken (excuses), maar kan iemand zijn ervaring delen hoe ver van te voren het VIN verkregen wordt?
Tot heden nog niets gezien.
4 tot 6 weken wordt ongeveer aan gehouden. Voor mij is het 8 weken als ik het zo een beetje tel.


Ik denk dat we met 300km range circels onze handen mogen dichtknijpen dat we nog supercharger krijgen in ons land, ze kunnen allemaal over de grens zetten om volledige NL dekking te geven:biggrin:
Niet helemaal ;) Ik ga begin Oktober naar Groningen, is voor mij 355km. Geen zware rechtervoet die rit dus.

En natuurlijk zullen die Superchargers niet voor iedereen op de ideale route staan, en natuurlijk heeft niemand daar recht op, maar zet ze dan in elk geval op de meest gebruikte routes. En zorg dat het er wat meer zijn dan 2 in een land met - begrijp ik - al 1100 bestellingen. Want er zijn heel wat routes binnen Nederland waarbij je verder dan 150 km heen (en dus ook weer terug) moet rijden en waarbij een kwartiertje bijladen (150 km range) wel zo fijn zou zijn. Dan heb je met bijvoorbeeld Apeldoorn, Amsterdam, Breda/Hazeldonk en Eindhoven de meeste windrichtingen afgedekt.
Zo zullen er gewoon meerdere meningen zijn. Hoe op te lossen? Gewoon 10 SuperChargers in Nederland en klaar ben je.

Nederland is redelijk uniek met zo'n fijnmazig netwerk van snelwegen en redelijk grote steden.
 
Zo veel locaties die logisch zijn, maar ben met je eens dat Tilburg niet écht handig is.
Alleen hebben ze er voldoende vermogen liggen en is de aanleg er nu goedkoop. Daarnaast is het weer +1 voor de teller met SuperChargers. Het is ook een stukje politiek/PR.
We moeten vooral kijken hoe het SuperCharger netwerk er eind 2014 uit ziet, combineer dat met een CHAdeMO adapter en de uitrol van FastNed en je hoort niemand meer ergens over.
Dat het gratis is is leuk, maar boeit me verder weinig. Leuke gimmick.

Vooral die combi met CHAdeMo and I rest my case.

- - - Updated - - -

Niet mee eens. Vóór het plaatsen van de orders was vanuit Tesla al diverse malen aangegeven dat ook in Europa een dekkend netwerk van Superchargers zou worden uitgerold. Dat heeft bij sommigen zeker meegespeeld in de beslissing te bestellen (want voor de vakantie hoeft dan geen tweede auto te worden aangehouden). Ook werd de nadruk gelegd op de Supercharging-capaciteit van een aantal uitvoeringen. Je kon die capaciteit er bij een 60 kWh zelfs voor flink wat geld bijkopen.

En natuurlijk zullen die Superchargers niet voor iedereen op de ideale route staan, en natuurlijk heeft niemand daar recht op, maar zet ze dan in elk geval op de meest gebruikte routes. En zorg dat het er wat meer zijn dan 2 in een land met - begrijp ik - al 1100 bestellingen. Want er zijn heel wat routes binnen Nederland waarbij je verder dan 150 km heen (en dus ook weer terug) moet rijden en waarbij een kwartiertje bijladen (150 km range) wel zo fijn zou zijn. Dan heb je met bijvoorbeeld Apeldoorn, Amsterdam, Breda/Hazeldonk en Eindhoven de meeste windrichtingen afgedekt.

Nou, 1100 auto's. Inderdaad genoeg om in dit (in de USA niet eens op de aardbol terug te vinden) landje eens flink wat SC's neer te gooien. Natuurlijk niet. En eerlijk gezegd, excusez my French, gezellig met een 60 Kw batterij naar de Côte d'Azur crossen omdat je rekent op een netwerk van SC's waarvan de ligging totaal onzeker is, mag wat naïef heten. Dan had je moeten kopen als de omvang en ligging bekend is.

Maar goed, da's mijn mening. En jij de jouwe. We weten wat Tesla daar inmiddels mee doet: helemaal niets!
 
Vooral die combi met CHAdeMo and I rest my case.

- - - Updated - - -



Nou, 1100 auto's. Inderdaad genoeg om in dit (in de USA niet eens op de aardbol terug te vinden) landje eens flink wat SC's neer te gooien. Natuurlijk niet. En eerlijk gezegd, excusez my French, gezellig met een 60 Kw batterij naar de Côte d'Azur crossen omdat je rekent op een netwerk van SC's waarvan de ligging is, mag wat naïef heten. Maar goed, da's mijn mening. En jij de jouwe. We weten wat Tesla daar inmiddels mee doet: helemaal niets!

Wiebe over mening gesproken welk merk bier?
 
Rotterdam Antwerpen is maar 100km. Een goede verdeling naar de Alpen, Cote d'Azur en Spanje lijkt me zinvoller.

Denk dat je gelijk hebt dat de ligging op de vakantieroutes (richting Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Scandinavische landen) belangrijker is dan de dekking in Nederland. We krijgen tenslotte 200 van die 50 Kw opladers langs de snelweg. Dan kun je altijd wel ergens nog redelijk rap de ontbrekende km's voor die binnenlandse rit bijladen. En ondertussen wat surfen op de 'dubbele ipad'.
 
Last edited:
Wiebe over mening gesproken welk merk bier?

foto.JPG


Aha, weer on topic! Zie hier een foto die mijn zoon mij stuurde een jaar geleden, voor de goede orde: hij drinkt Sinas op de foto. Om veilig te blijven: ik zeg Heineken ofschoon mijn persoonlijke favoriet Brand is. Ik regel de champi, komt goed. En bij deze, onder milde druk, de plechtige toezegging dat ik de speech zal doen. Als andere mensen willen spreken, van harte welkom!
 
Aha, weer on topic! Zie hier een foto die mijn zoon mij stuurde een jaar geleden, voor de goede orde: hij drinkt Sinas op de foto. Om veilig te blijven: ik zeg Heineken ofschoon mijn persoonlijke favoriet Brand is. Ik regel de champi, komt goed. En bij deze, onder milde druk, de plechtige toezegging dat ik de speech zal doen. Als andere mensen willen spreken, van harte welkom!

Je mag bij mij ook een boodschappenlijstje uitzetten hoor,
wat betreft bubbels hou ik van de weduwe Clicquot :cool:
 
Je mag bij mij ook een boodschappenlijstje uitzetten hoor,
wat betreft bubbels hou ik van de weduwe Clicquot :cool:

We regelen het, er is druk overleg over happen en dranken. Not to worry.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Jetje de lokale ondernemers (én verder!) erg lief heeft aangekeken en zeer gunstige zaken heeft weten te regelen voor ons allen, beter kunnen we het niet krijgen. Meer nieuws van de man zelf tegen de 20e!

Ons idee voor The Launch Party is een vrijwillige bijdrage te vragen, hoeft niet mag wel. Meer is niet nodig. Misschien kan Xfrank een leuke box maken?
 
De DS liet me per E-mail weten dat ik op 25/9 mijn MS mag gaan afhalen in Brussel :biggrin:
Dat is dus bijna een week voor mijn teller afloopt (delivery window was SEP/OCT na een belletje van tesla in mei) :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
 
De DS liet me per E-mail weten dat ik op 25/9 mijn MS mag gaan afhalen in Brussel :biggrin:
Dat is dus bijna een week voor mijn teller afloopt (delivery window was SEP/OCT na een belletje van tesla in mei) :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
Super!

Wel apart dat jij met P360 de auto eerder krijgt dan ik met R231, maar het verschil is maar 2 dagen.

Volgens mij gaan ze de laatste week van September een hele hoop auto's uitleveren. Gaaf!